Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Bericht door Freya13 »

Ik heb een poes die heel erg kieskeurig is. Ze weigert al jaren iets anders te eten dan Purina One. Heb al verschillende variëteiten van RC en Science Plan geprobeerd, maar dat lukt totaal niet.
Uiteraard is Purina one niet het beste kattenvoer (o.m. omdat de ontlasting echt heel erg gaat stinken :???: )
Nu zie ik op de site van Zooplus Taste of the Wild staan. Dat is een van de weinige merken die ik nog niet uitgeprobeerd heb. Valt dat bij jullie katten in de smaak? Ik ben er - na het zoeken op het forum - intussen wel van overtuigd dat dit een goeie graanvrije brok is ... maar zal ze het willen?
Of hebben jullie nog andere suggesties om mevrouw eindelijk over te krijgen naar een goeie brok die minder stinkende stoelgang geeft (m.a.w. een brok die veel katten lekker vinden)? (zeker met de winter op komst ... de kattenbakken komen weer binnen te staan ... )
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Bericht door Chiquita98 »

Ik wil dit voer ook eens proberen. Dus ook benieuwd naar reacties. Er zijn twee soorten toch?
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Bericht door Ms Maaike »

Je hebt Rocky Mountain (met een hoog eiwitpercentage van rond de 40) en Canyon River (eiwitpercentage van rond de 30). De laatste variant geef ik nu een jaar ongeveer. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met het voer. Het voelt wat clichématig inmiddels; maar de vacht en ontlasting zijn zo veel beter geworden. :) Omdat Mickeys ontlasting is ingedikt stinkt hij ook minder. Mijn iets te dikke poes Pippi is erdoor afgevallen en magere Mickey kwam aan. Met twee katten vond ik een zak van 6,8 kg te veel in een keer; het voer blijft naar mijn idee niet langer dan twee maanden smaakvol of vers (er zitten ook geen conserveringsmiddelen in, echter wel antioxidanten (vitamine E onder andere)).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Bericht door Ikey »

Wij geven ook TOTW River. Onze Diesel was altijd extreem op eten gefixeerd, maar onbeperkt voeren kon niet, want hij had werkelijk geen rem en bleef door eten (ook na een paar weken). Van dit voer eet hij een stuk minder, waardoor we nu wel onbeperkt eten laten staan. Zijn extreme gedrag op eten is verdwenen en het is zo'n andere kat geworden, veel vrolijker en energieker!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Jack02
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2014 11:22

Re: Ervaringen Taste of the Wild (kieskeurige kat)

Bericht door Jack02 »

Ik verdeel het voer over twee maaltijden per dag en heb een steen in zijn bak gelegd om eten wat lastiger te maken, zodat hij er wat langer over doet, maar helpt niet.
Plaats reactie