Welke kattensnoepjes geven jullie?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Dinky »

Hier heb ik een gevarieerd 'menu' qua snoepjes.
Heb cosma snacks (erg geliefd en in mijn ogen verantwoord), bandit kattenknabbels (ook erg geliefd en verantwoord), Tigeria proefpakket met 7 soorten (niet allemaal even geliefd en minder verantwoord) en granatapet verschillende smaken (niet verantwoord en niet voor herhaling vatbaar wegens te grote verpakkingen).
Ook wel catisfactions/dreamies in huis gehad en die vielen ook goed in de smaak.

Het is dat ik geen buitenruimte heb anders zou ik af en toe een eendagskuiken geven of een kippennekje of iets anders qua vleesbot om te knagen voor schone tanden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Ms Maaike »

Waarom zijn de snoepjes van Granatapet niet verantwoord? Hier zijn ze niet echt in trek, het gewone voer daarentegen wel.

Eendagskuiken geef ik ook. Kan prima in de badkamer als je geen buitenruimte hebt, zo deed ik het ook toen mijn tuin nog niet afgesloten was.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Stikkel »

Ik geef gedroogde sprotjes als snack en afgelopen zaterdag voor het eerst een platgemepte kwartel. De nek ging op, een stukje van het borstvlees en 1 pootje, bweeek...

Ze krijgen bij mij als snack ook wel eens een halve kauwstick van Vitakraft, niet heel erg gezond, maar vinden ze wel superlekker.

Ook heb ik van Smilla de Heartbreakers of zoiets, tandenpoetssnoepjes in ieder geval
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Dinky »

Het is natuurlijk wat onder verantwoord wordt verstaan.
Dacht zelf dat ze uit granen bestonden maar zie nu dat ze aardappelen en granaatappelpitten gebruiken ipv granen.
Verantwoord is bij mijn lijstje puur vlees zonder gekke toevoegingen ;-)

Leuk idee om het in de badkamer te geven maar dat is dus de enige ruimte in huis waar Dinky dus niet durft te komen :roll: Vraag me niet hoe dat komt, dat is al vanaf het begin dat ze bij ons is zo.

Grappig, gedroogde sprotjes werd ik heel vreemd bij aangekeken door Dinky. Ze heeft er hapje van gehad maar is door haar afgekeurd :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Stikkel »

Wat een verschil in smaken dan toch he? Als ze bij mij de zak horen van de sprotjes komen ze aanstormen!
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 299
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Cyamytha »

Hier vreten ze vooral alles waarvan ik weet dat het slecht is -.- Met mate af en toe dan maar... Gedroogde visjes e.d. gaan er niet in, maar laatst vond ik Beer triomfantelijk op een gekookt spercieboontje kauwen. Of hij het echt lekker vond of dat het de overwinning van stiekem wat te eten pakken was zal ik nooit weten, heb het afgepakt.

Hier krijgen ze soms zo'n vleesstick of snoepjes van whiskas en felix. Ze krijgen er eens per week een paar, echt als extraatje.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
TinaGrimm
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2015 12:07

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door TinaGrimm »

Wij hebben allerlei snoepjes van Whiskas op voorraad (o.a. Temptations, Anti-hairball, Gezonde Vacht). Ze is er dol op. Als droogvoer krijgt ze Royal Canin Oral Care.
Life is better with cats
Gebruikersavatar
Toby-Bijou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 31 jan 2016 10:58

Re: Welke kattensnoepjes geven jullie?

Bericht door Toby-Bijou »

Ik geef al eens Sanal Vitaminen, is goed voor de vacht, de botten en gebit, goede spijsvertering en is 100% natuurlijk.
Mijn katten zijn er verzot op :)
Plaats reactie