Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Adriana »

de rundvariant paté-tinnetje van Yarrah is hier heftig afgekeurd door alle drie.
het zou ook te mooi zijn om waar te zijn...
maar kip/kalkoen gaat wel redelijk dus dat kunnen ze af+toe op het menu krijgen.

Renske heeft toch een website en nieuwsbrief waar al die info in staat?
http://www.renske.com/home
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Zuri »

Dag allen,

Ik haak even in op dit draadje. Ook ik ben op zoek naar goed biologisch voer voor mijn katzels, maar vanuit een ander oogpunt dan wat hiervoor is beschreven. Ben me de laatste tijd wat aan het verdiepen of ik uberhaubt nog wel vlees wil eten (vanuit dierenwelzijnsoogpunt). Echt hoor, als je ziet hoe wij als mens met dieren omgaan. Daar draait mijn maag van om. Ik weet niet of ik daar nog een bijdrage aan wil leveren door het eten van vlees...
Maar dan kom ik op de grootverbruikers aan vlees en vis hier in huis; de katzels. Heeft er iemand enig idee van een kattenvoermerk wat zich bezighoudt met het welzijn van de dieren die verwerkt worden in diervoeders? Biologisch hoeft (volgens mij) namelijk niet standaard te betekenen dat het voer is geproduceerd van dieren die lekker in de wei hebben gelopen, humaan naar een slachthuis zijn vervoerd en zijn gedood. Over die GMO/niet-GMO kun je ook hele discussies voeren, maar daar gaat het me nu niet om. Het gaat me puur om dierenwelzijn. En natuurlijk ook om het welzijn van mijn katzels! Want het moet kwalitatief wel een goed voer zijn.
Wie o wie kan mij op weg helpen?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Adriana »

Zpls heeft een label waaronder een aantal voeders zijn gegroepeerd, ook op basis van het aspect van het dierenwelzijn. missch kom je hier een stuk verder mee!
http://www.zooplus.nl/shop/producten_vo ... /biowinkel
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door pearlsofpassion »

Er zijn een paar biologische kvv's (Darf en carnibest eko vb), maar dat is wss niet wat je zoekt?
Van biologische brokken heb ik weinig verstand. Ik ken enkel Porta 21 de holistic versie's. En ik meen mij te herinneren dat ik ooit naar Yarrah gekeken heb en daar niet echt over te spreken was. Jammer dat de biologische meestal dan niet zo'n mooie samenstelling hebben.
Ik weet ook van iemand op het forum die het vroeger Yarrah brok aan haar katten voerde, maar daar nogal wat gezondheidsprobleempjes op kreeg. Dat is wel al een tijd geleden, dus het kan nu wel veranderd zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Zuri »

Dank dames. :-D

Ik zoek inderdaad biologische brokken. KVV staat ook alweer voor...? Kuikens voeren en hompen vlees in porties maken is niet echt waar ik op zit te wachten...

En ik ben inderdaad een beetje huiverig door wat ik via de zoekfunctie hier op de site heb gevonden. Biologische brokken van yara, prima, maar dan moet het wel voldoen aan de voedingsbehoefte van mijn katten. Ze moeten niet vanalles tekort komen omdat de kwaliteit van het voer niet voldoende is...

Zijn er misschien forummers die wel ervaring hebben met biologische brokken?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Adriana »

we zijn als onderdeel van het brokkenbuffet hier dol op Hill's nature's best en Almo holistic kip,
maar weet niet of dat voldoet aan jouw standaard..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door Zuri »

Van Almo geef ik al regelmatig blikvoer en lijkt me van goede kwaliteit. Hills lijkt me inderdaad ook goed. Ik had er niet bij stil gestaan dat Hills ook een biologische lijn had.

Tja en mijn standaard is niet heel bijzonder hoor;-) ; ik wil gewoon dat mijn katten een goed en volledig diervoeder binnenkrijgen. Hoewel ik het welzijn van de dieren die verwerkt worden in het voer belangrijk vind, vind ik de gezondheid en het welzijn van mijn eigen katten nog steeds het belangrijkste.

Ik ga eens kijken naar die Hills en Almo Nature brokken. Dank voor de tip :-)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door pearlsofpassion »

Gewoon als antwoord op je vraag: kvv is compleet vers voer.
Dat is als blikvoer, maar dan in de diepvries.
Dus niets versnijden of verdelen, enkel uitnemen, ontdooien en serveren.
Oh ja, tenzij portie's maken van de verpakkingen waarin je ze aankoopt als je niet dagelijks zo'n verpakking nodig hebt.
Het is voor jou samengesteld en vermalen.
Als je dat zelf doet heet het barfen. ;-)

Ik zie dat je ivm brokken en blik al meer op weg geholpen bent dan ik kon. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Biologisch kattenvoer: favoriete merken en hoeveelheden

Bericht door AnneLore »

de AH heeft kuipjes biologisch natvoer (pate) van eigen merk.
ik geloof 70 cent per kuipje, en er zit geen graan in. alleen 1,5% aloe vera.

ik ben enthousiast, want hier is het het eerste natvoer wat goed naar binnen gaat. (o.a. Almo Nature en Iams zijn vakkundig afgekeurd...)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Plaats reactie