Welke ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Welke ras?

Bericht door mina1981 »

Hallo mensen,ik heb gisteren deze kitten gehaald. Ze heet Mina en is ongeveer 1 jaartjr oud(hoewel ik vermoed dat ze jonger is).
Heb haar voor een zachte prijsje gehaald en im zou graag willen weten welke ras ze is.
Mij lijkt ze een sneeuw bengaal of een siamese afkomst,misschien dat jullie me kunnen helpen!

Mvg





Afbeelding
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke ras?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
er zit van alles en nog wat in voorzover je dat aan de foto kunt zien en ook wel beetje siamees.
dus gewoon bastaard en in de wandeling huis/tuin/keuken = htk. ze heeft een lief smoeltje..
wees maar blij dat het geen sneeuwbengaal is, die kunnen nogal wild zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Re: Welke ras?

Bericht door mina1981 »

Dankjewel voor je antwoord. Een sneeuwbengaal is mijn favoriete kat eigenlijk,maar helaas te duur voor mij. Ik ben in ieder geval blij dat onze Mina er op lijkt. Ze heeft een heerlijke kopje met licht blauwe ogen. Helaas zit ze onder de vlooien en krijgt morgen van alles. Vlooienbandje,vlooien shamloo en vlooien spray.

Wat ik me ook afvraag is,de vorige eigenaar zei dat ze al 1 jaar is,maar ze lijk echt op een 6-7 maanden oude kitten. Slank (ondervoed?) en ze is heel aanhankelijk. Ze geeft trouwen een uitsteeksel rechts en links van haar maag,alsof ze zwanger is. Vraag me echt af wat t is.
Cerna

Re: Welke ras?

Bericht door Cerna »

Wat dacht je van een bezoekje aan de dierenarts? Die zal haar niet alleen volledig onderzoeken, maar kan ook vaak wel redelijk schatten hoe oud of ze is en of ze zwanger is.

Ik zou geen vlooienbandje kopen (kan vaak een allergische reactie geven in de nek), maar vlooiendruppels. Ik gebruik Advantage en ben er erg tevreden over.

En wanneer je geen stamboom hebt gekregen dan is ze inderdaad een hele mooie HTK-kat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke ras?

Bericht door Adriana »

is ze trouwens gecastreerd/gesteriliseerd/'geholpen'..?
dat zou nog wel eens de reden kunnen zijn dat ze weggedaan is..

als de vorige 'eigenaar' het daar niet over gehad heeft, dan rapido afspraak maken met je/een dierenarts voor check en castratie.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dorien66

Re: Welke ras?

Bericht door Dorien66 »

Welkom hier en poeh hé, wat een mooie kat heb je!
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers; als de brandweer even naar de dierenarts. Nog niets doen, eerst controle op alle belangrijke zaken, zoals algemene gezondheid, schatting leeftijd, castratie en die uitsteeksels.
Zelf gebruik ik Comfortis voor katten tegen de vlooien. Maar dan moet de kat wel meer dan 3,7 kg wegen.
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Re: Welke ras?

Bericht door mina1981 »

Dank jullie wel voor de reacties,hier meer fotos van onze Mina.




Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: Welke ras?

Bericht door poezeloes »

Toen ik Fleur ging halen bij de cattery was ze 10 dagen ervoor gesteriliseerd.
Toen ze bijna een week bij mij was ben ik ermee naar mijn dierenarts gegaan.
Zij had ook een soort van bult op haar buikje.
Volgens de dierenarts was dit door het gebruik van te grote materialen bij de sterilisatie.
Het was wat gezwollen vanbinnen en dat vormde de bult.
Ze verzekerde mij dat die van eigens weg ging na een paar weken en dat was ook zo.
Ik weet natuurlijk niet wat de bult bij Mina is... is even navragen ij de dierenarts dus.
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Welke ras?

Bericht door Sjanke »

Een mooie aanwinst!
Ongeacht of je problemen ziet, gewoon even een check bij je eigen dierenarts is toch niet vreemd?
Ik heb ook een voorkeur voor druppels, vlooienbandjes vind ik zelf smerig en sommige katten vinden spray eng.
Ik weet niet of ze algemeen te koop zijn, maar bij de dierenarts kun je ook druppels halen voor lichtgewicht katten (zelfs kittens).
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Welke ras?

Bericht door Sifra »

Mina kan natuurlijk best een siamees of snowshoe als voorouder hebben, maar blauwe ogen en een lichte tekening kunnen ook gewoon het gevolg zijn van een vorm van albinisme. Maakt niet uit, als ze maar lief is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Re: Welke ras?

Bericht door mina1981 »

Het maakt niet zoveel uit of ze een echte ras kat is,ik vind haar heel apart. Heb veel htk katten gezien in mijn omgeving,maar nooits zo een mooie kleur patroon.

Haar hele dunne en lange staart viel ons meteen op. We hebben vandaag druppels gekocht en een spray voor de omgeving.
Ze ligt nu lekker te slapen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Welke ras?

Bericht door Adriana »

wil je er mee gaan fokken?
bedenk dat er een mengelmoes aan genen in zit en dat een nest van haar alle kanten op kan.
dat is ook afhankelijk van de kater natuurlijk en het genenpakket van de voorouders, maar je krijgt zeker weten geen kleine minaatjes en minusjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mina1981
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jan 2016 19:38

Re: Welke ras?

Bericht door mina1981 »

Nee,wil er niet perse mee fokken. Ik zou wel een nestje willen hebben van haar. Als ik ooits het geld zou hebben,zou ik haar best met een siamees of bengaal willen dekken.
Cerna

Re: Welke ras?

Bericht door Cerna »

Maar ben je nu ook al naar de dierenarts geweest?
mina1981 schreef:Nee,wil er niet perse mee fokken. Ik zou wel een nestje willen hebben van haar. Als ik ooits het geld zou hebben,zou ik haar best met een siamees of bengaal willen dekken.
Zou ik niet doen.
Er zitten al genoeg HTK-katten in het asiel dus waarom nog meer katten op de wereld zetten? Ook al zou je er baasjes voor hebben want die evt. baasjes kunnen ook naar het asiel gaan en daar een kat halen.
En geeneen officiële fokker zal zijn Siamees of Bengaal lenen voor een gelegenheidsnestje.
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Welke ras?

Bericht door Arjuna »

Ze heeft wel wat weg van een snowshoe mix.
Heb je haar nu al laten checken door een dierenarts?
Plaats reactie