Viyo

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Viyo

Bericht door artemis »

Hallo iedereen!

Hebben jullie ervaring met Viyo? Ik bedoel dan de gewone.
http://www.viyo.com/nl/cats/

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en lees op dit forum vooral over Viyo Recuperation wat sommige dierenartsen verkopen als aanvulling of alternatief op a/d, maar er is ook een gewone versie in de handel (niet bij Zooplus).
Het is een probiotische drink die bestaat in kitten - adult - senior.
Ik kreeg van iemand een doosje doorgespeeld en Pappie is er gek op, hij slobbert een zakje meteen helemaal op.
Het ondersteunt de darmfunctie en zou de weerstand verhogen maar het grootste voordeel lijkt mij eigenlijk de extra vochtopname, zeker bij moeilijke drinkers. En nu overweeg ik om wel heel regelmatig een zakje te geven.

Wat denken jullie?
Cerna

Re: Viyo

Bericht door Cerna »

Doen!
Ik heb van die flesjes gehad die je in de dierenwinkel kunt kopen (dus niet die speciale van de dierenarts) en alleen Cochi vond het lekker.
Goed voor zijn weerstand op zijn oude dag!
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Viyo

Bericht door artemis »

Flesjes? Ik heb het alleen nog maar in scheurzakjes van 30ml gezien, maar ik heb er nog niet echt naar gezocht.
Dus niet alle katten vinden het lekker?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Viyo

Bericht door Sifra »

Ja, eerst was het in flesjes met portiestreepjes op de zijkant. Of die volledig vervangen zijn door die zakjes weet ik niet. Ook weet ik niet of Viyo die gezondheidsclaim waar kan maken, maar het is in ieder geval extra vocht, zoals je al schreef. Sifra krijgt het niet, maar haar voorgangers wel en die vonden het erg lekker.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Viyo

Bericht door Dinky »

Ik heb inderdaad ook die zakjes viyo in dierenwinkel zien liggen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Viyo

Bericht door artemis »

Sifra schreef: Ook weet ik niet of Viyo die gezondheidsclaim waar kan maken, maar het is in ieder geval extra vocht, zoals je al schreef.
Wel ja, dat extra vocht lijkt me het interessante. Tenminste als er geen dingen in zitten die op termijn belastend zouden kunnen zijn voor een kater met een gruisverleden.
Ik vind geen analyse in het Nederlands (is nochtans een Belgisch/Vlaams bedrijf) maar wel een in het Duits.

In de senior:
Das steckt darin:

Ingredienzien: Trinkwasser, Fleisch und tierische Nebenprodukte, pflanzliche Nebenprodukte, Öle und Fette, Milch und Molkereiprodukte, Mineralien, Inulin (min. 0,3 %), Fructooligosaccharide (min. 0,1 %).

Analyse per kg
Feuchtigkeit87.9 %
Roheiweiß1.62 %
Rohfett1.20 %
Rohasche0.86 %
Rohfasern0.24 %
Vitamin A (Retinol) 906 I.E./kg
Vitamin D3135 I.E./kg
Vitamin E (alfa-tocopherol)36.00 mg/kg
Taurin0.06 %
Omega-3-Fettsäuren1.32 %
Natrium (Na)0.1266 g/100g
Kupfer (Cu)<1.0 mg/kg
Zink (Zn)2.64 mg/kg
Balance Ca/P0.96
GE (kcal/kg)4.4621 kcal/kg
Renatevanderveer

Re: Viyo

Bericht door Renatevanderveer »

Ik denk dat ik dan de uitzondering in huis heb, hier werd de vloeibare Viyo meteen weer uitgebraakt.
Poes Bounty werd er zo naar van, dat ze sindsdien niet meer omkijkt naar het goedje.
Ik heb de verpakking, die ik destijds van een mede-forumlid kreeg, moeten terugsturen.
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Viyo

Bericht door Euforia »

De pers bij mijn ouders is hier ook stapelzot op. Mijn ouders kopen dit nu af en toe eens, vooral als extraatje voor hem. De andere katers in huis zijn er niet zo zot van.

Bij mijn poezen heb ik het nog niet geprobeerd.
aenduriel
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 sep 2015 10:03

Re: Viyo

Bericht door aenduriel »

Hier is de poes er ook gek van. Ik geef dit omdat ze een heel moeilijke drinker is en ik het gevoel heb dat de ontlasting er soms onder lijdt als ze niet genoeg drinkt. Dit slurpt ze meteen leeg.
Ik heb wel enkel nog maar de scheurzakjes gevonden. Wel redelijk duur, iets van een € 5 per week als je elke dag een zakje geeft. Helaas op Zooplus niet verkrijgbaar. Waar kan je die flesjes vinden?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Viyo

Bericht door Rik »

De flesjes Viyo Recuperation zijn o.a. bij medpets te krijgen:
http://www.medpets.nl/viyo+recuperation/

Maar ik heb het idee dat de flesjes iets anders zijn dan de scheurzakjes.
http://www.viyo.com/nl/cats/
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie