Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
fietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2013 21:32

Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door fietje »

We zijn sinds gisteren avond een twee kitten gaan bij halen. Van een ander nest. Hij is een 6-7 tal weken. Onze andere kat woonde bij ons nu 2 maanden, hij is zelf 5 maanden oud, ook een kater.
De eerste moment wou onze kat uit nieuwsgierigheid gaan snuffelen, toonde interesse. Maar de kleinste blaast en heeft bang. Een uur later zijn de rollen omgedraaid. Het kleintje doet niks, snuffelt in huis, wilt verkennen en onze kat loopt er steeds achter, raakt hem dan aan met zijn poot, denk om te spelen en wanneer de kleine dan reageert erop blaast de grote dan weer. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze elkaar toch kunnen verdragen? Want ik heb ze niet gescheiden gister avond omdat dat niet haalbaar is hier in huis. Heb geen kennel ofzo.

Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik wil dat ze allebei hier gelukkig zijn samen

Groetjes,
Steffi
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door castratenkoor »

Gewoon hun gan laten gaan. Dat komt over het algemeen vanzelf goed als ze zo jong zijn. Niet boos worden op de grote als hij lelijk doet tegen de kleine, lekker ze het zelf uit laten zoeken.

is juist beter ze 's nachts niet steeds uit elkaar te halen, zo wennen ze het snelst aan elkaar.
geef ze allebei lekker veel aandacht, door te aaien, knuffel, spelen, lekker eten aanbieden, allebei kammen met dezelfde kam dan gaan ze sneller naar elkaar ruiken,enz.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ten eerste is gister avond c wel
Heel vroeg dus dit is normaal gedrag en laat t maar
Wel vind ik 6/7 week erg jong!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door eveline1982 »

Kan wel een paar dagen duren eer ze helemaal aan elkaar gewend zijn. Zolang er geen bloed vloeit, niet ingrijpen en lekker hun gang laten gaan :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
fietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2013 21:32

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door fietje »

En als ze vechten?
Want het feit is nu wel dat die kleine ook durft uit te dagen en de grote kater valt hem soms aan, of blijft hem zoeken. Is die ook normaal? Want dan springt hij op de kleine, grijpt hem vast en overmeesterd hem door precies te bijten en hem tegen de grond te houden. Dan gaat de kleine natuurlijk grommen en blazen. Wanneer de kleine los geraakt wilt hij precies gerust gelaten worden maar dat laat die grote niet toe en zoekt hem steeds opnieuw. Moet ik hier ook gewoon hun gang laten gaan?
fietje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2013 21:32

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door fietje »

Al zoekt het kleintje het vaker ook terug zelf heb ik de indruk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door Dinky »

Spelen en vechten lijkt heel sterk op elkaar.
Zolang de kleinste niet angstig wordt, het zelf opzoekt en er geen bloed vloeit hoef je volgens mij niet in te grijpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Nieuw katje bij, blazen op elkaar?

Bericht door nellebel »

ze moeten even voor elkaar duidelijk krijgen wie de baas is. en zoals de anderen ook schrijven, lekekr laten gaan. zolang die kleine nog terugvecht en ook uitdaagt is er niks aan de hand.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie