Hill's R/D voedsel

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
sheila1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:13

Hill's R/D voedsel

Bericht door sheila1 »

Beste mensen,

Ik ben erg benieuwd of jullie een alternatief weten voor de R/D voeding van Hills die alleen verkrijgbaar is bij de dierenarts. Ik heb een kat die echt moet afvallen en dat lukt beetje bij beetje ook maar het voer is zo duur geworden omdat Hills zo'n verschrikkelijke prijsverhoging heeft ingevoerd dat het echt niet meer betaalbaar is geworden. De prijs is nu voor 5 kilo 57 euro. Binnen een jaar heeft Hills zijn prijs laten stijgen met bijna 10 euro. Niet acceptabel dus. Ik wel goede ervaringen met dit produkt omdat mijn kat echt is afgevallen en zich dus veel beter voelt. Maar ik kan het gewoonweg niet meer betalen. Weet iemand een vergelijkbaar produkt die ook dezelfde werking heeft, betaalbaar is? Dan heb ik het niet over de meeste light-voeren want daar valt ze niet van af en dat heeft ook een andere samenstelling. Ze heeft geen ziekte, dat is namelijk al gecheckt, ze heeft gewoon aanleg en overgewicht ontstaan na de sterilisatie. Ik probeer haar te stimuleren wat meer te bewegen maar heeft moeite met lopen door het gewicht. Nu gaat dat steeds beter en wil ook er alles aan doen om haar nog beter te laten voelen.

Ik hoop dat iemand een goede voedingstip heeft.

groetjes Sheila
Gebruikersavatar
Tommy2008
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2008 23:00

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Tommy2008 »

Hoi Hoi ...

In de eerste plaats welkom op dit forum ...wat je wil weten kan je hier vinden !
Heb zelf een britse korthaar kruizing van .
Gaf me kat eerst rc kitten totdat hij gecastreerd werdt en al aardig aan de maat was (maar een ras he ) overgestapt op natured cat van hills op advies van dierenarts (alleen bij da verkrijgbaar).
Op dit voer blijft me kat de hele dag mauwen om eten ...heb al 10 mg toegevoegd aan zijn dagelijkse portie wat hij mag hebben maar blijft mauwen bij zijn bakje !
Ben nu overgestapt op rc indoor ...via internet grootverpakking gekocht (na probeerzakje ) en scheelt een hoop in je portemonee !
Een alternatief is prins vital care indoor ! helft goedkoper en volgens me dierenwinkel net zo goed !
Gebruikersavatar
julie en micha
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 okt 2008 20:48
Locatie: Tilburg

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door julie en micha »

Prins cat indoor is een goed merk voer. Er worden ook geen proefdieren voor gebruikt (wat ikzelf erg belangrijk vindt). Ik betaal voor een zak van 5 kilo ongeveer 24 euro en met die zak doe ik ongeveer 3 a 4 maanden (met 2 katten). ! van mijn katten was ook te dik aan het worden, dus hij moest ook wat afvallen. Toen gaf ik hem 2 maal daags 20 gram van dit voer. Normaal gesproken krijgen ze 2 maal daags 30 gram brokjes. En inmiddels is hij weer mooi op gewicht. Het voer van prins is ook gewoon te koop in de dierenwinkel en aangezien ik met twee katten 3 a 4 maanden met 1 zak van 5 kilo doe, is het helemaal niet duur! Misschien nog andere mensen met tips voor goed betaalbaar voer?

groetjes Cindy
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Umimeis »

Ik vind RC en Hills veel te duur en koop liever One Purina (sterilcay) brokjes en natvoer. Daar worden ze niet dik van)
Laatst gewijzigd door Umimeis op 10 mar 2009 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door lievelijn »

Rc en hills zijn niet zo duur hoor, ik en mijn schoonmoeder hebben wel eens een vergelijking gemaakt.. en gek genoeg zijn wij goedkoper uit met RC dan hun met de excellent brokken van de appie. Maar de variant waarin het in dit topic omgaat is een dieet voeder en dus niet te vervangen door gewone supermarkt brokken...
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Umimeis »

Ik heb niet zo'n groot inkomen, dus betaal ik liever niet meer dan €5 voor brokken. Ik heb wel eens bij Pet's Place gekeken naar Hils en RC, nou dat heb ik er niet voor over.
En ja, als je kat dieetvoer nodig hebt dat duurder is, dan moet je dat maar voor over hebben.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Lotte »

Lievelijn heeft helemaal gelijk, zowel wat de prijzen betreft als dat dieetvoeder niet te vervangen is met een supermarkt voer.

Unimeis, als je het per dag uitrekent ben je met RC eigenlijk altijd goedkoper uit dan met de goedkoper lijkende zakken, mits je 10 kg koopt en niet steeds kleine zakjes.

Sheila, RC heeft een voer ontwikkeld speciaal voor gesteriliseerde katten.
Wat ik zo op hun site zie is die ook om katten met overgewicht af te laten vallen en ze daarna op een gezond gewicht te houden.
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met deze soort van RC, dus of het echt werkt kan ik je niet zeggen.
Misschien eens proberen met een zak van 2kg proberen?
Hoe groter je de verpakking koopt, hoe goedkoper het natuurlijk wordt. Op zooplus kost 10 kg €70,- en 2 kg €22,-
Het is dus in ieder geval goedkoper dan het voer wat je nu gebruikt
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Umimeis »

Lotte schreef:
Unimeis, als je het per dag uitrekent ben je met RC eigenlijk altijd goedkoper uit dan met de goedkoper lijkende zakken, mits je 10 kg koopt en niet steeds kleine zakjes.
Flea is geen grote eter, ik doe met 1 zakje One Purina (sterilicat)ongeveer weken 3 tot 4 weken, dus doe er vrij lang mee. En daarnaast krijgt hij ook natvoer. Van sterilcat brokjes worden ze ook niet dik.
En ik vind One van Purina gewoon een goed merk. En soms ga ik met m'n moeder naar de groothandel. Als het in de aanbieding is, ben ik nog goedkoper uit.

Ik heb het er ook niet voor over om zo'n zak met voer te kopen dat duurder is dan €10
In het begin deed ik dat wel, toen kocht ik kittenbrokjes van Casa Fera, die waren €11,95 en was gemaakt van natuurlijke ingeredienten, zonder kleur geur en smaakstoffen. Daar zat wel wat meer in qua gewicht, maar ik vind het een beetje belachelijk om duur eten te kopen, terwijl er ook goedkopere merken zijn.
Ik leef ook maar van €853 per maand, dus..... ik moet echt ook nog geld voor mezelf overhouden.
En ik ga echt niet met nog grotere zakken voer sjouwen :lol:

Eigenmerk van de Aldi, Lidl, AH enz koop ik dan weer niet omdat daar wel vaak veel rommel inzit.
Purina One heeft ook brokken voor gesteriliseerde katten. Dus. En ik ben daar tervreden mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Hills R/D voedsel

Bericht door Lotte »

He, je bent uiteraard vrij in je doen en laten.
Het is immers jouw kat.

Zolang er maar niet verkondigd wordt tegen nieuwe leden dat RC en Hills per definitie veel duurder zijn vind ik alles prima.

Maar goed, dit is allemaal erg offtopic.


Sheila, ben jij er al een beetje uit hoe je het nu gaat doen?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sheila1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:13

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door sheila1 »

Hoi allemaal

Ik wil jullie danken voor jullie reacties. Ik heb 5 katten en daardoor is het ook nog wat lastiger om haar op dieet te zetten. Ik heb nu besloten om haar Royal Canin light te geven, en dit voer te mengen met Hills RD, dat maakt het iets goedkoper. De Purina One heb ik geen goede ervaringen mee want daar wordt ze wel weer dikker van. Maar ik denk ook dat dat per kat kan verschillen. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat lopen. Het vetgehalte scheelt niet veel van de Hills RD alleen de prijs wel ;-)

Ik zal wel laten weten of het afvallen nog steeds goed gaat, wanneer dit niet gebeurt zal ik verder moeten gaan met Hills. Ik heb overigens Hills een mail gestuurd over de stijgende prijzen maar kreeg helaas een standaardmailtje terug zonder echt een antwoord.

Ook ga ik binnenkort verhuizen naar een groter huis, met trap en tuin dus ik hoop dat ze daardoor ook wat meer lichaamsbeweging krijgt.

groetjes Sheila
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door Lotte »

Jammer dat je van Hill's niet echt een antwoord kreeg.
Maar goed, mooi dat je het voorlopig met RC hebt opgelost, hopelijk helpt het wat
sheila1 schreef: Ook ga ik binnenkort verhuizen naar een groter huis, met trap en tuin dus ik hoop dat ze daardoor ook wat meer lichaamsbeweging krijgt.
Dit hielp bij ons ontzettend. Aelyn zat steeds op het randje naar te dik, maar sinds de verhuizing is hij gespierd ipv vet geworden
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door Kattenbella »

Sinds ik met carnibest en yarrah bezig ben merk ik dat de katten die te dik waren zijn afgevallen en inderdaad wat gespierder zijn geworden en dat de magere katten gegroeid zijn.
Meer balans dus ;-)

Sheila, succes. Het blijft een akelig dure bedoenig he ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
MarieAn
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009 23:55

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door MarieAn »

Hallo,

Veeeeel te duur om nog van nut te zijn!!!

Wisten jullie trouwens dat het in de vroegere natuur van de poezels voorkwam dat katachtigen soms een dag geheel niets te eten hadden??

Puur Natuur!!!
Wij lassen 1 dag per week in en het werkt uitstekend!!!!! Je moet niet bang zijn om goed te zijn voor ze!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door rieneke »

katten zijn geen honden, en het is een erg slecht idee een vastendag voor ze in te lassen.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Hill's R/D voedsel

Bericht door Umimeis »

Ik heb een klein zakje Hills Adult 1-6 kip van 400 gram gekocht om het te proberen.
En volgens mij vind Flea het wel lekker. Ik heb het samen met de oude brokjes gegeven om hem te laten wennen.
Maar nu zit ik met een vraag....

Ik las bij de ingredienten dat er ook zout in zit, er staat niet bij hoeveel, maar zijn die brokken dan wel goed voor katten?
Of zit er in elk merk brokken wel wat zout in voor de smaak?

Dit (en nog veel meer) staat er achter op de verpakking
Ingredienten:Gedehydreerd kippen- en kalkoeneiwit, gemalen mais,gemalen rijst, dierlijk vet,maisglutenmeel, eiwithydrolysaat, kaliumchloride, visolie, zout, rozemarijnextract.



Ik merk dat hij wel iets meer na het eten drinkt dan anders.
Ik gaf hem eerst Purina One sterilcat
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie