Blikjes Snoezepoes

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Blikjes Snoezepoes

Bericht door Baros »

Hallo, Ik heb een vraag over deze blikjes. Het lijkt me dat er puur vis in zit en zo ziet het er ook uit. Alleen er zit wel gelei door. Is gelei slecht voor de kat?
Dit zit er in:
68% zeevis 1.7% Garnalen. 1.3% Mosselen. Gelei poeder 1% Glucose 0.3% Kleurstof 0.003% (E161) Water 27.697%

Ruw Eiwit min. 12.5%
Ruw vet min. 1.8%
ruwe celstof max. 1%
Ruwe as max. 3% (vraag me af wat dit is)
vocht max. 83%

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door MarjanR »

De gelei is niet slecht.
Dat is in feite het kookvocht waarin de vis gekookt is waaraan een beetje gelei poeder is toegevoegd om het te laten stijven.
Er zit geen toegevoegde zooi in (alleen in de lichtblauwe, zeebanquet, en dat is exact de gene die jij omschrijft in je bericht. De groene, gele en rode zitten geen e-nummers in).
En ik vind het persoonlijk een van de betere natvoer voor de kat (komt bij mij in de top 3).
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
manon3

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door manon3 »

Hoi Baros,

Ik geloof echt niet dat gelei slecht is voor katten want het zit in heel veel merken kattenvoeding.
Ik geef onze poes ook regelmatig de blikjes Shiny Cat-met gelei of zakjes Almo Nature Jelly.
En de naam zegt het al , daar zit dus ook een boel gelei in.En ook in sommige blikjes van Feline Porta 21.
Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken .Er wordt van het kookvocht gelei gemaakt om het geheel wat sappiger te maken of dat het vlees/vis niet zo snel uitdroogt.
Maar het kan geen kwaad hoor.

Groetjes Manon.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Baros »

Oke gelukkig.
Vond het ook wel raar dat er een e-nummer in zit omdat er in de omschrijving staat dat er geen conserveringsmiddel in zit.
Hoeveel mag een kat hiervan per dag? Ik doe met dit blikje twee avond maaltijden. Maar soms
vind ik het best veel!
Het ziet er wel heel leuk uit met die stukken vis, mosselen en garnaaltjes. Mijn kat moet er ook
echt op kauwen.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door MarjanR »

Een half blikje per dag is prima.
Het zijn flinke blikjes.
Maar als je het veel vind kun je het ook gewoon in 3en of 4en delen.
(bewaar dan het blikje in de koelkast, haal het beetje wat je nodig hebt zeker een uur van te voren eruit. Dan is het voer weer smakelijk en geurig voor je poezel)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door pearlsofpassion »

Ik haal voer altijd onmiddelijk uit het blik als het open gaat, ik bewaar nooit iets in het blik zelf. Je weet nooit dat het blik ergens wat beschadigd is, een klein krasje is al voldoende om corrosie te krijgen wanneer er lucht aan kan.
Gewoon in een ander potje, en dan in de koelkast, kan het gerust enkele dagen bewaard worden.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
manon3

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door manon3 »

Hoi,

Je wilt weten hoeveel je kat hiervan hebben mag?In feite mag je kat zoveel natvoeding hebben als je haar wil geven.Ik weet niet hoeveel gram er in de blikjes Snoezepoes zit??
Onze poes krijgt 's morgens een blikje natvoer van 90 gram en 's avonds ook een 90-grams blikje.
En 's middags geef ik haar brokken.Het is wel belangrijk dat als je natvoer geeft dat je afwisselt.Dus niet altijd blikjes met vis geven maar ook regelmatig goed verteerbaar vlees zoals kip/gevogelte.
Maar ik kan me voorstellen dat je dat te veel/te duur vindt.
Dan kun je gewoon weiniger geven.Maar natvoer erbij geven is altijd beter dan alleen maar droge brokjes geven.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Baros »

@pearlofpassion. Dat is een goeie tip. Nooit aan gedacht op het in een ander blikje te doen. Maar is wel verstandig.

@manon3. Mijn kat krijgt 'sochtends altijd ongeveel 50gram orijen brokjes. En dan 's avonds bijvoorbeeld 1e avond half blikje snoezepoes. 2e avond 80gr carnibest en kuiken 3e avond rest snoezepoes 4e avond rodi lam en rijst(50gram) en een kuiken. ( En zo gaat het zo'n beetje door. Ik hou van afwisseling ;)
Ik een blikje snoezepoes zit 170 gram. En voor het geld hoef ik het niet te laten want het is dacht ik 60ct per blikje!
manon3

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door manon3 »

Oh dat zijn dus best grote blikjes.Dan is de hoeveelheid die ik aanbeval inderdaad te veel.
En ik zie dat je al prima afwisselt met de voeding.
Carnibest en Rodi lam en kuiken, goede voeding hoor .Je kat krijgt prima te eten, daar heb ik echt niks op aan te merken.
Ze krijgt zelfs beter te eten dan mijn poes. :grin:

Groetjes Manon.
Baros
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:48

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Baros »

Ja, heel erg maar heb er echt een hobby aan om alles uit te zoeken :p haha. Volledig rauw lukt niet omdat de vriezer écht te klein is. Ook is het hier allemaal moeilijk te krijgen.
Ik zou nog wel graag muizen willen voeren. Maar geen idee waar die te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Mirjam86 »

Goede tip Valerie van die blikjes, nooit bij stilgestaan. Ik zit te klooien met vershoudfolie etc.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
manon3

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door manon3 »

Ik bewaar ook nooit het voer in het blikje in de ijskast.Ik doe de restjes meteen in een afgedekt glazen schaaltje.

Baros, ik kan je helaas niet helpen met die muizen, heb ook geen flauw idee waar die te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geopende blikken inderdaad in glas of tupperware o.i.d. bewaren, maar zeker geen dagen. Binnen 24 uur opmaken zou mijn advies zijn.

Ik koop muizen, ratten en eendagskuiken bij de groothandel waar ik ook de carnibest haal. Als je van te voren bestelt kunnen ze van alles leveren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Umimeis »

MarjanR schreef:De gelei is niet slecht.
Dat is in feite het kookvocht waarin de vis gekookt is waaraan een beetje gelei poeder is toegevoegd om het te laten stijven.
Er zit geen toegevoegde zooi in (alleen in de lichtblauwe, zeebanquet, en dat is exact de gene die jij omschrijft in je bericht. De groene, gele en rode zitten geen e-nummers in).
En ik vind het persoonlijk een van de betere natvoer voor de kat (komt bij mij in de top 3).
Waar kun je dat kopen/bestellen? Bij zooplus?
Ik wil dat merk ook wel eens proberen......als dat 1 vd beste natvoermerken is....
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Blikjes Snoezepoes

Bericht door Umimeis »

pearlsofpassion schreef:Ik haal voer altijd onmiddelijk uit het blik als het open gaat, ik bewaar nooit iets in het blik zelf. Je weet nooit dat het blik ergens wat beschadigd is, een klein krasje is al voldoende om corrosie te krijgen wanneer er lucht aan kan.
Gewoon in een ander potje, en dan in de koelkast, kan het gerust enkele dagen bewaard worden.
Ow daar had ik ook nog nooit bij stil gestaan toen ik nog blikvoer gaf. Ik geef ze nu maaltijdzakjes van verschillende merken (ben van alles aan het uitproberen. Van duurdere merken tot goedkopere).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie