Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Pippi14
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2014 01:14
Locatie: Kampen

Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Bericht door Pippi14 »

Ik heb anderhalve week geleden een kitten gekregen. Nu wil ik haar natuurlijk wel goed voeren. Ik ben op onderzoek uit in voederland en dat is nog niet makkelijk. Op het moment voer ik Techni-Cal Lifestages kittenvoer. Ik weet niet of ik nog ga overstappen, maar dat terzijde.

Maar nu mijn vraag: ik was een beetje naar nat voer aan het kijken. Toen zag ik eigenlijk een kuipje nat voer met weinig/geen ingrediënten die kwaad kunnen (suiker, zout, tarwe ed). Zie ik nu iets over het hoofd?
Ik heb al gezocht op het forum, maar nergens werd dit merk besproken... Hieronder de gegevens:

Analytische bestanddelen:
  • Eiwit: 9.0%
  • Ruwe celstof: 0.4%
  • Vetgehalte: 5.0%
  • Ruwe as: 2.0%
  • Vochtgehalte: 82.0%
Samenstelling: Vlees en dierlijke bijproducten, vis en visbijproducten (zalm 4%), mineralen

Sporenelementen:
  • Zinksulfaat, monohydraat 0 mg
  • Mangaansulfaat, monohydraat 6 mg
  • Koper(II)sulfaat, pentahydraat
  • Calciumjodaat watervrij 0.5 mg
Vitaminen:
  • Vitamine D3 500 IE
  • Vitamine E (DL-atocopheryl acetaat) 30 mg
Technologisch:
  • Cassia Gum 4800 mg
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Bericht door Dinky »

Welk merk kuipje is het dan?
Ik zie ook geen rare toevoegingen. Wanneer het een heel goedkoop kuipje is (vermoed zalmsmaak aangezien er 4% zalm in zit?) kan je er alleen wel vanuit gaan dat er meer bijproducten in zitten dan vlees ;) En ook meer andere diersoorten dan zalm :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tuomas
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 14:03

Re: Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Bericht door Tuomas »

Hoi,
Het gehalte eiwit in natvoer ligt vaak erg laag. Daartegenover staat dat natvoer ook in prijs vrij hoog kan oplopen naarmate het eiwitgehalte stijgt (elk voer heeft op de verpakking verplicht de samenstelling staan).
Zelf geef ik alleen wat natvoer aan m'n poezen om een ziekteperiode te overbruggen.
De Techni-cal voeding voor kittens ken ik niet, maar heb heb de samenstelling even bekeken online en lijkt me wel goed met 32% eiwit, echter daarvan lijkt me ook een deel afkomstig van plantaardige oorsprong.
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Bericht door sandyd1971 »

Ik gruwel al van het zinnetje: Vlees en dierlijke bijproducten.

Dan zie ik dit filmpje weer voor me http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 23-10-2014

Ik zou het mijn katten niet geven maar dat is mijn mening. Ik geef Almo nature natvoer.
Pacifische Tonijn 75%, Visbouillon 24%, Rijst 1%.(enkelvoer)

klinkt beter vind ik ;-)
Pippi14
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2014 01:14
Locatie: Kampen

Re: Ligt het aan mij of is dit nu goed nat voer?

Bericht door Pippi14 »

Ja het was heel goedkoop. 25 ct oid (Mycat van de c1000) daarom vod ik het ook zo raar. Heb toevallig net ook Almo nature gekocht :).
Plaats reactie