Kleurencombi's

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kleurencombi's

Bericht door pinguin »

Ik ben bang dat juist door zn project de kinderen nog meer kittens willen want stel alles gaat goed dan is dat het beeld wat ze er van hebben en zullen ze bij de ouders gaan zeuren om kittens en een nestje.
Ik zou ze eerder naar een asiel sturen waar ook kittens en zwangere zitten waarbij het niet soepel loopt en er kittens komen te overleiden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kleurencombi's

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik hoop echt dat dit dom project niet zal doorgaan. Je kunt beter de school de problematiek van de overpopulatie van de katten uitleggen. In Belgie is het zelf verboden om als particulier je kat te laten jongen. Sterilisatie, castratie en chip zijn wettelijk verplicht. Alleen erkende fokkers mogen kweken. De kittens mogen niet verkocht worden als ze niet gecastreerd zijn. De huiskat zal hierdoor niet uitsterven want een asiel hier in de buurt heeft enkele maanden geleden een oproep gedaan om kittenvoeding te schenken. Ze hadden op nog geen maand tijd meer dan 100 nieuwe "gevonden" kittens bijgekregen. Dus stop met kweken en spoor kattenliefhebbers aan om een kat uit een asiel te halen. Het wordt tijd dat de mentaliteit van de mensen verandert.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kleurencombi's

Bericht door Rik »

Ik denk dat dat inderdaad een veel beter idee is. De school bellen en een gesprek vragen. Even onderzoek doen naar de katten-overpopulatie en dan een programma opstellen waarbij kittens en/of een zwangere poes uit het asiel gebruikt worden. Er is heel veel goede stof te verzinnen om kinderen een verantwoordelijkheidsbesef te geven in combinatie met het aangename van een pluizige kitten. Er is schijnbaar ruimte voor een subsidie en die kan dan gebruikt worden om zo'n programma op te zetten. Je kunt werken met een reeds zwangere poes in het asiel (die zullen er toch wel zijn) en bestaande kittens.

Kleurgenetica werkstuk kun je nog steeds maken maar dan wel met onderzoek naar dominante genen van de voorouders e.d. en onzekerheid die daarbij komt kijken (en welke percentage je zekerheid hebt met kruisen van de een met de ander). Kruisen van katten kun je niet doen met alleen de informatie van de huidige kat. Je kunt ook met fokkers praten over wat hun ervaringen zijn met het combineren van kleuren. Misschien hebben ze op dat moment zelfs een nestje. Dan heb je meerdere praktijkvoorbeelden om je werkstuk te ondersteunen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
mi-ch-elle
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 22:13

Re: Kleurencombi's

Bericht door mi-ch-elle »

Emmajoja schreef: 27 sep 2018 00:11 Dat zou ik inderdaad nog veel liever zien Afbeelding

Maar ik heb zo’n vermoeden dat OP het toch wel gaat doorzetten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dit zou inderdaad heel mooi zijn, ik zal het voorstellen.
Gebruikersavatar
Emmajoja
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 20 sep 2018 20:02

Re: Kleurencombi's

Bericht door Emmajoja »

mi-ch-elle schreef: Dit zou inderdaad heel mooi zijn, ik zal het voorstellen.
MooiZooAfbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kleurencombi's

Bericht door Zotvanpoezen »

Hallo, laat je ons weten welke beslissing je genomen hebt? Project nestjes of project kattenpopulatieprobleem en adoptie?
Ik hoop de juiste beslissing.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
mi-ch-elle
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2018 22:13

Re: Kleurencombi's

Bericht door mi-ch-elle »

Zotvanpoezen schreef: 01 okt 2018 19:19 Hallo, laat je ons weten welke beslissing je genomen hebt? Project nestjes of project kattenpopulatieprobleem en adoptie?
Ik hoop de juiste beslissing.
We hebben een sponsorloop georganiseerd en de opbrengst gaat naar een asiel in de buurt.
Verder heb ik mij aangemeld om als er een nestje kittens word binnen gebracht, wij hiervan op de hoogte worden gesteld.

We hebben samen met de klas al 2 jonge poezen opgevangen. Deze poezen zijn door twee kindjes 'geadopteerd' en hebben nu een huisje bij de kindjes thuis.

Verder even afwachten
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kleurencombi's

Bericht door Rik »

Wat fijn :edance: :edance: :edance:
Zo worden, naast dat de kittens grootgebracht worden, de kinderen ook grootgebracht met kennis en besef dat er asiels zijn die vol zitten met schattige kittens en katten.

"Beginnen bij de jonge generatie" ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kleurencombi's

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik ben heel blij met deze fantastische beslissing. Doe zo voort.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kleurencombi's

Bericht door Dinky »

Klinkt fijn :-)
En om te laten zien wat er komt kijken bij een nestje kittens hebben ze in het seizoen misschien zelfs wel zwangere moederpoes (en anders pleeggezin voor kittens).

Over het doorgeven van kleuren kan je volgens mij een compleet onderzoek schrijven aangezien dat erg complex is (wat wel grappig is, is dat een lapjespoes of schildpadpoes 99,9% van de tijd een vrouwtje is https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Schildpadkat)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie