Nier- en darmfalen door foute fok

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Dank jullie wel! :kissykissy:

Ik ben net weer thuis, Billy is daar nog.
Hij was te weinig aangekomen, ook voelde de da dat hij een vochtig buikje had. Dat kan twee dingen betekenen, of zijn lever werkt niet meer goed of Fip.
Ze gaan nu een punctie doen, dat wordt dan opgestuurd naar het lab en daar krijg ik over een paar dagen bericht van.

Wel sta ik nu voor een hele moeilijke keus. Als het Fip is, laat ik hem inslapen maar wat als dat het niet is?!
Kies ik voor inslapen zodat hij niet meer ziek is, of kies ik voor een heel kort leven waar in hij alleen maar ziek zal zijn.
Ik weet het niet, ik ben het zo zat allemaal.
Dat arme, kleine mannetje.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
telefoonklep
Lynx
Lynx
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 aug 2005 12:20
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door telefoonklep »

Hoi Doryn,

Ik had deze topic even helemaal gemist :oops:
Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Eerst met Odin en nu dit met Billy. Ik denk dat je er nu wel geweest bent en ik hoop dat het wat beter gaat??
Het enige dat aan nette woorden bij mij naar bovenkomt is Heel veel sterkte.
De rest van mijn woorden zijn voor de Cattery en niet geschikt om hier te plaatsen...

Ik denk aan jullie en hoop snel (goed) niews te lezen hier

NB We waren tegelijk een bericht aan het plaatsen. Het is nog afwachten zie ik..Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing en ik weet zeker dat je zal doen wat het beste is voor Nikky al is het nog zo pijnlijk.
Een wekker is een mechanisch instrument om mensen te wekken die geen kinderen hebben.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oh Doryn wat moeilijk inderdaad...

Ik heb nog nooit in deze situatie gezeten en vind het dus moeilijk om je raad te geven. Het enige wat ik kan zeggen is 'luister naar wat je hart je ingeeft'. Je kunt geen verkeerde beslissing maken want je houdt zoveel van dit kereltje, alle liefde die hij nog van je kan krijgen is meegenomen. Veel succes met deze moeilijke beslissing :kissykissy:
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Doryn, wat een verschrikkelijke klotesituatie :-(

Ik denk, dat je moet doen wat het beste voor Billy is. Geniet hij nog van dingen, heeft hij nog levenlust in zijn oogjes en geen pijn? Dan zou ik hem zelf nog bij me houden zolang het kon.

Maar ik kan niet voor je beslissen lieverd :kissykissy:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Jeetje, wat een naar bericht! Ik wens Billy het beste en jou veel wijsheid toe; doe wat je hart je ingeeft, jij kent Billy het beste.

Groetjes van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Gewoon doen wat je hart je ingeeft Doryn, jij kent Billy het best en jij alleen kan die beslissing nemen. Wat je ook beslist, fout is het nooit, de enige die hier zwaar in de fout gegaan zijn is de cattery!!! :twisted: Hopelijk kom je ergens met je aanklacht, en worden ze gedwongen te stoppen met deze praktijken :twisted: .

Lieve Doryn, ik wilde dat we wat meer konden doen voor je, maar we denken en duimen voor je mee! Geef Billy nog maar dikke knuffels van ons allemaal als je hem straks ziet :kissykissy:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Doryn wat verschrikkelijk!! Je hebt wel alle pech he :(

Verder ben ik het met Loon eens, zolang je denkt dat hij nog geniet en dat dat de bovenhand heeft is het goed. Maar als hij pijn gaat hebben, moet je misschien toch voor zijn rust kiezen.

Maar ook ik kan niet voor je beslissen. Ik kan je wel heel erg veel sterkte wensen!! Probeer nog zo veel mogelijk van je mooie kereltje te genieten!!

Denk aan je!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Doryn wat vind ik dit vreselijk voor je! Ik kan je alleen maar erg veel sterkte toewensen en ik ben ervan overtuigd dat je de juiste beslissing voor Billy zal nemen.

Ik denk aan je,

freija
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ja, ik mag hem vanavond weer ophalen, misschien weet ik dan meer.
De da is van mening dat bij die cattery Corona heerst, de kittens pakken dat op en kunnen er geen afweerstoffen tegen maken. Dit uit zich in vage klachten, en op jonge leeftijd overlijden aan of een leverontsteking, of een darmontsteking of fip.

Ik vind het zo rot om hem die punctie aan te doen, alleen maar omdat de rasvereniging zulke dingen vraagt.
Ik hou maar voor ogen dat we hem zo beter kunnen helpen en er zo voor zorgen dat deze dingen niet vaker zullen gebeuren.
Zodat anderen niet datzelfde verdriet door hoeven maken.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Doryn heel veel sterkte. Inderdaad weet alleen jij wat te doen hoe moeilijk ook. Ik hoop dat je hem in ieder geval nog een tijdje veel liefde mag geven en dat die fokker wordt aangepakt :evil:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

precies Doryn, daarom moet je die punctie doen. Zo weet je zelf waar je aan toe bent en hoe je het beste kan handelen (ben het er helemaal mee eens, luister naar je hart) en zo kan je andere mensen hopelijk dit verdriet besparen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Doryn ,wat erg meid :cry:
Veel moed en sterkte.

Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Jeetje wat verschrikkelijk. En wat moeilijk om de juiste beslissing te nemen, ik zou inderdaad doen wat Loontje al zei, als hij nog kan genieten van dingen, laat het hem dat nog even doen.
Maar ook ik kan geen beslissing voor je nemen. Heel veel sterkte !
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Dorien echt verschrikkelijk
Van mij ook veel moed en sterkte
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Doryn, bah wat erg :-(
Ik kan ook niet zeggen wat het beste is voor hem, de enige die dat kan ben jij hoe moeilijk dat ook is.
Heel veel sterkte hiermee, wat ontzettend klote allemaal.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten