Kitten kruizing.

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
doutzen1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2015 11:21

Kitten kruizing.

Bericht door doutzen1 »

Hoi allemaal,

Wij hebben een lieven kitten doutzen, een poesje van 12 weken, volgens het nest is het een kruizing main coon/ britse kort haar. Wat denken jullie ze groeit erg snelAfbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten kruizing.

Bericht door castratenkoor »

Ik had al gereageerd in je eerdere topic. Daar had je ook verder in kunnen posten.
Heb je haar van marktplaats? Wat heb je ervoor betaald? Uit eigen ervaring weet ik dat er veel handelaren actief zijn. Ze kopen hele nesten HTK kittens voor een paar tientjes en verkopen de kittens voor € 150 - € 200 als kruising. Reserveer je zo'n kitten en zeg je het dan 2 dagen later weer af, dan staat hetzelfde kitten die dag nog als opeens hele andere kruising in de aanbieding. Ik heb dat uitgeprobeerd.......

Of je kitten een kruising raskat is, is aan de buitenkant zo niet te beoordelen. Als je de moederpoes niet te zien hebt gekregen, kun je jezelf achter de oortjes krabben of je veel waarde moet hechten aan uitspraken van de verkoper.

Het is een leuk katje, daar gaat het om toch?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten kruizing.

Bericht door Dinky »

Bij maine coon verwacht ik lange vacht en die zie ik niet. Bij brits korthaar verwacht ik stompe snuit die ik niet zie. Kan komen doordat het kruising is en net die kenmerken weg zijn gevallen maar ik zie het er dus niet in. Wat mij betreft een leuke htk katje ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten kruizing.

Bericht door Adriana »

rare combi.. brits korthaar met main coon.. of omgekeerd..
wat een gerommel bij zo'n fokker/vermeerderaar want wat wil je daar mee bereiken..?
k neem niet aan dat de ouders raszuiver zijn..
en je loopt de kans dat je met deze combi de aangeboren gezondheidsellende van beide rassen er gratis bij krijgt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Kitten kruizing.

Bericht door Paasnini »

Een moppie en ook ik hoop dat je niet meer betaald hebt voor het kitten dan wat je bij een asiel betaald. Een kruising klinkt leuk maar de gezondheidsrisico's zijn groot. Lekker genieten van je moppie.
doutzen1
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2015 11:21

Re: Kitten kruizing.

Bericht door doutzen1 »

Dank allemaal, ze is kern gezond en een moppie. En lief en een banjer. Was gewoon benieuwd. Vader schijnt zwarte maincoon te zijn. Heb alleen foto gezien, moeder heel kort gezien maar was erg mager, had 8 kittens gekregen. We genieten van haar. Gr
Plaats reactie