Nier- en darmfalen door foute fok

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Doryn, wat een goed nieuws Helemaal geweldig!!

We blijven duimen voor jullie ..

Liefs Renate
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje wat een goed nieuws! Ik vond het zo heel verschrikkelijk voor je, Doryn. Gaat het vandaag nog steeds goed met hem?
Er is echt wel wat loos daar in die cattery :???:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ja het blijkt dat een ander kitten bij haar vandaan nu fip heeft, dus ik kan mijn lol nog op :???:
Ik heb een aanklacht ingediend, en de fokker heeft mij beloofd het geld wat ik betaald heb voor Odin terug te betalen.
Maar ja, eerst maar zien dan geloven.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Mijn God!

Wat een rare toestand bij die cattery dan zeg! Welke cattery is dat? Kunnen we die even gaan lastigvallen :evil:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Goed dat je die aanklacht hebt ingediend, Doryn.
Ik ben erg blij dat het beter lijkt te gaan met Billy.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook weet hoe het met Nanna is. Als je zin hebt om daarop te antwoorden hoor. ;-)

Wel erg dat er nu ook al FIP bij die cattery vandaan komt. :-(
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Getver Doryn!! Wat ontzettend vervelend met die cattery!!

Gelukkig dat je nu je geld terug krijgt, maar dat is natuurlijk maar een schamele troost.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hé doryn,

wat een toestand zeg, niet te geloven! Blijkbaar wist die fokker/cathery maar al te goed dat ze met zieke dieren fokken, anders waren ze volgens mij niet zo snel geweest om je je geld terug te geven, goed dat je klacht heb ingediend!
Die broodfokkers hé, ze zouden ze zware staffen moeten opleggen! Maar daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen Doryn, ik hoop en duim dat alles goed mag aflopen voor jouw en billy, we denken aan je!

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Goed van je dat je die aanklacht hebt ingediend, deze mensen mogen niet verder met deze praktijken !
Helaas heb je met het geld Odin niet terug.....
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jeetje, nu ook al FIP :-( .
Ik vind het heel erg dapper van je dat je een aanklacht ingediend hebt! Dat je geld terug krijgt, daar heb je Odin niet mee terug, maar het geeft mij ook wel te denken.
En nu dan weer alle kosten voor Billy, jeetje..... je schiet er allemaal ook geen reet mee op. Ik hoop toch zo dat je niet ook nog Billy kwijt hoeft te raken :-( . We gaan hier in elk geval voor jullie duimen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De kosten voor Billy mag je ook verhalen, Doryn. Dat staat in de nieuwe wet waarbij een fokker een garantie van 6 maanden moet geven.
FIP komt trouwens vaak door iets anders; er is dan al iets aan de hand en daardoor muteert de corona naar FIP.

Nu de discussie een andere kant opgaat dan over het lever- en nierfalen van Billy, wil ik dit topic graag naar Overige verplaatsen. Mocht Billy maandag toch nog ziek zijn, dan kunnen we het gewoon weer terugzetten, maar dan worden de verwijzingen naar de fokker er wel uitgehaald.

Zelf ga ik ook een klacht indienen; Kari kwam ook van deze fokker en is binnen 6 maanden na aankoop overleden. Het enige dat ik kreeg was een hoop gescheld via de mail.
Overigens mag de naam van de fokker hier niet vermeld worden i.v.m. het zich niet kunnen verdedigen.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Even over die wet, ik heb het nagevraagt en daar zitten nog al wat haken en ogen aan.
Als jij met de fokker een contract hebt en daar staat een andere regeling in dan die 6 maanden, kan je het geld op je buik schrijven helaas.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Deze fokker werkt niet met contracten, en dus geldt de wet op dierverkoop zoals bij de Dibevo omschreven is ;-)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou goed van je dat je er werk van maakt Doryn.
Die cattery hoort zn deuren te sluiten als ik dat zo allemaal lees, wist niet dat jouw Kari daar ook vandaan kwam Mar.
Jullie dierbaren krijg je er niet mee terug maar het kan voor anderen een hoop leed besparen.
Ik hoop dat het met Billy goedkomt meid :epray:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Bij Kari zei de da dat het op haar gen zat, of dat ze het in de cattery had opgepikt, maar niet bij mij.
Ik heb de fokker eerst op de hoogte gesteld en gezegd dat ze dus haar groep moet bekijken omdat er te veel mis is (Kari, Odin). Daarop kwamen er alleen scheldmails, en op mijn laatste formele mail heeft ze niet eens geantwoord.
Ik hoorde dat ze dat vaker doet, dus ik wil ook geen ander kitten (wat ze volgens de wet aan mag bieden), maar een schadevergoeding. Kari was niet goedkoop en ik heb ook nog flinke kosten gehad aan haar overlijden (Fiv/FelV-test en euthanasie waren 100,- samen)
En inderdaad meld ik dit ook bij de vereniging waar de fokker aangesloten is.
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ik hoorde van die andere mevrouw dat zij gister haar katertjes heeft moeten laten inslapen.
Ik heb nu besloten dat ik Billy niet ten koste van alles in leven ga houden.
Odin heeft zijn laatste dagen gesleten in een klein hokje bij de dierenarts.
En dat wil ik voor Billy niet.
Hij krijgt lekkere hapjes en veel aandacht en we zien wel wat er van komt.
Marije schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook weet hoe het met Nanna is. Als je zin hebt om daarop te antwoorden hoor. ;-)
Met Nanna gaat het goed, ze is gezond en speelt altijd buiten in de ren, die mensen hebben ook twee kleine kinderen en Nanna loopt altijd achter ze aan. Ik heb hen wel op de hoogte gesteld van deze toestand maar met Nanna lijkt alles goed.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gesloten