Full house

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Lopke

Full house

Bericht door Lopke »

Nood aan de man, het baasje van Lops zusje is plots overleden, terwijl Cara een nestje van 3 weken heeft.
Ze komt hierheen, samen met 3 honden.

Over 2 uur rijden we erheen, 1.5 uur rijden.
Handen uit de mouwen, voor dit knappe meisje en haar sextet en 3 flinke mannen.

Het is een knap nest, waar de nieuwe eigenaren al bekend voor zijn, allemaal stamboomkatjes.
Bizar dat iemand gewoon maar dood neervalt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Zo zit je de ene maand met één (dik) poesje en heb je er de volgende maand twee, met 11 frutsels en 3 honden. Ja, ik kan me voorstellen dat je dan een vol huis hebt. Heb je er wel de ruimte voor?

Voordeel is wel dat de andere 8 kleintjes gelijk de eerste maanden met honden opgroeien (ik neem aan dat het katvriendelijke honden zijn). Dat is toch weer een ervaring op zich.

En dan 3 honden. Dat is ook heel wat werk lijkt me.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Ja, we zijn hier lichtelijk overdonderd, maar goed, kittens zijn er toch.
We hebben ruimte genoeg, anders had het niet gelukt.
De honden kunnnen tegelijkertijd uit met onze hond, en er is terrein waar ze zich kunnen vermaken, als wij uitpuffen met een glaasje wijn.
En 1 nest met mams Lops in de slaapkamer en 1 nest mat mama Cara in de woonkamer.

Dit gaan drukke 2 maanden worden, hierna hebben we godzijdank vacantie :lol:

Och reken maar dat we hier met volle teugen van gaan genieten.
Hoe vaak heb je nou de kans om haast een boerenbedrijf te hebben, als je onze paarden er ook bij optelt.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

O, jullie hadden al 1 hond. Ja, met 3 erbij wordt dat natuurlijk wel een heeeeeel stuk meer maar dan heb je natuurlijk al wel wat routine daarmee. Een ruime plaats om ze te laten dollen is natuurlijk wel zo fijn.

Ik hoop dat de 6 kittens goed "gemarkeerd" zijn en je straks nog weet voor wie wie is :)
(tenzij ze allemaal redelijk verschillend zijn)
Dat heb je straks met je eigen 8 frutsels natuurlijk ook.

Ja, jullie gaan een lekkere drukke tijd tegemoet.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Full house

Bericht door Ilone »

Dat is een flinke uitbreiding.
Sterkte ook met het overlijden, weet niet of ze erg dichtbij stond maar is altijd schrikken lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Dank je Ilona, ja het was door Lops en Cara dat we vrienden zijn geworden.
Niet dagelijks over de vloer maar een paar x per jaar zagen we elkaar en Mia'bracht de honden en Cara altijd hierheen als ze met vakantie ging. Dus gelukkig kennen ze elkaar allemaal en kunnen het goed vinden.

Als de rust is weergekeerd maar eens gaan bekijken hoe we het aanpakken, gelukkig staat er het een en ander op papier, ik weet dat ze daar mee bezig was een jaar terug. Cara blijft in ieder geval bij ons en voor de honden heeft ze iets bedacht maar ik weet niet wat, dus dat zullen we binnenkort wel horen.

De klap komt ws straks, we zijn er nu te druk voor ( kijk naar het bolletje kluwen voor me, ze lijken wel veel op elkaar maar inderdaad gelukkig allemaal een kleurtje om )

Wij gaan morgenavond ook zitten en bespreken hoe we dingen gaan regelen.
We zijn ons opeens erg bewust dat er zo maar iets kan gebeuren en dat je moet zorgen dat het geregeld is voor je dieren. Nu blijkt dat het voor de nabestaanden wel erg fijn is, ze had een envelop naast de telefoon liggen waar precies in stond wat ze wilde met de dieren, zelfs een uitdraai wat er is aanbetaald voor de kittens, wij krijgen fiat van Mia haar zus wanneer bv poesje geel is betaald en opgehaald mag worden door haar eigenaren.
Ik wist dat ze er mee bezig was, ze had ons natuurlijk gevraagd of we dat wilden doen. Ze dacht dat ze oud zou worden maar omdat ze alleen was en bv in het ziekenhuis terecht kon komen, had ze het allemaal waterdicht geregeld.
Dat scheelt enorm voor de nabestaanden.

Goed, even bakje koffie en dan het grut wegen.
Gebruikersavatar
Leeflevi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jul 2016 17:58
Locatie: Groningen

Re: Full house

Bericht door Leeflevi »

Zo! Wat een plotselinge verandering. sterkte en succes ermee. Maar ik lees ook dat je er veel vreugde van zal hebben met je nieuwe huisgenoten :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Knuffel van Frutsel en Muppie (juni '16).
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Het is dubbel, we zijn een vriendin kwijt, Cara en kittens is het erg moeilijk voor.
De honden lijken het niet in de gaten te hebben.

Maar we hebben nu geen tijd om de rouw in te schieten, dat komt later.
Hoewel, tussendoor heb je het er steeds over, vooral hoe onwezenlijk het is.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Full house

Bericht door Sifra »

Heel triest dat jullie vriendin veel te jong is overleden. Maar fijn dat je door het opvangen van de dieren toch wat voor haar, haar nabestaanden en de dieren kunt betekenen. Gelukkig dat jullie er de ruimte en de gelegenheid ervoor hebben.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Alles groeit en bloeit hier.

Cara voelt zich snel thuis en de kittens zijn tevreden.
Mama Lops vind het prima, zolang Cara maar niet op de slaapkamer komt. Dus we overwegen om om de nacht, om de beurt naast haar op de bank te gaan slapen.
De honden hebben het nauwelijks is de gaten.

En voor ons, we gaan eigenlijk gewoon door met de routine die we hadden.
Het zal vooral als het grut allemaal gaat lopen en in de gordijnen klimmen druk worden.

Zaterdag de uitvaart, Xander gaat spreken, moedige man van me :pdtbis:
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Full house

Bericht door poppenhuis »

heel veel sterkte zaterdag , en de komende tijd
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Dank je wel!

De kittens gaan als een trein ( de goede versie van prorail en ns :lol: )
De mama's doen het fantastisch, afgelopen nacht heeft Xander op de bank geslapen en tussendoor is mama Cara bij hem komen slapen. Bij ieder piepje ging ze kijken en tussen de bedrijven door, kwam ze weer een dutje doen.

Lops, is weer druk doende in moederschap en trakt zich er niks meer van aan.
Dat gaat goed, zolang ze elkaars grut met rust laten.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Kittens gewogen, goed werk mama's!
Honden uitgelaten.

Nu onze goede kleren aan en op triest pad.

Morgen gaan 2 honden naar een vriendin van Mia en 1 blijft hier, dat is het beste maatje van onze BO en die kan ook goed met de paarden mee aan de wandel.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Wat een mooie herdenking, mooie sprekers, mooie verhalen een lief mens hebben we uitgezwaaid.....
Morgen worden de 2 honden Billy en Robbie opgehaald, Boaz blijft bij ons wonen.
Gelukkig kennen ze de plek waar ze heen gaan, het is een goede vriendin waar Mia vaak kwam en altijd de honden meenam.

En dan is voorlopig het extra regelwerk van de baan.
1 dag in de week, de nieuwe baasjes die kunnen komen kijken.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Zometeen worden de 2 mannen opgehaald, wel een gek idee hoor, maar tegelijkertijd ook wel prettig, een beetje rust in huis....4 honden en 2 mama's met nestje kittens en paard en veulen is te veel.
Vanavond is het mijn beurt om op de bank te slapen naast mama Cara.

We overwegen om op de logeerkamer te gaan slapen, dan kunnen de mama's komen en gaan wanneer ze willen. Want zo'n bank slaapt best beroerd als je er de hele nacht op slaapt.
Plaats reactie