Maine Coon of niet?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
eevee_the_coon
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2019 23:13

Re: Maine Coon of niet?

Bericht door eevee_the_coon »

Bloedarmoede ging inderdaad om PKdef, drager bij de vader. De moeder had geen PKdef
Gebruikersavatar
maliejane
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 jul 2018 16:11

Re: Maine Coon of niet?

Bericht door maliejane »

De main coon van mijn ouders is ook een poes met stamboom en op jonge leeftijd voor ze bij ons kwam nederlands kampioen geweest. Zij is ook "maar" 6kg. Voor een main coon dus vrij klein. Zij heeft wel de lange haren en kraag, maar ook geen echte pluimpjes aan de oren (wel iets langere haren, maar kan het geen pluim noemen). Als beide ouders dus ook niet echt pluimen hadden is de kans klein dat de kitten die wel krijgt.

Als je inderdaad de stamboom ontvangt dan zal het wel kloppen en zal hij wel een raskat zijn. Ik heb wel eens begrepen dat je ook bij de stamboekvereniging navraag kan doen of het een echte betreft, maar hoe dat zit weet ik niet en dan nog kan er gezegd worden dat de maincoon de vader is maar dat het werkelijk een andere kater was, die garantie heb je nooit.

Maar belangrijkste is natuurlijk dat je een leuke kat hebt met een goed karakter.
Personeel van mijn twee meisjes Dusty (22/5/2017) en Vixey (18/5/2018) :grin:
NatasjavE
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2018 08:35

Re: Maine Coon of niet?

Bericht door NatasjavE »

Ok...ik heb twee Noorse Boskat kittens. En de kater heeft nu ook nog niet zo’n hele volle kraag als zijn volle zus. Of beter...hij begon gewoon veel later dan zijn zus.
En dat zijn echt twee volle Noren met stamboekpapier en beide ouders volledig bekend(fokker is mijn buurvrouw)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Maine Coon of niet?

Bericht door Kytumymo »

Ik heb niet alles gelezen omdat ik zo alweer weg moet. Maar reviews kunnen ze zelf plaatsen als je maar genoeg accounts aanmaakt (zo ben ik eens bedonderd). En met stambomen kunnen ze ook sjoemelen, dat doen ze al zolang er stambomen bestaan. Ze zeggen dat dat de ouders zijn maar in werkelijkheid is 1 van de 2 helemaal niet de ouder. Ik hoop dat daar vandaag de dag beter op gecontroleerd wordt.

Diba is verkocht als Pers, heb de 'ouders' ook gezien. Maar qua koptype is ze toch heel anders, misschien zit er wel Brits korthaar in. Door al dat gesjoemel is de waarde van zo'n stamboom voor mij een beetje weg.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie