Stinkende ontlasting

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Stinkende ontlasting

Bericht door mrkitty »

Sinds 2 weken hebben wij een kitten, mr. Kitty. Ze eet nu hills sience plan kitten, het voer wat ze al kreeg bij de cattery.

Het nadeel is.... Ze laat winden en als ze op de bak is gegaan stinkt de hele woonkamer moeten we echt meteen haar ontlasting eruit halen.

Ze krijgt alleen droogvoer en in het weekend soms natvoer. Wat gaat er mis?
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Shimbalaya

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Shimbalaya »

Ten eerst zou ik haar dagelijks natvoer gaan geven want het is belangrijk dat kittens voldoende vocht binnenkrijgen. Een goede kwaliteit natvoer zonder granen.
Wat de brokken betreft zou je een ander merk kunnen proberen maar ik weet niet of dat gaat helpen tegen de stinkende ontlasting.
Misschien de RC Kittenbrokjes?
Wellicht hebben andere mensen nog ideeen wat de brokjes betreft.
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door mrkitty »

Ik had rc geprobeerd, wat gemengd met hills, ong 15%. Werd alleen maar erger... Ze drinkt wel erg veel. Ongeveer 3 bakjes per dag en dan nog 1 per nacht. Ze gaat ook vaak op de bak. Evengoed dan natvoer? en welk natvoer is dan het beste?
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door eveline1982 »

Ziet haar ontlasting er verder goed uit? Dat is behoorlijk wat water wat ze drinkt zeg! Ik doe met 2 bakjes water een dag en nacht, en dat op 3 volwassen katten en 2 kittens. Ze drinken overigens ook wel is uit de hondenbak. De kittens krijgen hier overigens 4x per dag natvoer, misschien dat ze daarom niet zoveel drinken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door mrkitty »

Schijnt bij het ras te horen is ons verteld? Haar onlasting is verder prima, ze gaat vaak alleen ik geloof dat normaal is toch? Wat voor natvoer kan ik het beste geven? Ik las rauwe kip maar is dat niet gevaarlijk? Had laatst almo's of zoiets en dat viel erg in de smaak
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Shimbalaya

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Shimbalaya »

Onze poes krijgt ook Almo Nature, dat is een prima granenvrij natvoer om erbij te geven.
Zelfs als veel drinken normaal is voor dat ras lijkt me 3 bakjes water per dag en s'nachts ook nog 1 toch wel erg veel voor zo'n jong kitten.
Misschien dat ze minder gaat drinken als ze meer natvoer krijgt, moet je maar in de gaten houden.
Cerna

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Cerna »

Mijn kittens krijgen Tinlo (verkrijgbaar bij Pet's Place); ze zijn gek op alle smaakjes. Een halve worst per kat per dag, verdeeld in 4 porties over de dag. Daarnaast eten ze een enkele keer Applaws (Zooplus) ocean fish of kippenborst voor kittens. Maar de gewone kip van Applaws lusten ze ook. En dan nog RC Sensible.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Brittenbolletje »

Ik denk dat ze zoveel drinkt omdat de brokjes te zout is, ik zou een ander merk gaan nemen die beter is voor een kat en dagelijks natvoer.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door eveline1982 »

Vind het toch wel erg veel, zelfs al zou het bij het ras horen. Maar zou dat navragen op een forum aan mensen die het ras zelf ook hebben. Mijn kittens krijgen ah eigen merk en gourmet blikvoer. Maar weet niet of dat verstandig is met een raskat, die hebben geloof ik toch vaker problemen met de darmen. Maar moet erbij vermelden dat ik totaal geen verstand van raskatten heb.

Rauwe kip kan je geven, maar niet dagelijks. 1 of 2 x in de week kan makkelijk, maar ik geef het hier als snack en niet als voer. Onlangs gehoord dat je de kip het beste in porties minimaal een paar dagen kan invriezen, dan zijn de meeste schadelijke bacterieen gedood.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Adriana »

mrkitty schreef: ..laat winden en als ze op de bak is gegaan stinkt de hele woonkamer moeten we echt meteen haar ontlasting eruit halen.

Ze krijgt alleen droogvoer en in het weekend soms natvoer. Wat gaat er mis?
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide
dit voer heeft 38% eiwit en dat is met name voor kittens met nog niet uitontwikkelde organen aan de zeer hoge kant. stinkende ontlasting want slecht verteerde eiwitten, winderigheid en het volgende stadium is vaak diarree.

zeker weten moeten dit soort jonge kittens dagelijks natvoer want ze zijn net van de moedermelk af en als het probleem aanhoudt dan bv royal canin kitten of ander kleutervoer van rc proberen. doorgaans zijn de ervaringen op het forum gaat dit veel beter bij opgroeiende kleuters.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door castratenkoor »

Ik geef rauwe kip ook 2 x per week. Ik vries het eerst in in kleine porties. Maar niet als maaltijd, ze krijgen ieder 2 brokjes kip naast hun natvoer.

Mijn advies is om het nooit rechtstreeks uit de winkel te geven, eerst invriezen in eendagsporties.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Natascha001 »

Afgelopen herfstvakantie heb ik op de 2 siberische kittens (4 maanden) van onze buren gepast. Ik heb geen verstand van raskatten, maar geloof dat siberische katten en het ras wat jij hebt aan elkaar gerelateerd zijn.
In ieder geval viel het mij op, dat als zij 's avonds hun natvoer hadden gehad, ze 's nachts eigenlijk niet dronken. Maar overdag dronken ze samen een bakje water leeg. Dus lang niet zoveel als mr Kitty. Zij krijgen rc kitten brokjes en gourmet zakjes. Hun ontlasting stonk ook vreselijk en was ook niet even mooi. Ik heb mijn buurvrouw aangeraden ander voer te kiezen, met name met minder granen. Voor natvoer vind ik almo nature erg goed.

Mijn eigen katten krijgen rauw vlees en granenvrije brok. Ook toe overgegaan omdat een van de katten geen mooie ontlasting had.

Roady, Pepper, Odie en Peewee
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door mrkitty »

Ik heb haar nu een zakje gegeven van Hills, die had ik gekregen. Ga straks boodschappen voor haar doen om natvoer te halen. Ik wil graag echt kwalitatief goed voer, kosten maakt me daarin niet uit. Zolang alles maar goed gaat met mijn meisje! Een tijdje terug had ik ook Fokker bij haar getest en ook daar ging ze heel erg van stinken. RC ook. Ik lees ook een hoop over BARF wat is dat precies en is dat wat voor mr. Kitty? En Orijen? Ze drinkt inderdaad wel veel... Nou moet ik zeggen dat het de laatste dagen al wat minder is hoor.. Maar Almo nature is dus ook goed? Dan ga ik dat straks even halen
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
mrkitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 okt 2013 17:47
Locatie: zwaag
Contacteer:

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door mrkitty »

De reden dat ik haar geen natvoer gaf was omdat mensen in mijn omgeving zeiden dat ze dat niet nodig hebben en er alleen maar heel erg van gaan stinken. Dat doet ze nu ook haha! Hoe vaak per dag moet ik haar dan natvoer geven? Bij de cattery kreeg ze 2x per dag. Alleen daar kreeg ze ook weer tonijn uit blik gewoon uit de supermarkt en daar zit toch hartstikke veel zout in?! Dat krijgt ze van ons in ieder geval niet meer!
pootje en neusje van ons mooie meisje, mr. Kitty! 16-07-2013

fotoalbum van Mr. Kitty!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stinkende ontlasting

Bericht door Adriana »

kijk eens rustig rond bij Zooplus, zie banner boven en dan naar ingredienten en analyse en houd de eiwitgehaltes in de gaten. zowel voor natvoer voor kittens(rond 10% - < 30%) als droge brokjes. te hoog kunnen ze op die leeftijd nog niet aan!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie