Ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Ras?

Bericht door Siris »

Wat een dotjes, schildpad is trouwens gewoon een kleur benaming en geen ras, ik hoop dat je niet dacht dat je een
raskat ging kopen en beduveld bent.

KiwiNL schreef: 02 mei 2018 22:39

Ik snap dat het voor jezelf leuk is als je ze zo snel mogelijk thuis kunt hebben, maar voor de kittens zelf is het veel beter om nog wat langer bij hun moeder te blijven. Ze leren nog zoveel in die weken! Wij mochten onze katten pas ophalen toen ze 14 weken oud waren. Het leek een eeuwigheid te duren voor we ze mochten ophalen, maar het was voor henzelf echt veel beter, dus ik was wel blij dat de fokker zo in het belang van de katten dacht. En als het goed is blijven ze nog 15-20 jaar bij ons wonen, dus wat maken die paar weken dan eigenlijk nog uit?
Ben het hier helemaal mee eens, maar ja in het asiel gaan zij ook helaas ook al met 8 weken weg........
fruitcake1 schreef: 02 mei 2018 23:06 Ha nee zo bedoel ik het niet. De andere drie kittens blijven nog even bij de moeder, omdat die nog jonger gedrag vertonen. De eigenaar wil ze hoe dan ook niet tegelijk weg..
Dat jonger gedrag vertonen is gewoon weg onzin, als de andere langer kunnen blijven, kunnen die van jou dat ook, ik zou toch echt vragen of ze tot 14 weken kunnen blijven.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Mosi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mei 2018 09:46

Re: Ras?

Bericht door Mosi »

Een kater die rood en zwart heeft is heel erg zeldzaam. (Blue is de verdunde kleur van zwart).
Dus je kunt er wel van uit gaan dat dit twee dames zijn.
(Technisch verhaal: de kleuren zwart en rood zitten op het x-chromosoom, dus om zowel zwart als rood gekleurd te zijn moet het katje 2 x-chromosomen hebben en aangezien katers normaal gesproken maar 1 x-chromosoom hebben zijn die normaal of zwart of rood)
Plaats reactie