Full house

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

We hebben met nieuwe eigenaren afgesproken, geen foto's op social media, fora ed.
Als zij dit later wel willen, prima.

Ik zal daar eens gaan kijken, leuk!
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Rik schreef:Nee hoor, helemaal geen oude tuttebol :)

Ik kan me best voorstellen dat je voorzichtig wilt zijn om de zwaarste uit het ene nest bij de zwakste uit het andere nest te zetten. Hier was het verschil tussen Yuna en Bono ook erg groot. Yuna was de kleinste uit het nest en Bono de grootste. En als ik af en toe Bono op Yuna zie springen voel ik ook de neiging om in te grijpen. Vooral als Yuna dan laat merken het toch niet zo leuk te vinden. Maar op andere momenten is zij ook weer zo fel dat ze hetzelfde terug doet.

Fijn dat alles goed verlopen is en alles door elkaar kruipt.
Gelukkig, eindelijk een man die me geen tuttebol vind :lol:
Tis dat ik al getrouwd ben ;-)
( geintje)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

We zijn gestart met de tasjes te maken ennnnn natuurlijk het een en ander aan het uitproberen:

Fleecedekentjes, die straks het nest inkunnen, zodat ze mee kunnen met de wolletjes.

Clickertjes en wat leuke sites

http://www.cattish.nl/2012/09/clickeren-met-de-kat/
https://www.youtube.com/watch?v=U0UWmh9mk8A&, hier kun je mooi opbouw zien, ook met die erlangs
https://www.bol.com/nl/p/clicker-traini ... 002186698/ , geen aandelen erin hoor maar leuk boekje, staan ook leuke suggesties langs
Leuke denkspelletjes http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... atten.html

Zakjes met gedroogde vis en vlees ( zelf gedroogd voor het grut :-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Die gaan gepakt en gezakt de deur uit :lol:

Wat is het...? Nog een paar weekjes en dan vliegen de eerste van Cara uit?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Haha, nou en of, ze gaan allemaal in het weekend van de 24ste weg, op 3 na, die blijven nog even ivm de vacantie tijd.
We hebben besloten voor 1 weekend, eigenlijk 2 weekenden, de 3 die nog blijven gaan ook in 1 weekend, omdat het anders wel heel verspreid zou worden allemaal.

En het laatste weekend van augustus gaan we een heel lang weekend overal op bezoek, om te kijken hoe ze allemaal terecht zijn gekomen.
Sommigen blijven in de buurt of bij vrienden, dus die zien we toch wel.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Leuk... dan zie je ze dus als ze al een beetje gesetteld zijn.
Leuker dan dat ze nog "onder de bank" zitten :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Full house

Bericht door Dinky »

Wat ook leuke pagina op fb is: diy cat brain games
Gaat over hoe je zelf makkelijk aan voedselverrijking kan doen zonder dure 'apparaten' ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Straks gaan we daar naar kijken, naar die pagina.


haha Rik, ja dat is niet zo leuk inderdaad....en het zou ook wat onaardig zijn naar nieuwe eigenaren, als ze dan wel naar ons toe komt.... :shock:
Maar ach, kittens wennen zo snel, ze zijn mensen en honden gewend, ook alles wat hier over de vloer komt. Dus, ik ga er van uit dat het wel losloopt ;-)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Dinky schreef:Wat ook leuke pagina op fb is: diy cat brain games
Gaat over hoe je zelf makkelijk aan voedselverrijking kan doen zonder dure 'apparaten' ;-)
Ohhh, ja, daar was ik nog naar aan het zoeken, dank je!

Hier zijn het echt compleet bolletjes wol geworden....en het rent en doet....springt in de gordijnen :shock: .....
we nemen ze steeds mee naar buiten toe als het mooi weer is, nu hebben we daar een aanpassing in gemaakt.....we gaan met zijn allen naar het oude kippenhok, waar een mooie afsrastering is, ook er overheen.....want ze zijn watervlug dat stel :-)
Hoe zouden mama's in het wild dat doen?
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Nog een goede 2 weken, het grut groet, manman, niet te geloven dat het van die kleine molletjes waren......

Nu ligt het spul te slapen, vroeger was het een hoopje maar nu is het, een hoopje links en een plukje rechts en oeiiii....eentje in de plantenbak :lol:

Proost schatjes, ga maar lekker slapen, papa houd de wacht :toost:
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Full house

Bericht door ErikPhilippus »

Lopke schreef:Hoe zouden mama's in het wild dat doen?
Van al te ondernemende kittens worden daarom de snorharen afgebeten... ;-)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

:eliar:
Haha, arme mama......
Gebruikersavatar
Marex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2015 21:21

Re: Full house

Bericht door Marex »

Leuk om dit zo te kunnen volgen, ik zie het helemaal voor me!
Geweldig, zulke dierenliefhebbers als jullie zijn, petje af.
Boris en Roosje: met een beessie om je heen ben je nooit alleen.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Nou, wat lief, dank je wel!
We doen het met liefde en plezier, en houden er van het zo goed mogelijk te doen, en dat lukt :grin:
Gelukkig is het gelukt!
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

De kogel is door de kerk, als de kittens zijn uitgevlogen, gaan we met een soort pipowagen op stap.
We nemen de paarden, Aadje voor de wagen, Zazou als handpaard, honden mee, maar ook Lops, Cara en de laatste kittens.
Lops kent het van eerder en vind het heerlijk om op de bok erbij te zitten.
Cara gaan we laten wennen, met tuigje aan.
Het grut hebben we een mooie kattenbench voor gevonden, eigenlijk 2, eentje voor als we reizen en eentje die groter is en we buiten op kunnen zetten voor de pauzes, ook met tuigjes zodat we er mee kunnen wandelen ( nooit gedacht dat ik dat nog eens zou doen.

Duimen voor mooi weer, de eerste week van juli of anders de 2 de week, we kunnen gelukkig schuiven.
Vanavond gaan we de wagen alvast pakken, zodat we kunnen vertrekken als het weer en de verwachtingen goed zijn.
Plaats reactie