RC en het maatbekertje, ik kom er geen wijs uit.

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suzanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2014 13:42
Locatie: De Moer

RC en het maatbekertje, ik kom er geen wijs uit.

Bericht door Suzanneke »

Een poosje terug heb ik een bericht op het forum gezet dat Woezel soms last had van dunne ontlasting. Na een week overschakelen zit ze nu volledig op RC Persian kitten.
Alleen een probleem, ik snap er geen hol van hoe ik het voer moet afmeten met het maatbekertje en het voer.

Op het maatbekertje staan 1/8 t/m 8/8. Maar op de verpakking staat niet hoeveel 8e ik moet voeren maar het aantal grammen.
Ik ben niet in het bezit van een keukenweegschaal anders had ik het wel even afgewogen natuurlijk.
Weet iemand de oplossing?
Woezel is 7 maanden
In bezit van een prachtig persje, Woezel.
Pip is coming soon!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: RC en het maatbekertje, ik kom er geen wijs uit.

Bericht door Adriana »

woezel mag nog eten wat hij wil eten, dus zonder maatbekekertjes. hij is volop in de groei en moet genoeg bouwstoffen binnenkrijgen en niet gerantsoeneerd worden.
en ja, sommige da's waarschuwen dan voor overwicht kittens maar dat is met de e.v. groeispurt zo weer verdwenen, dat babyvet..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Suzanneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 apr 2014 13:42
Locatie: De Moer

Re: RC en het maatbekertje, ik kom er geen wijs uit.

Bericht door Suzanneke »

Hoi Adriana, Ik ben inderdaad erg bang voor overgewicht.
Woezel krijgt zeker niet te kort, want ze heeft altijd wel over aan het einde van de dag. Zonder zit ze nooit.
In bezit van een prachtig persje, Woezel.
Pip is coming soon!
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: RC en het maatbekertje, ik kom er geen wijs uit.

Bericht door EliekeTips »

Voorlopig nog lekker geven waar ze behoefte aan heeft. Kittens zijn nog zo druk en actief dat ze het er echt wel weer afspeelt en natuurlijk zoals Adriana zegt hebben ze het ook hard voor de groei nodig. Dus volgens mij ben je prima bezig nu.

Overgewicht moet je je 'zorgen' om gaan maken zodra de groei eruit is.
Plaats reactie