Full house

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Full house

Bericht door AnneLore »

wat verdrietig allemaal, en tegelijk, wat fijn dat het een mooie uitvaart was en dat je dan goed kunt uitzwaaien.
Ik heb twee maanden geleden mijn beste vriendinnetje uitgezwaaid... haar konijn blijft bij mij, en ergens is dat toch ook troostend ofzo.
Superlief dat jij/jullie je zo inzetten voor de beestjes. Ik kan me ook voorstellen dat het toch gek is als er dan twee opgehaald worden.
Hoop dat je beter slaapt vannacht! :pdthb:
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Dank je!
Ja, raar is dat hè, maar het klopt dat het troost geeft, ze blijft zo ook nog bij je.

Nou, het is wel gek maar ook fijn, de andere 2 zijn best wel jagers, dus die moeten altijd aan de lijn, als we uit gaan. Dat wordt een beetje ingewikkeld als je ook met paarden wandelt. Vooral aan Zazou hebben we onze handen vol maar die moet wel mee, want wat we nu doen, daar trainen we haar mee voor later voor voor de kar, dus we zoeken steeds drukkere plekken op.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

De kittennamen druppelen binnen, de ene nog mooier dan de andere.....
Maar we kunnen het niet meer bijhouden, Ayla, Aira, DJ en Djiba, Cara, Kira en Cayla, Tommy, Pommetje, Rode Rudie......

Ik ga er een boekje bijleggen en dan zoek ik op welke naam bij welk poesje hoort en dan zoek ik het op en zal de naam noemen terwijl ik kroel :icon_shifty:

Komt vast goed!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Full house

Bericht door Sifra »

Al die kleinkinderen ook. Opa kan niet alle namen onthouden. :pdtold:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Worden ze ook allemaal de deur uit gedaan met een begin voor de basis Clicker-training? :lol:

Natuurlijk ook een leuk idee voor in de kittenpakketten, een Clicker ;)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Full house

Bericht door AnneLore »

Lopke schreef:Dank je!
Ja, raar is dat hè, maar het klopt dat het troost geeft, ze blijft zo ook nog bij je.

Nou, het is wel gek maar ook fijn, de andere 2 zijn best wel jagers, dus die moeten altijd aan de lijn, als we uit gaan. Dat wordt een beetje ingewikkeld als je ook met paarden wandelt. Vooral aan Zazou hebben we onze handen vol maar die moet wel mee, want wat we nu doen, daar trainen we haar mee voor later voor voor de kar, dus we zoeken steeds drukkere plekken op.
oei, dat kan ik me voorstellen. Wodan is (voorlopig) ook een verplichte lijnwandelaar, en die zie ik nog niet op een marktplein of door een woonwijk hupsen.
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

De opa's haha, zo voelen we ons soms wel haha.

Rik, volleerde clickerkittens....maar niet heus....
Ja, zou leuk zijn clickers, we maken ze er wel op attent, maar eigenlijk is dat iets wat ze zelf moeten weten, en waar best wat instructie bij komt kijken....dus dat laten we aan hen over.

Hihi Billy en Bobbie op het marktplein oeiiii, dat zouden ze wel heel leuk vinden, vooral de viskraam :icon_shifty:
Lekker rollen en dan verder klo.....
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

De kittens groeien als kool, er is een groeispurt geweest van de kleintjes van Cara, allemaal zeker 20 gram meer dan andere dagen.
Die van Lops, zitten allemaal keurig in een lijn.

Wij gaan inderdaad in de logeerkamer slapen, eens zien hoe dat gaat.
De bank slaapt echt niet lekker voor zo'n lange periode, al is het maar 2 nachten per week, maar wel nog een week of 7-8.
Of we gaan daar in afwisselen.

Boaz heeft het helemaal naar zijn zin hier.
Onze Bo en hij kunnen het erg goed met elkaar vinden.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Ik zie jullie al helemaal dit straks doen :lol: (allemaal op de foto)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sVzzJFdOFfQ[/youtube]
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Geweldig :lol:
Haha, ja dan moeten we er inderdaad maar een filmpje van maken ....wel zonder tennissokken
Tennissokken zijn zo niet sexy :ehand:
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Vandaag en morgen komen alle nieuwe eigenaren en gaan kiezen, ze mogen eerste en tweede keus doorgeven.
Dan gaan wij aankomende week kijken of we een goede verdeling kunnen maken.
Alle pluizenbolletjes van Lops lijken langharig te zijn, dat maakt de keuze een stuk gemakkelijker voor een aantal personen.

Verder groeit het allemaal als kool, de pluisjes van Mia, zijn iets verder en beginnen toch echt wel te lopen en te rennen, die van ons, zijn haast zo ver. We gaan eens kijken wat het moment is dat we kunnen gaan mengen, straks 2 plaatsen waar we het een beetje in de gaten moeten houden, is wat veel.
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: Full house

Bericht door poppenhuis »

yes yes ze heeft 5 jongen kittens afgelopen woensdag geboren , zo schattig de bevalling begon om 12 uur s middags en 3 uur waren ze er allemaal ,maar waarneer en hoe zagen jullie dat ze langharig zijn?
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Met een week of 3-4, ja het is bij ons meer de vergelijking, we weten hoe ze zijn als ze niet langharig zijn. Maar ik kan het niet uitleggen, als je dat niet weet.
Als je het wel weet, zie je rondom die koers 3-4 weken het verschil.

Je kunt ook eens gaan googlen op afbeelding langharige kittens of maincoonkittens, veel fokkers plaatsen foto's van het nestje door de weken heen. Neem aan ook de maincoonfokkers.
Dan krijg je een beeld.
Lopke

Re: Full house

Bericht door Lopke »

Alle aankomende kitteneigenaren zijn geweest, hebben hun voorkeuren uitgesproken en we zijn al een opzetje gaan maken. We komen er in 1 x uit en het lijkt erop dat iedereen zijn eerste keuze kan krijgen, doordat er een paar zijn die niet kunnen kiezen.

Ook heeft dit weekend een beginnetje gemaakt aan een droom van ons, een zorgboerderij voor mensen die verslaafd zijn geweest enof terug moeten komen in het arbeidsritme.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Full house

Bericht door Rik »

Tsja, wie kan er nu kiezen. Met 3,5 week is het natuurlijk één grote schattige bundel haarbolletjes :verliefd:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie