Kat kan geen natte brokjes eten

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Sterre85
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 00:07

Kat kan geen natte brokjes eten

Bericht door Sterre85 »

Dit is een beetje een vreemde vraag. Maar mijn kat lijkt geen zachte brokjes te kunnen eten. Ze is er wel gek op en vraagt er iedere avond om. Ze valt gelijk aan maar lijkt de brokjes niet te pakken te kunnen krijgen. Het is me wel eens eerder opgevallen als ik haar bijvoorbeeld een stukje vlees geef dat het heel moeizaam gaat Het lijkt wel of ze het naar voren duwt en dus niet te pakken krijgt. Ik dacht eerst onhandigheid maar vind het toch een beetje vreemd. Ze geeft dan gewoon op terwijl ze het wel heel lekker vindt.
Hebben meer katten dat? Ik heb wel even aan haar gebit gedacht maar met droge brokjes heeft ze geen enkel probleem. Best apart dus wel! Ik heb ook al verschillende bakjes geprobeerd maar ook dat maakt geen verschil.
Nou ben benieuwd naar jullie adviezen!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat kan geen natte brokjes eten

Bericht door mittenslief »

natvoer is juist moeilijker eten voor katten, ze hebben er inderdaad geen grip op ...zijn haar tandjes en mondje verder wel in orde?
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat kan geen natte brokjes eten

Bericht door Adriana »

soms moet je natvoer gewoon plat op bv placemat leggen. sommige katzels hebben er een hekel aan hun snorren te stoten tegen allerlei randjes van bakjes of vinden bakjes stinken en eten het dan niet.
schotels bij voorkeur schoonmaken met zout en zeker niet met afwasmiddel. of heel erg goed naboenen en spoelen.
en eetbakken of schalen bij voorkeur van porselein of geglazuurd en glas/pyrex, geen rvs of plastic.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat kan geen natte brokjes eten

Bericht door castratenkoor »

In plaats van brokjes in gelei zou je paté kunnen proberen. Ik heb ook katten die alleen de gelei er uit likken en de klontjes laten liggen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie