Ervaring perfect fit kittenvoer?

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tommie_lover
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:34

Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door tommie_lover »

heeft iemand ervaring met de perfect fit varianten? wij voeren momenteel kitten en willen als ons katertje wat ouder is overstappen op de in-home variant omdat het best een rustig relaxed beestje is :) dus iemand ervaring met 1 van beiden?
03-07-2012 onze eerste kitten (L)
Love cats
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jul 2012 11:32

Re: Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door Love cats »

ik weet het maar ik zelf heb royal canin dat is hheeel goed
Gebruikersavatar
tommie_lover
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 13:34

Re: Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door tommie_lover »

ja dat hoor ik meer, en dat geloof ik meteen, maar wij zijn allebei studenten en hebben een vrij beperkt budget en dit is zo'n beetje het duurste supermarktvoer al en hij eet het prima :) hij is wel een beetje licht voor zijn leeftijd (hij is van 12 april dus zo'n 20 weken en weegt 1,5 kilo het is een katertje) het is echter niet zeker dat dit zijn leeftijd is aangezien hij uit het asiel komt en niet daar geboren is dus het is een schatting. Maar vind het wel belangrijk dat hij het voer lekker vind en genoeg eet :)
03-07-2012 onze eerste kitten (L)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door mittenslief »

probeer anders sanabelle via zooplus is super voer voor een klein prijsje
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
paasnini

Re: Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door paasnini »

Van de supermarkt voedingen is de kittenvariant echtheid behoorlijk, de in-home zou ik niet aanraden. Ga inderdaad eens rondkijken bij Zooplus, die hebben ook hele goede graanvrije voedingen met weinigkoolhydraten en hoog Vleesaandeel.
Kijk bij het kopen niet alleen naar de aanschafprijs maar vergelijk ookgeweest de dagelijkse benodigde hoeveelheid. Vaak eet een kat van een iets duurdere voeding veel minder waardoor het voer uiteindelijk net zo duur is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ervaring perfect fit kittenvoer?

Bericht door Dinky »

Wanneer ik de ervaringen lees op zooplus zijn er verschillende die enorm gaan stinken van de indoor variant voor volwassen katten.

Zou zeggen kijk eens op zooplus want daar heb je heel veel meer keuze! In de supermarkt vind ik persoonlijk de keuze waardeloos, ga dan al liever naar een dierenspeciaalzaak.

Perfect fit in home bij zooplus €6,65 per kilo
Smilla adult (waar ik hier wel goede verhalen over heb gelezen op het forum) €4,49 per kilo
Sanabelle adult (bij 2x10 kg verpakking) €3,50 per kilo!

Wanneer je dus krap bij kas bent is het zeker niet zo dat Perfect fit in home een goedkope keuze is. Wanneer je via zooplus besteld heb je de keuze uit premium voer en ben je dus zelfs goedkoper uit! Bij zooplus staat ook altijd bij het voer de kiloprijs vermeld waardoor het prettig prijzen vergelijken is omdat het formaat verpakking nog wel eens wil verschillen ;)

Zou dus zeggen kijk eens rond in de voedingstopics hier op het forum en vergelijk de prijzen op kiloprijs bij zooplus met daarnaast de hoeveelheid die je moet geven.

Mijn eigen ervaring is hier dat met een 1,5 kilo voer ongeveer een maand meegaat met één volwassen poes.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie