Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Bericht door Uumie »

Bij mijn ouders thuis hebben we drie verschillende poezen:

1 lapjespoes. Een beetje angstig en afwachtend, maar ontdooit zodra ze aandacht krijgt. Ze heeft toen ze 2 was een hersenbeschadiging opgelopen door een vergiftigde muis. Toen de hond bij mijn ouders kwam wonen heeft zij een jaar boven geleefd, ze was extreem angstig. Nu gaat het wel goed met haar.

1 cyperse poes, de moeder van de andere twee. Die wordt langzaam dement en is nu HEEL aanhankelijk. Vroeger was dat wel anders, zij is echt de 'bitch' van de groep. Bijt van zich af en heeft duidelijk een eigen willetje. Kroelen is prima, maar niet te lang en alleen op bepaalde plekjes.

1 zwart-witte poes. Een echt goedzakje, wil 24 uur per dag aandacht (vooral van mij), je kan echt álles met haar doen. De makkelijkste van allemaal.

Maar komt dat door de vachtkleuren? Want hier thuis hebben we twee zwart-witte meneren, en de één houdt wel van kroelen, maar niet te lang, en de ander wil het echt alleen als het hem uitkomt. Dat klopt dus niet met de zwart-witte poes van thuis...
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Bericht door Seraatje »

misschien omdat het een poes is? die van mij zijn katers, maar zit waarschijnlijk ook een beetje in de genen, want het zijn broertjes
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Bericht door Uumie »

Nou ja, ik moet wel zeggen dat ik met die zwart-witte poes een abnormaal sterke band heb. :lol: Ze is bij ons thuis geboren. Echt, op de dág dat ze de trap op kon, kwam ze naar mijn slaapkamer om bij mij te slapen, en dat is heel lang zo gebleven.
Bah, ik mis haar. Ik ga volgende week maar eens op bezoek bij het ouderlijk huis. ;)

En ach, ik denk dat er overal uitzonderingen te vinden zijn. Zo kwamen we in het asiel een ENORME lapjeskater tegen. Die kroop bij mijn vriend op schoot en wilde er niet meer af. :lol:
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb nog nooit een lapjeskater gezien. Is dus voor mij zeker een uitzondering ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Vachtharen, vachtkleuren en patronen

Bericht door Seraatje »

nee ik heb ik ook nog nooit gezien, dat ie in het asiel zat :???:
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Plaats reactie