Prins Petfoods

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Sir Figaro
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2009 23:25
Locatie: Arendonk

Prins Petfoods

Bericht door Sir Figaro »

Heeft iemand van jullie ervaring met het merk Prins Petfoods?
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Prins Petfoods

Bericht door Sannie_xx »

Prima voer, erg veel goede dingen over gehoord en ervaren. Een goedkopere variant als je ze goed voer wil geven maar Royal Canin, Hills, Orijen etc toch eigenlijk niet kunt betalen. Het nestje kittens dat mijn vriend en ik van de zomer hebben opgevoed deed het er razend goed op --> eerst via de moeder en toen zelf.
annakiya
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2011 23:18

Re: Prins Petfoods

Bericht door annakiya »

Ik gaf hiervoor Hills en RC, maar die prijzen gingen zo omhoog, dat was niet leuk meer (ik heb 12 katten en een aantal nestjes per jaar). Vorig jaar ben ik overgestapt naar Prins. Mijn eerste ervaringen waren ronduit slecht. Haren overgeven, slecht in de vacht zitten, sommigen vonden het echt niet te (vr)eten.
Daarna ben ik overgestapt op de kittenvariant. Dat ging al beter. Wel wat vetter, maar op dat moment konden ze het hebben. Ik doe dat wel vaker, kittenvoer geven, vooral in tijden van zwangerschap en zogen kunnen ze wel wat meer gebruiken.
Vorig jaar heb ik deel uitgemaakt van het testteam voor de nieuwe variant Adult Maxi, juist omdat ik zoveel klachten had en eigenlijk meer te spreken was over RC. In de Maxi-variant zit wel een anti-haarbal! De brokjes zijn groter (daarom heet het maxi) en het zou voor grotere katten zijn. Nou, die van mij zijn tussen de 2 en 7 kg en hier doen ze het echt heel goed op! De haren staan weer goed, er wordt niet meer overgegeven en iedereen is tevreden.
Nee ik heb geen aandelen van die toko, zou het wel willen haha!

Wat ik heel fijn vind is dat ze dus echt luisteren naar mensen die ervaring hebben. Ook mag je aangebroken zakken teruggeven als ze het echt niet eten. (na de Maxi-test was het nog niet verkrijgbaar in de winkel en moest mijn zooitje terug op kittenvoer. Ze weigerden massaal. Ik mocht toen 3/4 zak inruilen voor een nieuwe zak Maxi). Testen kan je niet met een proefzakje voor 2 dagen...

Nu hebben ze gevraagd of ik interesse heb voor een test met een nieuwe kitten-variant. Hier hoor je de resultaten over een paar maanden dan van. Ik weet niet wanneer ze dat dan in de handel willen plaatsen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Prins Petfoods

Bericht door nellebel »

hier een proefzakje gekregen voor gestririliseerde katten, ze lustne het niet. wordt uit het bakje gegooid en als het te lang ligt onder de kast en wasmachine geschoven.
maar dat wil verder niets zeggen, ik heb gewoon kieskeurige kjatten (eten ook geen hills, of van natvoer mousse, zelfs geen blikjes puur vlees, gaa nze van braken)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Prins Petfoods

Bericht door Nyncke »

Erg goede ervaringen met Prins.
Had een blaasgruis kater die met hun struvit voer blaasgruis vrij werd, daarnaast het enige normale voer waar hij het goed op deed.
Alle andere katten deden/doen het ook prima op de adultbrokjes en ze vinden het allemaal even lekker.
shiva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 feb 2009 20:04

Re: Prins Petfoods

Bericht door shiva »

Ik vind Prins ook erg goed voer, mijn katten reageren er goed op.
Ze hebben ook een goede klantenservice waar je met vragen terecht kan
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Prins Petfoods

Bericht door Umimeis »

Ik geef m'n katten ook Prins voer, ook zij reageren hier goed op en het is betaalbaar voor iemand met een hele kleine portomonee zoals ik. Ik gaf eerder Hills, maar dat vind ik voor 2 katten toch wat te duur. Dan kun je wel zo'n zak van 5 kg kopen,maar dat is net weer een beetje te veel. Misschien dat ik als ik weer wat meer geld heb te besteden, dat ik wel weer eens Hills koop. Maar voorlopig hou ik het bij Prins.
Met 1 zak Prins doe ik een hele maand mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: Prins Petfoods

Bericht door Iza »

Een zeer oud topic, maar ik wilde vragen hoe hier de ervaringen zijn met blaasgruisvoer van prins? Er is een variant voor het oplossen van struviet (acute fase) en ook 1 voor het onderhouden van struvietvrij zijn. Bunker krijgt nu die laatste van mij.

De dierenarts is er echter niet gerust op en ze wil graag dat ik over een tijdje een plasje inlever. Dat kan ook pas over een tijd omdat Bunker af en toe Sjaars voer te pakken heeft. Hij plast echter niet in de plantenbakken en heeft nergens last van.

Iemand dus ervaringen?
Plaats reactie