Kitten uit Frankrijk

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door castratenkoor »

Nee hoor Teun is een kwart ras maar, een toevalstreffer. Oma was Ragdoll - gedekt door Piet van de buren zeg maar - moeder zag er uit als een mislukte schildpadpoes. Moeder is gedekt op straat door een rode kater. Teun zijn broertjes waren beide rood.

Teun ziet er misschien "gezet" uit - hij weegt haast niks, nog geen 4 kg. Hij heeft een compacte bouw. Er kunnen 3 Teuntjes in Bob.
Zelfs Rik weegt een kg meer dan Teun, Rik is heel lang en Teun is in verhouding kort en propperig. Beetje Britten-bouw zeg maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Cerna »

Maakt niet uit, hij is erg mooi en zeer apart getekend en oogt inderdaad flink (maar dat vind ik geen negatieve kwalificatie; ik houd niet van die broodmagere katten, vandaar mijn Brittenvoorkeur :smile: ).

Maar goed, inmiddels :offtopic:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Adriana »

wat is het verschil of het een 'raskat' zou zijn of mooi gelukte bastaard?
zonder afstammingspapier is het nooit een raskat en het dier moet veel verder uitgroeien om beter te kunnen gissen wat daar aan 'ras' allemaal in kan zitten..
maar zie verder geen reacties meer van ts.. dacht zeker een raskat van de straat geplukt te hebben..

ach, smaken verschillen.. de ene valt op beertjes en de ander heeft liever sluik/slank..
((enne :offtopic: Teun ziet er voor zijn leeftijd geweldig uit en je kunt - is mijn ervaring - eigenlijk niet op basis van een foto en gewicht bepalen of een dier overwicht heeft of niet..
dat is alleen te voelen aan de eventuele en dikte van de vetlagen en verschilt per dier/ras en bouw..))
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Cerna »

Adriana schreef:ach, smaken verschillen.. de ene valt op beertjes en de ander heeft liever sluik/slank..
Gewoon off-topic verder :eshifty:
Ze zeggen altijd dat de hond op de baas gaat lijken (of andersom), maar wat mij vaak opvalt wanneer ik een enkele keer een show bezoek, dat dat ook voor katten geldt. De wat dikkere (volslanke) types vallen meestal ook voor de wat rondere katten.
En voordat ik nu iedereen over me heen krijg: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :smile:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door castratenkoor »

Adriana schreef: ach, smaken verschillen.. de ene valt op beertjes en de ander heeft liever sluik/slank..
((enne :offtopic: Teun ziet er voor zijn leeftijd geweldig uit en je kunt - is mijn ervaring - eigenlijk niet op basis van een foto en gewicht bepalen of een dier overwicht heeft of niet..
dat is alleen te voelen aan de eventuele en dikte van de vetlagen en verschilt per dier/ras en bouw..))
Teun is nog maar 4 hoor.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door castratenkoor »

Cerna schreef:Gewoon off-topic verder :eshifty:
Ze zeggen altijd dat de hond op de baas gaat lijken (of andersom), maar wat mij vaak opvalt wanneer ik een enkele keer een show bezoek, dat dat ook voor katten geldt. De wat dikkere (volslanke) types vallen meestal ook voor de wat rondere katten.
En voordat ik nu iedereen over me heen krijg: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :smile:
Pfffff ik mag toch hopen dat ik niet op Bob lijk - of hij op mij.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door BloemTetsu »

:lol:
Om op Bob te lijken, moet je beter je best doen :-P
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Dinky »

Haha je hebt toch ook slanke Rik rondlopen Dinie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Cerna »

Dat is het voordeel van meerdere katten: je kiest gewoon het figuur uit wat je het mooist vindt. Cerná heeft een heel smal koppie en dunne pootjes en is zeer breed op de heupen. Nee, dat ben ik niet. Amber is overal kogelrond, ben ik gelukkig ook niet. Noa is slank met een flabberbuik, eh.......nee, heb ik niet. Maar Milka is niet superslank en ook niet tonnetje rond. Gewoon wat gevuld. Ja, ik lijk op Milka :lol:

TS is volgens mij verdwenen en zal dus wel geen bezwaar hebben tegen ons uitstapje.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Kattebeest »

TS lijkt inderdaad verdwenen. Jammer, had graag wat antwoorden gezien op de post van Adriana.
Mooie kitten maar of dat allemaal goed gaat :-( ...

Heel erg :offtopic: , Kasper is ruim 5 kilo schoon aan de haak, weeg zelf 10x zoveel. Is dat een goede verhouding :lol: ?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Cerna »

Nee, veel te licht.
Ik reken altijd zo: een gemiddelde kat weegt 3,5 kilo, een gemiddeld mens 70 (dat rekent het makkelijkst). Een mens is dus 20 keer zwaarder dan een kat en jij 10 keer. Je hebt dus of de verkeerde kat, of je moet gaan aankomen anders klopt mijn theorie niet meer :lol:

Maar het wordt melig........
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Kattebeest »

:lol: :lol: :lol:

Ik ga aankomen, verkeerde kat zal niet gewaardeerd worden (ligt nu achter me op de stoel...).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Dinky »

[quote="Kattebeest]Heel erg :offtopic: , Kasper is ruim 5 kilo schoon aan de haak, weeg zelf 10x zoveel. Is dat een goede verhouding :lol: ?[/quote]

Doe ik het toch iets beter volgens Annet haar theorie, ben 52 kilo ;-) Komt omdat Dinky wat lichter is met 4,4 kilo :-P of moet ik de verhouding nemen van mijn kerel, die is bijna 80 kilo :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Kattebeest »

Lastig, hier is Annet meer deskundig in.

Nou wordt het nog meer :offtopic:, wie is er bij jullie het meeste personeel ;-) ?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten uit Frankrijk

Bericht door Dinky »

Hm hij doet het verschonen van de kattenbak, ik geef het voer :lol:
Is dus verdeeld :lol:

Als het de Admin stoort dat het offtopic gaat worden die berichten maar verwijderd ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie