100% Brits langhaar?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door Anne »

Lzzy schreef:Anne, dat kun jij wel zielig vinden maar als je je goed inleest dan weet je dat Britten heel goed alleen kunnen zijn.
Mocht ik nou veel van huis zijn dan vind ik het een ander verhaal maar ze komt hier niks te kort.
Nou misschien is dat wel het probleem dat ik me niet inlees, laat staan wil inlezen
Eerlijk gezegd boeien al die rassen me voor geen meter zolang de asiels, opvangs vol zitten
Een kat is in een kat en ook al kom je met zoveel karakterbeschrijvingen aan
Jij zegt dat hij zich aanhankelijk van jou opstelt, dat jij het middelpunt in zijn leven bent
en dat hij is waar jij bent
Dat zegt mij genoeg, dat is ongezond Een kat hoort zich niet zo aan een mens te binden, het spreekt kats, geen mens
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lzzy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 nov 2015 23:41

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door Lzzy »

[/quote]
Jouw ouders hebben drie Brits Kortharen (geen Britse!!) en één is een knuffelkont, twee dus niet. Die kat is dan een uitzondering en dan heb je geluk.
Maar wanneer iemand een knuffelkat zoekt, dan zou ik nooit een Brit adviseren hoe gelukkig ik ook ben met mijn onafhankelijke Brittenbeertjes.[/quote]

Daarom hoef jij nog niet te constateren dat mijn poes geen Brits langhaar kan zijn omdat het een knuffelkont is.
En Brits of Britse, je weet wat ik bedoel dus ga lekker ergens anders over zeiken.
(P.'s. Jij weet natuurlijk als geen ander wat een kat wel of niet nodig heeft of niet? Want jij kan wel kattentaal toch? )
Cerna

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door Cerna »

Jongedame, jouw HTK is geen Brit omdat hij er niet uitziet als een Brit en dat heb ik in mijn eerste bericht al vermeld, niet omdat het geen knuffelkont is.
En een ieder met verstand van Britten weet dat het ras Brits Korthaar heet en geen Britse Korthaar.

Ik heb al bijna 40 jaar katten en heb er ondertussen wel enig verstand van, maar ik ben niet de enige die weet wat een kat wel of niet nodig heeft (zie het bericht van Anne), daar zijn er veel meer van op dit forum.

Maar ik vind het prima hoor, blijf jij maar lekker in de waan dat je een Brits Langhaar hebt (had je je ook de moeite kunnen besparen om op dit forum te komen wanneer je toch overtuigd was van je eigen gelijk).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door Adriana »

Lzzy schreef:p.s. Jij weet natuurlijk als geen ander wat een kat wel of niet nodig heeft of niet? Want jij kan wel kattentaal toch? )
voor hun ontwikkeling is het nodig dat een kitten minimaal het eerste jaar opgroeit met kittenmaatjes.
het kitten leert van hen dat bijten pijn doet en het hele arsenaal aan (ook sociaal) kattengedrag.

in jouw geval leert het kitten mensengedrag waar het niet zo veel mee kan.
verder is de energie van een kitten eindeloos en wordt met slaaptussenpozen het hele etmaal gestoeid, geworsteld en door het huis gesjeesd. dat is nodig om spieren en botten en organen goed te ontwikkelen.
een solokitten wordt dat allemaal onthouden en een mens is bij lange na niet in staat die rol te vervullen. niet fysiek en ook niet als voorbeeld en kittens leren van een voorbeeld en niet van mensentaal en of 'voordoen'.....

lees eens wat door de topics over problemen met solokittens.. bijten, wildplassen, overmatig wassen en aanvallen. dat zijn geen indianenverhalen hoor.. veel solokittens ('geen land mee te bezeilen en al zo vaak verboden') eindigen in asiels of pleeghuizen waar vrijwilligers kunnen proberen de schade te beperken.
kittens zijn door mensen (!!) vrijwel niet op te voeden, wel bang te maken.

jouw kitten heeft al een 'ongezonde' mensenbinding. dat kun jij wel geweldig vinden maar op den duur werkt dat niet. kitten wordt aandachtsjunk, verveelt zich stierlijk en kan gaan slopen of ontwikkelt allerlei 'fout' gedrag om toch maar aandacht te krijgen.
en dan krijgen we hier topics met veel help, vaak in hoofdletters met uitroeptekens..

je schrijft ergens dat britten goed alleen kunnen zijn maar dat geldt niet voor hun kittenperiode.
we willen je alleen maar goedbedoeld waarschuwen en je kunt er vanuit gaan dat er op het forum een jarenlange ervaring is, met forumberichten en oplossen van gedragsproblemen en ja, zeker ook met kittens..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Mrls
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2016 14:02

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door Mrls »

Waaw wat een mooi beestje!! Kan verder geen info geven maar wat een leuk dier om naar te kijken
natasdegroot
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2017 22:32

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door natasdegroot »

Puur naar het uiterlijk gekeken lijkt het mij sowieso een Maine Coon! Een Britse langhaar kan in theorie wel, ik heb daar zelf ook ooit onderzoek naar gedaan, dat lees je hier http://thewhitestcatalive.com/kattenrassen/. Zelf heb ik ook een Maine Coon en hij/zij deed meteen aan onze Lexie denken!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 100% Brits langhaar?

Bericht door castratenkoor »

Lzzy is al ruim een jaar niet meer op het forum geweest. Het heeft erg weinig zin hier nog op te reageren. Knap ongezellig topic ook.......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie