Welke ras?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Dorien66

Re: Welke ras?

Bericht door Dorien66 »

Ben het zo eens met Cerna... Dat is geen fokken, dat is bewust vermeerderen. Je hebt ook geen enkele garantie voor wat eruit gaat komen, juist omdat je helemaal niet weet van wie ze afstamt. TS, ik hoop dat je van dat idee afstapt.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke ras?

Bericht door castratenkoor »

Ik ben het ook eens met Annet. Niet doen dat is katten vermeerderen. En dat is meehelpen aan kattenoverschot.

Alleen broodfokkers zullen hun kater lenen voor zulke acties. En die mogen in dat geval van mij het etiket "fokker" al niet eens dragen. Reken wel op dekgeld van € 1000,-

Als iedereen zijn/haar wel mooie vrouwtjes poes zonodig een keer een nest laat krijgen, waar gaat dat heen. Het opvangen van kneusjes en moeilijk plaatsbare katten wordt er meer en meer dweilen met de kraan open van.

Als iemand een kitten wil halen uit een pret-nest, uit het buitenland, of uit een moedwillige kruising krijgt hij/zij veel kritiek, zelfs bij de aanschaf van een dure raskat. Terwijl een a.s. katten-eigenaar niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor andermans "product" in asiels en opvang. Maar als iemand moedwillig kittens op de wereld slingert omdat de poes toevallig zo mooi is, dat vind ik persoonlijk stukken kwalijker. DAN ben je wel onverantwoordelijk bezig.

Ts, je zegt dat als je genoeg geld hebt gespaard, dat je haar dan wilt laten dekken. Stel, je moet twee jaar sparen, wat doe je dan zolang met de poes? Laten vermageren door alle krolsheden en slechte eetlust door door het lijf jagende hormonen?
Of aan de pil, met als eindresultaat mamma-tumoren en een kort leven?
Ook voor het welzijn van deze poes zou het een stuk diervriendelijker zijn om haar te laten castreren.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Nidae
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2016 12:52

Re: Welke ras?

Bericht door Nidae »

hoi,

Mijn vriend heeft een kitten en we vragen ons af wat de ras is.
We zullen binnenkort naar de dierenarts gaan, die weet het vast wel, maar we zijn benieuwd wat jullie zullen zeggen :).

Hier komt de foto:

Afbeelding



We zien jullie reacties graag tegemoet.

Groetjes!
N.E.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welke ras?

Bericht door Dinky »

Wanneer er geen stamboom aanwezig is en de ouders niet bekend zijn dan is er geen sprake van een ras. Dan wordt gesproken over een HTK-kat.
Op de foto lijkt het kitten in ieder geval langharig te worden dus er zou maine coon of boskat bloed in kunnen zitten. Zolang de ouders niet bekend zijn valt er verder niets zinnigs over te zeggen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welke ras?

Bericht door Rik »

Wel een lekker schattig haarbolletje :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Welke ras?

Bericht door castratenkoor »

Een scheetje om te zien, dat wordt vast een mooie poes. Met Mirjam eens, zonder stamboom is het geen ras. Er zit duidelijk wel deels ras-katten-bloed doorheen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Welke ras?

Bericht door ErikPhilippus »

Inderdaad een schatje. Kleurt ook erg mooi bij het vloerkleed :grin:
Plaats reactie