Wat voor kruising?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
JuliaBosko
Kitten

Wat voor kruising?

Bericht door JuliaBosko » 21 aug 2018 16:51

Dag iedereen,

Ik ben nog redelijk nieuw op dit forum, dus ik hoop dat ik het bericht goed plaats.
Sinds 23 juni heb ik een jong poesje, Julia, erbij. Ik was erg benieuwd naar het ras van haar. Toen we haar hebben opgehaald zeiden ze dat er een beetje siamees en snowshoe bloed in zat. De ouders heb ik niet gezien, dus daar heb ik verder geen idee van. Vroeger hebben wij altijd siamezen gehad en ik vind haar niet echt op een siamees lijken. Dus heeft iemand een idee wat voor kruising dit is? Of is dit gewoon een normaal katje? Heb niet zoveel verstand van kattenrassen buiten siamezen om :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dinky
Tijger
Tijger

Re: Wat voor kruising?

Bericht door Dinky » 21 aug 2018 23:41

Zonder stamboom is het altijd een huis, tuin en keukenkat ;-)

Qua tekening zou er zeker siamees in kunnen zitten. Het is in ieder geval een mooi poesje :-)
Heb je haar alleen of heeft ze ook nog kattenvriendjes in huis wonen?
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel » 22 aug 2018 08:25

ahh die laatste fot, wat een snoepje. lijkt inderdaad wat siamees in te zitten, maar zoals mirjam al schreef, zonder stamboom blijft het een HTK poesje. maar ze is er niet minder mooi of lief van
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie

Lieselotje
Panter
Panter

Bericht door Lieselotje » 22 aug 2018 08:57

Wat een schatje, ach wat het ook voor ras is het zou kunnen wat siamees bloed.maar ik heb er geen verstand van.

JuliaBosko
Kitten

Bericht door JuliaBosko » 22 aug 2018 10:03

Dinky schreef:
21 aug 2018 23:41
Zonder stamboom is het altijd een huis, tuin en keukenkat ;-)

Qua tekening zou er zeker siamees in kunnen zitten. Het is in ieder geval een mooi poesje :-)
Heb je haar alleen of heeft ze ook nog kattenvriendjes in huis wonen?
Nee ze heeft geen kattenvriendjes, maar we hebben wel een konijntje los in huis lopen. Ze zijn beste vrienden haha. Afbeelding

KiwiNL
Poema
Poema

Bericht door KiwiNL » 22 aug 2018 10:12

Dat lijkt me nou voor zowel de kat als het konijn geen goede match. Vooral konijnen zijn echte groepsdieren, die die je echt tekort als ze zonder soortgenoot moeten leven. Waarom gun je hen allebei geen maatje van hun eigen soort?
Bowie & Floyd (oktober 2017)

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel » 22 aug 2018 12:35

heb ook een konijn alleen gehad met een kat. mijn kat was een solokat (kon niet met anderen) en mijn konijn ook (door omstandigheden zo geworden). en die 2 waren ook een perfekt duo samen. lagen ook samen op de bank. soms zijn er uitzonderingen op de regel. mijn kat kon echt niet met andere katten. zat ook in het asiel apart. nooit gedacht dat het zo goed zou klikken met ons konijn dat ook los door het huis liep. ik had buiten ook konijnen maar daar kon onze Toon echt niet bij (ook een kneusje met gebruiksaanwijzing gekregen, anders in de stoofpot beland).
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel » 22 aug 2018 12:36

ben het wel met mijn voorgangster eens trouwens dat in principe voor beide een echt soortgenootje het fijnste zou zijn.

Plaats reactie