Wat voor ras is dit.?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linden-1991
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2019 13:03

Wat voor ras is dit.?

Bericht door Linden-1991 »

Hallo allemaal . Ik heb mij aangemeld op het forum omdat we een nest hebben met katten waar wij niet van weten welk ras het is .
Kan iemand ons misschien hier meer duidelijkheid over geven .
Alvast bedankt . Clem.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7876728216
Gebruikersavatar
Mleen
Poema
Poema
Berichten: 258
Lid geworden op: 26 jul 2018 11:49

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Mleen »

Ziet er uit als een gewone HTK!
Als het een kruising is van iets valt het al onder HTK, kan natuurlijk wel bepaalde eigenschappen hebben van een ras.

Volgens mij mag je een kat pas als raskat bestempelen als hij een officiele stamboom heeft. Dit soort katjes zijn dan vaak ook behoorlijk duur. :)
Spookje & Nina 17-06-2018
Sammy* 2000-2014
Mikky* 2000-2012
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door castratenkoor »

Katten zonder papieren zijn HTK. Kitten op de voorgrond ziet er wel uit alsof er Maine Coon bloed in zit. Maar ook een langharige kat is nog geen raskat als er geen stamboom bij zit.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Linden-1991
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2019 13:03

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Linden-1991 »

Oke dank juli wel voor jullie reactie
Wat zou men kunnen vragen voor een lang harigen kitten?
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Kikimax »

In een asiel betaalde ik 95 euro voor een ongecastreerde kitten (wel vaccins etc gehad) en geloof ik 150 euro voor een gecastreerde.
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door castratenkoor »

De prijs voor een ras-kruising kitten variëert enorm. Wat dat betreft kun je stellen - het is net wat de gek ervoor geeft. Heel MP staat vol met kruisingen en men biedt er lekker op los. Tegenwoordig is € 300 - € 350 al heel normaal. En vaak zijn ze dan nog niet eens ingeënt. En ach als mensen dat er wel voor willen betalen. Het is een stuk "goedkoper" dan raskitten met de juiste papieren - daar betaal je € 800 - € 2000 (exclusieve rassen) voor.

Wat je voor een papierloos kitten kunt vragen, dat vind ik (heel persoonlijk) een niet te beantwoorden vraag.......waarom heb je een nest, is dat voor de leuk of is dat om er zoveel mogelijk aan te verdienen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Moni3
Lynx
Lynx
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 mar 2019 17:10
Locatie: Mokum

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Moni3 »

Het asiel hier vraagt €150 voor een kitten jonger dan 6 maanden en €115 voor een kat ouder dan 6 maanden. Altijd gecastreerd, ingeënt, ontwormt, gecastreerd en gechipt, en ongeacht ras of kruising. Er zit natuurlijk geen stamboom bij. Maar ik heb echt al verschillende prachtbeesten op website gezien.
Moni, hofdame van Kees, (2004-2022, de laatste 3 jaar bij mij) en Lappie (2006, vanaf 2022 bij mij).
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Emmajoja »

castratenkoor schreef:De prijs voor een ras-kruising kitten variëert enorm. Wat dat betreft kun je stellen - het is net wat de gek ervoor geeft. Heel MP staat vol met kruisingen en men biedt er lekker op los. Tegenwoordig is € 300 - € 350 al heel normaal. En vaak zijn ze dan nog niet eens ingeënt. En ach als mensen dat er wel voor willen betalen. Het is een stuk "goedkoper" dan raskitten met de juiste papieren - daar betaal je € 800 - € 2000 (exclusieve rassen) voor.

Wat je voor een papierloos kitten kunt vragen, dat vind ik (heel persoonlijk) een niet te beantwoorden vraag.......waarom heb je een nest, is dat voor de leuk of is dat om er zoveel mogelijk aan te verdienen?
Yup daar kwam ik laatst ook achter. Ik ken iemand die Noorse boskat/Maine coone/ Brits korthaar katten hebben.. Kosten wel 400 euro per stuk.

Nou veeg mij maar op. Heb ze wel perongeluk een beetje uit gelachen omdat ze dat bedrag hebben neergelegd. Zo veel maar geen papieren. Lol.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Dinky »

Het enige dat er over te zeggen is, is dat de voorste langharig lijkt te zijn. Feitelijk geldt ook dat wanneer er geen stamboom is er ook geen sprake is van een raskitten.

De gebruikelijke prijzen bij een asiel voor een rasloos kitten met entingen, ontworming en ontvlooien variëren vaak van 90 euro tot 150 euro. Afhankelijk van het asiel zit er dan wel of geen castratie bij in.
Marktplaats is inderdaad meer 'wat de gek er voor geeft' en dan is het vaak maar afwachten in hoeverre er sprake is van ontvlooien, ontwormen en entingen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
R1ck
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 mei 2019 10:54

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door R1ck »

De castratie van Nika alleen kostte al meer dan 150,-. Ik vraag me af hoe de asiels dat dan doen? Gereduceerd tarief of goedkopere technieken? Of nemen ze verlies op de koop toe om een kitten/kat een goed plaatsje te geven, zonder dat er kans is op meer nageslacht dat uiteindelijk weer in het asiel terugkomt?
Nika, geboren 11-02-2019, Sibeertje
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wat voor ras is dit.?

Bericht door Rik »

Aan de lopende band door een aangesloten dierenarts. Die heeft dus een afspraak met het asiel en op bepaalde dagen worden er een heleboel achter elkaar geholpen. Dat is een stuk goedkoper.

Overigens zijn er ook dierenartsen die het goedkoper doen. En duurder. Tussen de €75 en €200.

De castratie zelf van een poes duurt ongeveer 20 minuten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie