Nier- en darmfalen door foute fok

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Nier- en darmfalen door foute fok

Bericht door doryn »

<titel aangepast door moddy>

Ik vertrouwde Billy het weekend niet, hij lag maar wat te liggen en speelde helemaal niet.
Dus ik ben gister gelijk met hem naar de da geweest. Nou het is goed mis ;Billy zijn nieren en zijn darmen werken niet goed. Hij scheidt teveel eiwit uit via zijn urine.
Hij heeft een spuit penicilline gehad en moet in een week tijd 200 gram aankomen. Anders is de kans heel groot dat alles chronisch wordt.
De da wilde eerst niet eens geloven dat Billy al vijf maanden was :shock:

Ik begon meteen te huilen en vroeg of hij bij mij ziek is geworden maar dat was uitgesloten volgens de da. Het kwam door de manier waarop Odin en Billy gefokt zijn. Ik ben er helemaal kapot van.

Billy moet zo vet mogelijk eten ; hij krijgt Hills brokjes en elke dag zo'n kuipje volledig kattenvoer van Hills, wat kan ik nog meer doen??
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oh jeetje Doryn!

Dat is even schrikken!!! :shock:

Als Billy zo vet mogelijk moet eten moet je een voeder zoeken waar heel veel vet in zit en het daar bij houden. Heeft de DA daar niet een speciaal voeder voor??

Ik zou zo ook niet weten wat je kunt geven. Veel succes in ieder geval en geef Billy maar een lekkere dikke knuffel van mij.
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Lieve Doryn,

Wat ontzettend erg voor jou en natuurlijk voor Billy!! Het zit jullie ook niet mee. Zo zie je maar weer wat verkeerd fokken voor een ellende kan veroorzaken.

Hill's brokken zijn al veel vetter dan normaal dus ik vermoed dat je die als advies hebt gekregen..

Heel veel sterkte..

Liefs Renate
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Jeetje Doryn, wat schrikken!! Ik vind dit echt heel sneu voor je, ik dacht dat je je portie toch wel gehad had met Odin.

Maar zou slagroom, mits hij hier niet van aan de diaree gaat, geen optie zijn? Het wordt voor mensen wel gebruikt als ze in een korte tijd veel moeten aan komen.
En dan natuurlijk geen heel pakje, maar steeds een beetje.

Heel veel succes en sterkte!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Lotte schreef:Maar zou slagroom, mits hij hier niet van aan de diaree gaat, geen optie zijn? Het wordt voor mensen wel gebruikt als ze in een korte tijd veel moeten aan komen.
En dan natuurlijk geen heel pakje, maar steeds een beetje.
In slagroom zitten volgens mij vooral heel veel suikers en is het daarom voor mensen goed om te gebruiken als je in korte tijd veel wil aankomen. Katten kunnen suikers echter niet (goed) verteren en is dit dus volgens mij geen optie... Is koffiemelk trouwens niet heel vet?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik bedoel van die ongeslagen room he, de suiker voeg je dan alsnog zelf toe.
Maar koffiemelk zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn.
En vettig vlees misschien?? (je moet met al deze dingen natuurlijk wel opletten of hij er niet van gaat spugen en diaree-en)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

oh, Doryn, wat een afschuwelijk nieuws! (even off topic, maar kun je die cattery niet aanklagen wegens verkeerde fokmethodes ofzo)

Vet eten, misschien is paté een optie? De meeste poezen vinden dat erg lekker en het is heel vet!
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Oh Dorien, wat vreselijk meid :-(

Ik denk dat je het beste speciaal voer aan de dierenarts kan vragen. Room enzo, dat zijn wel opties. Maar stel nou dat hij daarvan aan de diaree raakt, ben je nog verder van huis :-(
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Doryn, wat verschrikkelijk! :-( Er is iets goed mis bij die cattery, dat is wel duidelijk. :???:

Ik zou eerlijk gezegd absoluut geen dingen als room en pate aan Billy geven. Dat is niet bedoeld voor katten en je hebt grote kans dat hij er last van krijgt en daardoor juist gewicht verliest.
Ik zou proberen Billy zoveel mogelijk van de Hills AD te laten eten. Dit voer krijgen katten die op krachten moeten komen (bijvoorbeeld na een bevalling of ziekte) ook. Veel sterkte Doryn!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou ook kiezen voor AD. En ik zou een schriftelijke verklaring van de da vragen over Billy's ziekte. Is hij opgenomen, of hij is thuis?
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Jeetje Doryn, nu dit weer !
Volgens mij zitten in vis veel goede vetten, maar dat is voor mensen dus ik weet niet of dat voor katten ook geldt, je zou het eens aan de DA kunnen vragen.
Heel veel sterkte weer en nog steeds !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Ach Doryn, wat erg meid, voor jouw en Billy. Heb je al contact gehad met de cattery? Wat is hun uitleg?
Ik zou aan de DA vragen welke voeding het beste is, maar ik denk dat AD inderdaad de krachtigste voeding is voor katten die ziek zijn en op krachten moeten komen.

Ik hoop echt dat het goed afloopt voor Billy, ik denk aan julllie, liefs veronique.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Doryn wat klote voor je meid :-(
Voor aan te komen zou denk ik voer met veel eiwitten en koolhydraten goed zijn.
Een dierenspeciaalzaak zal daar best advies in kunnen geven.

Ik zou zeker contact opnemen met de cattery.
Zij zijn hier uiteindelijk verantwoordelijk voor.
Sterkte!!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Billy is thuis. Ik heb vanmiddag gekookte koolvis voor hem gemaakt met hills vlees er door heen. Dat heeft ie bijna allemaal opgegeten.
Ook heb ik de sensitive stomach brokjes van hills voor hem gehaald omdat hij ook last heeft van darmen.

Maar hij kraakt ook al met zijn tandjes, net als Odin.
Ik ga inderdaad een schriftelijke verklaring van de da vragen, Mar ,ik wou dat ik beter naar je had geluisterd :-(
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

oh jeetje.. het gaat nog niet echt veel beter dus...

Heb je speciaal voer van de DA gekregen? Ik zou het toch zoveel mogelijk bij één ding houden hoor, anders gaan die darmpjes helemaal van slag.

Heel veel succes met Billy :smile:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gesloten