Full house

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Haha, ja daar heb je gelijk in, dus mensen kiezen voor katertje of of poesje en voor de kleur.
En met 10 en met 12 of 16 weken zijn ze nog steeds even schattig.
Maar voor de binding, vinden ze het wel heel fijn om te weten wie er bij ze komt....en wij om ze alvast aan de namen te laten wennen.

:verliefd: :verliefd: :verliefd:
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Full house

Bericht door poppenhuis »

de kittens van ons groeien zo snel , ze zijn nog geen week oud en je ziet ze gewoon groeien ,volgens mij was de poes gewoon een beetje van slag , ze is nu veel rustiger ,ik vind het echt een super ervaring een nestje ,maar ik moet er niet aan denken dat ze over een paar weken weg gaan ,ik zou ze allemaal wel willen houden ze zijn zo schattig
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Haha, heerlijk kittens, maar er komt een moment dat ik blij ben dat ze naar nieuwe eigenaren gaan.
Mn wanneer de pluizenbollen met zijn allen de gordijnen gaan verkennen, planten uitgraven, met 3 kitten sterk in mijn benen hangen.....ehhhh om maar wat kittenkwaad te noemen :lol:
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Het blijft groeien als kool, de mama's doen het geweldig.
Het kleine grutsel begint nu echt vorderingen te maken met lopen, wat een rijkdom om ze te zien rondscharrelen!

Wij slapen inmiddels in de logeer kamer, de mama's komen paar x per nacht een dutje bij ons doen, braaf de een bij Erwin, de ander bij mij. Je begint te zien dat een weekje verschil steeds minder uitmaakt qua motorische ontwikkeling.

We hopen eigenlijk dat we Lops met haar grut naar de woonkamer kunnen verkassen, slapen wij weer in ons eigen lekkere bed.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Full house

Bericht door Sifra »

De slaapkamer afgestaan aan de kat... die zijn gek... :lol:
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Ja he :lol:

Tja, bijzondere omstandigheden vragen bijzondere oplossingen.
Maar wij zullen de eerste niet zijn die op de bank of elders sliepen voor hun huisdieren.
De kermisbedjes in de stal als er veulens geboren moet worden, de mensenmoeder van onze hond, sliep wel weken langs de pups op de bank.
Mensen die naast hun zieke beestjes slapen.
Hier een matras in de hal toen we pup gingen leren beneden in de hal te slapen, op de bank slapen als we laat-vroege dienst hadden.
Het logeerbed is eigenlijk het meest riante van alles :grin:
Maar na al die rollercoast gebeurtenissen van de afgelopen maanden, is eigen haard goud waard....eigen bed is goud waard....
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Haha, die man van mij gaat experimentje doen.
Hij zegt altijd dat je al heel jong kunt voelen of het een katertje of een poesje is.
Over een paar weken gaan we het testen, als ze een week of 8 zijn, gaat hij geblindoekt alle kittens vasthouden, niks geks, ik geef ze aan en hij pakt ze aan, onder het buikje en hij zegt dat hij gelijk weet of het een poesje of een katertje is. Katertjes zijn dan al steviger en poesjes hebben een zachter buikje.

Hij gaat voor 100% goed :grin:
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Full house

Bericht door poppenhuis »

nou ik ben benieuwd , ik kan het haast niet eens zien met mijn ogen open haha ,ik heb een kitten van nu 11 dagen oud en het blijft nog steeds een raadsel, de eene keer zeg ik het is een mannetje de andere keer nee het is toch een vrouwtje ,moet ik ook maar even kijken hoe zwaar zij hij is en over het buikje aaien mischien weet ik het dan haha
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

11 dagen is te jong, een week of 6-8.
Maar als je alleen kijkt is het lastig, wij hebben het de dierenarts laten doen, maar die vond het ook al moeilijk. Bij sommigen komen de balletjes wat vroeger, waardoor je het kunt zien.
Zo jong is ook nog niet te zien of het gewicht van een katertje of van een poesje is, het ligt er maar net aan. Misschien dat het eenvoudiger is bij een wat kleiner nestje.

Maar bij een week of 8, zijn de katertjes wat steviger, wat compacter.
En het gaat niet om aaien op de buikjes, je houd ze vast onder het buikje, pootjes langs je handen naar beneden en je weegt in je handen. Dan voel je het verschil, compacter, steviger is een katertje, wat zachter, poesje.
Ik ben van mening dat je 100% zeker kunt voelen wat het is en bij mij klopt het ook :edance:
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Owwwww, de jongens en meisjes van Lops maken een spurt in gewicht.
De kleine Djamie kan al enorm rennen en doet pogingengen tot klimmen, de rest is daar nog te wankel voor.

De kleintjes van Cara hebben wat kleine piekjes en plateautjes in de gewichtsgraffiek.
Zijn net wat ouder en rennen allemaal, komen al in wat hele grote plantenbakken, waar we van te voren al gras in hebben gezaaid, is nu mooi maaihoog :lol: en waar ze veilig van kunnen gaan snoepen en in rollen.

De samenvoeging komt nabij, even de kleintjes van Lopke net wat sterker.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Schelen ze zoveel in leeftijd van elkaar? (ik dacht nu 5 en 6 weken?)

Wat betreft motoriek kan het natuurlijk wel wat verschillen (tussen 5 en 6 weken).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Ja, het scheelt net iets, misschien ben ik gewoon een oude tuttenbel :lol:
Het verschil wordt steeds kleiner, maar we kijken naar de "zwakste" van het ene nest en de "sterktste" van het andere nest. Dat verschil mag net iets kleiner zijn, is een kwestie van 1-3 dagen, schat ik nu zo in.
Of dat manlief straks zegt, nu stoppen met dat geteut, ze gaan bij elkaar :lol:
Die is wat directer daarin.

De mama's gaan het nu wel redden, ze komen nu bij elkaars kittens, zonder dat er stress in de kiet is.
De honden zijn ze nu allemaal aan gewend.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Kogel door de kerk, alle kittens bij elkaar.
Mama Lops hebben we een beetje geholpen, door haar letterlijk mee te verhuizen en de ruimte met haar grut een uurtje af te sluiten.

Eigenlijk was er wel veel nieuwsgierigheid maar geen gegrom en geblaas, dus poortje open.

Alles is verder vlekkeloos verlopen!

Nu kamers weer opgeruimd van kraamschap en logeerpartij van 2 mannen met hun poezendames die soms erbij kwamen logeren.

Rik, en ja, ik was een oude tuttebol :lol:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Nee hoor, helemaal geen oude tuttebol :)

Ik kan me best voorstellen dat je voorzichtig wilt zijn om de zwaarste uit het ene nest bij de zwakste uit het andere nest te zetten. Hier was het verschil tussen Yuna en Bono ook erg groot. Yuna was de kleinste uit het nest en Bono de grootste. En als ik af en toe Bono op Yuna zie springen voel ik ook de neiging om in te grijpen. Vooral als Yuna dan laat merken het toch niet zo leuk te vinden. Maar op andere momenten is zij ook weer zo fel dat ze hetzelfde terug doet.

Fijn dat alles goed verlopen is en alles door elkaar kruipt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cerna

Re: Full house

Bericht door Cerna »

Foto's van het grut, svp!

En ik zou me aanmelden voor de facebookgroep van Neocat-Britten. Allemaal Britjes in soorten en maten. Leuke filmpjes van kittens. Soms ook heftige discussies. Écht leuk!
Plaats reactie