Welke genen heeft Kenzo (colorpoint)?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nélakenzo
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2018 13:23

Welke genen heeft Kenzo (colorpoint)?

Bericht door Nélakenzo »

Hoi! Ik ben nieuw hier en heb sinds een aantal dagen een kitten (katertje) in huis, Kenzo genaamd. Hij komt van de boerderij en is een echte HTK. Wel is hij een colorpoint en nu vraag ik me natuurlijk af waar dat vandaan komt :-). Op de boerderij hadden ze dit nog nooit gezien dus het is bij die kattenfamilie nooit eerder voorgekomen. Hij komt uit een nestje van drie, en heeft een broertje (zwart/wit gevlekt) en een zusje (schildpadje). Zijn moeder is een halflangharige zwarte poes en oma is een bont gevlekte poes met rood, cypers en wit. Kenzo heeft ook de kenmerkende blauwe ogen van een colorpoint, heel erg mooi! :edrool: Nou las ik dat het dus mogelijk is dat een poes bevrucht wordt door verschillende katers. Ik heb sterk het vermoeden dat dat hier het geval is geweest. Ik ben heel erg benieuwd van welk ras Kenzo de genen mee heeft gekregen. Heeft iemand van jullie hier een idee over? En is nu al te zien of hij kortharig of halflangharig wordt?

Hij heeft een veel pluiziger vachtje dan mijn andere kitten Néla, die overigens wel een stukje ouder is (14 weken). Van haar ben ik ook benieuwd wat er in zit trouwens. De eigenaars van mama-kat gaven aan dat vaders de grote buurtkat is die deels Britse Korthaar zou zijn. Wel heeft Néla daar naar mijn idee een te smal koppie voor, maar ik heb er maar weinig verstand van. :eangel:

P.S. sorry voor de vele foto's en het lange bericht. :oops:


Afbeelding
Kenzo

Afbeelding
Kenzo

Afbeelding
Kenzo met broer en zus

Afbeelding
Mama van de kittens

Afbeelding
Néla

Afbeelding
Néla en Kenzo samen :verliefd:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke genen heeft Kenzo (colorpoint)?

Bericht door castratenkoor »

Daar zul je nooit achter komen, wat de achtergrond is. Ik weet wel dat in Spanje en Portugal veel van de straatkatten colorpoint zijn. Poezen kunnen inderdaad gedekt worden door meerdere katers. Kan best dat er in de buurt een raskater rondloopt. Maar het is een mooi kitten. Geniet ervan zou ik zeggen.

Ik heb ook een toevalstreffer - moeder schildpad en twee rode broertjes, Teuntje is een tabbypoint met blauwe ogen. Oma was ook een schildpad-kleur maar dat was een half Rag Doll. Dus die genen zijn duidelijk. Hij is kortharig, met point en blauwe ogen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Welke genen heeft Kenzo (colorpoint)?

Bericht door Siris »

Je kitten lijkt heel erg op een heilige birmaan, maar ook een brits korthaar mag colourpoint hebben en als er
zo een in de buurt loopt lijkt mij dat de voor de hand liggende antwoord.

Betreft kortharig of langharig, aangezien kortharig dominant is, is het waarschijnlijker dat jouw kitten kortharig blijft, zeker
als er Brit in zou zitten. Wat je nu ziet kan nestharen zijn, maar tijd zal het leren.

Beiden kittens zijn prachtig, geniet er lekker van :grin:
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Ragdoll Wolf
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2018 21:39

Re: Welke genen heeft Kenzo (colorpoint)?

Bericht door Ragdoll Wolf »

Ik denk dat Kenzo een Ragdoll x Siamees is. Wij hebben sinds kort ook een kitten, ziet er hetzelfde uit. Blauwe oogjes, donkere voetjes, oortjes en staartje. De vader van onze kitten is een Ragdoll en de moeder is een Siamees.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Plaats reactie