Kitten nacht alleen of mee

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Aya
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 23:45

Kitten nacht alleen of mee

Bericht door Aya »

Hallo allemaal,

Heb me net aangemeld met ook direct een vraag.
Mijn katertje Oezem is net vier maanden geworden.
Bijna elke dag neem ik hem in zijn reis mandje mee naar een en hetzelfde adres, hij lijkt de auto rit van 10 minuten niet fijn te vinden maar eenmaal aangekomen voelt hij zich thuis al laat hij mij geen twee seconden alleen, komt ook onder mijn trui geregeld.

Dus gewend is hij, maar wil graag daar een nachtje slapen af en toe, kan ik hem dan mee nemen en ook aan deze nieuwe situatie laten wennen of is dat teveel gevraagd.
Thuis slapen we altijd gelijkvloers samen, daar zal het los van elkaar zijn.
Of is het beter als ik hem thuis laat, maar kan dat voor een vier maanden jonge kitten een nacht van 22 uur tot 12 uur de andere dag?

Benieuwd.

Groetjes,

Aya
kittentjes

Re: Kitten nacht alleen of mee

Bericht door kittentjes »

Als je het van het begin zo doet moet het wel kunnen lijkt mij. Liever dan zo lang alleen war mij betreft.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kitten nacht alleen of mee

Bericht door marloes501 »

Hij is al aan het adres gewend, dus weet waar de kattenbak staat en waar zijn eten, drinken en lekkere lig plek is.
Ik denk dat je best kunt blijven slapen ,lijkt mij geen probleem.
De eerste nacht is altijd spannend en als hij gaat miauwen gedurende de nacht raad ik je aan hem te negeren zodat hij niet gaat wennen aan: miauwen en het baasje komt.
Maar ik denk dat het geen probleem zal zijn omdat hij de plek en de geuren al kent.
Aya
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2021 23:45

Re: Kitten nacht alleen of mee

Bericht door Aya »

Bedankt voor jullie reactie.

Stelt me gerust, inderdaad hij kent het huis al en boven zal ik voordat we daar gaan slapen, zorgen voor een extra kattenkrabpaal en mandje met speelgoed.
Fijner dan zo lang alleen want dat zie ik niet voor me.
En wordt lastig te negeren maar goede tip, want door te reageren e.v.t. is het niet te doen uiteindelijk.

Groetjes,

Aya
Plaats reactie