Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door mittenslief »

ik reageer hier niet in het belang van jouw portemonee maar voor de katjes zelf, zelf zit ik ook in de bijstand en heb 8 katten, ik weet hoeveel alles kost. ook ben ik pleeggezin voor de kitten van ons plaatselijk asiel en daar krijgen de kittens juist alle aandacht....het was inderdaad zoals adriana zegt niet verkeerd bedoeld maar nu voel ik me aangevallen phhhhhh waarom is iedereen altijd direct boos als ze iets lezen wat ze niet willen lezen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
b0lino

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door b0lino »

De tekst begon met 'daar gaan we weer...' Daardoor kwam ie wb toonzetting voor mij wat minder genuanceerd over dan hij waarschijnlijk was bedoeld. Dat samen met een andere opmerking 'goedkoop duurkoop voor kwaliteitsvoer wat qua kosten een rib uit mijn lijf was, maar nét geen Royal Canin qua prijs' vond ik gewoon niet chill. Voelde voor mij als een 'alles wat je niet meteen het aller allerbeste en allerduurste voor je kitten doet is per definitie fout'. Los van dat ik de boodschap wel begrijp hoor. Daarom zeg ik ook dat ik sterilisatie echt wel doe als dat nodig is, want je hebt wel een belangrijk punt, en heb ik ook besloten om van Pro Plan over te stappen naar een ander merk met een wat minder hoog eiwitgehalte. Ik ga heus niet besparen op dingen die noodzakelijk zijn hun welzijn. Maar ik ga ook niet het allerduurste voer voor ze kopen of wat dan ook, om maar te laten zien dat ik goed voor ze kan zorgen - bij wijze van.
En nogmaals excuses voor mijn felle reactie terug en bedankt voor de info van zowel sterilisatie als voer @ andere reactie
Seih
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 aug 2013 12:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door Seih »

Het heeft niet met voer te maken, maar er zijn toch speciale klinieken die kosteloos steriliseren/castreren? Misschien weet het dierenasiel daar meer over. Die van ons geeft in ieder geval voorlichting er over in de hoop dat het aantal nesten wordt beperkt.

Qua voeding ben ik nu zelf aan het kijken naar Porta 21. Speciaal voer voor nadat een dier gecastreerd is vind ik zelf eerlijk gezegd een beetje onzin. Gewoon wat minder geven heeft hetzelfde effect. In voer voor katten die geholpen zijn zitten naar mijn weten extra vulmiddelen. Hierdoor krijgt de kat dus minder voedingsstoffen binnen en meer afval. De kat krijgt dus even veel te eten, maar moet meer uitscheiden. Minder belastend voor het lichaam is dus om wat minder te geven en is volgens mij ook nog eens goedkoper. ;)
Katten (van jong naar oud):
- Sem (16-05-2011)
- Pluk (22-08-2007)
- Snoes (17-06-1994 - 17-12-2010)
b0lino

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door b0lino »

Bedankt voor de info Seih. Zo heb ik er eigenlijk niet eens over nagedacht, qua vulstoffen in de sterilised variant. Als je het zo bekijkt is het inderdaad niet zozeer nodig en kun je net zo goed gewone voeding wat minderen.

Wb sterilisatie zal ik nog wel even het eea gaan uitzoeken. De kater gebeurt sowieso binnenkort want dat is wel belangrijk. Voor de poes ga ik me er nog even in verdiepen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9341
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het wel doen, ook de poes. Liefst voor de eerste krolsheid. Dan is het het minst zwaar voor de poes. Als je wacht tot na de krolsheid is haar conditie slechter en jagen de hormonen door haar lijf. En dan na de ingreep dus niet meer. Als je het doet voor de eerste krolsheid is de overgang lang zo groot niet en is haar conditie veel beter.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door eveline1982 »

Bij mijn zwerfpoes Minoes moesten we wachten tot ze krols zou worden, omdat we niet zeker wisten of ze al geholpen was. Ik heb 2 dagen met een zwaar jankende poes in huis gezeten (daarna werd ze geholpen). Haar karakter is helaas veranderd, ze is bitchie geworden en heeft soms erge last van jankaanvallen. Daarbij vind ik haar ook erg onrustig geworden, terwijl ze voor het krols zijn juist heel erg lief en rustig was. Dus als het ook maar even kan raad ik je aan, om haar met 6 maanden ook te laten castreren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
b0lino

Re: Welk merk voer het best? (kittens van 8 weken)

Bericht door b0lino »

Oké, dit wist ik allemaal niet. Misschien toch goed om het meteen maar te overwegen dan.
Plaats reactie