main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redney
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 09:40

main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Redney »

Hallo allemaal ik ben nieuw,,,,heb twee main coons zus en broer nu 10 en halve week. Zijn twee weken in huis...Mag hun beide niet aaien,willen dit niet,draaien zich zelf om,verplaatsen zich zelf als zij liggen te slapen. Hoe zou dit kunnen en belangrijkste hoe krijg ik dit goed en laten zij zich zelf aaien door mij en mijn vriend....bij hun thuis waren zij ook altijd samen hadden nog een zusje die daar bleef,en eigenaar veel met deze zus omging en op haar schoot liet slapen,moeder poes was ook niet zo aanhalerig zo te zien en te horen van eigenaars,er was ook een grote hond aanwezig liepen los in de huiskamer bij hun..verder zijn mijn kittens erg nieuwsgierig en lopen achter mij aan door het huis,,alleen het aaien mag niet,,,,,wat zal ik hier mee doen????? Wie weet er iets?????
Wij zijn verslavend voor ons verzorgers!!!!
Shimbalaya

Re: main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Shimbalaya »

Allereerst een tip: gebruik bij je volgende bericht gewoon zwarte letters, dat blauw leest 'n beetje moeilijk. ;-)

Je kunt je kittens het best zoveel mogelijk met rust laten als ze nog niet geaaid willen worden.
Dit komt misschien nog wel, maar misschien ook niet.
Je moet niet vergeten dat niet alle katten uiteindelijk knuffelkatten worden .Sommige katten willen gewoon niet aangehaald worden.
Daarom moet je vooral niks forceren,wel natuurlijk gewoon met ze blijven spelen. Maar niet tegen hun zin oppakken en aaien.
Als ze op den duur wel geaaid willen worden merk je dat vanzelf wel.
Toen onze poes nog klein was wilde ze ook nooit geaaid worden of opgetild.
Dit is uiteindelijk, ze is nu 3 jaar, wel veranderd maar dat heeft heel lang geduurd.

En aangezien de moederpoes van jouw kittens ook niet zo aanhalerig was kan dat gewoon in het karakter zitten en daar doe je helaas niks aan.
Maar ze zijn nog jong misschien komt het allemaal vanzelf wel goed op den duur.

En waar heb je je katjes vandaan gehaald als ik vragen mag?
Want ze zijn pas 10,5 weken en je hebt ze al 2 weken in huis? Da's eigenlijk veel te vroeg om het nestje te verlaten, en zeker Bij Maine Coontjes.
Veel plezier met je 2 kittens. :smile:
Gebruikersavatar
Redney
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 09:40

Re: main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Redney »

Bedankt voor jou advies,,ik heb ze bij mensen opgehaald die eenmalig een nestje wilde daarom had ik twee kittens genomen omdat ik ze ook nog erg klein vindt.pa en ma zijn echte main con pa is met stamboom gedekt via catery. Wilde niet bij een catery een ,kitten kopen omdat ze dan erg groot al zijn zeker drie maanden,en moet je ook nog maar afwachten of ze goed zijn opgevoed. misschien heb ik het met dit laatste mis,maar dacht er zo op dit moment over om ze met negen en een halve week te mogen ophalen Ze zijn gezond krijgen bij mij geen wiskas maar Prins en echt vlees te eten En ik doe echt mijn best om ze goed te verzorgen en op te voeden enz enz vandaar ook advies via deze site,
Wij zijn verslavend voor ons verzorgers!!!!
Shimbalaya

Re: main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Shimbalaya »

Bedankt voor je reactie en veel succes verder met je kittens.
En mocht je nog vragen hebben of advies willen m.b.t. je kittens, dan weet je ons te vinden hè? ;-)
En de foto van je avatar, is dat 1 van je kittens of is dat een andere kat?
Gebruikersavatar
Redney
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2013 09:40

Re: main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Redney »

Het lijkt op mijn kat die andere is grijs van kleur,kon nog geen echte foto op de avatar zetten ivm te groot,moet dit nog ff uitzoeken.. :pdtalc:
Wij zijn verslavend voor ons verzorgers!!!!
Shimbalaya

Re: main coons laten wennen aan aaien hoe ???

Bericht door Shimbalaya »

In dit topic staat misschien handige info hoe je een foto moet verkleinen voor een avatar.

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 46&t=27681

Succes ermee.
Plaats reactie