Albino kitten

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Digger
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2013 22:53

Albino kitten

Bericht door Digger »

Hallo allemaal,

Heeft er iemand van jullie ervaring met een albino kat? Ik heb me gisteren aangemeld op het forum met de hoop op reacties om zo het een en ander te weten te komen.
Uit een nestje van vier, is er één spontane albino geboren. Uniek! Echt egaal spierwit en echt met rode oogjes.
Ik kon niet wachten op het moment dat ze haar oogje opende. De kittens zijn nu 22 dagen oud en beginnen nu iets van het leven te ontdekken. Tot nu toe zie ik geen verschil met de overige kittens. Ik hoop dan ook niet dat ze doof en/of blind is.
Wat staat ons te wachten???

Moeder Emmy is een wit/zwarte europese korthaar.
Vader Boris is een rood/witte kater, tevens europese korthaar.

De vier kittens zijn tezamen een zeer bont gezelschap. De katertjes: een zwart/witte en een zwarte met heel klein beetje wit en de meisjes: tri-color en onze albino.

Ik hoop echt op veel reacties :eclap: :lol:.

Voor foto's kan ik reeds verwijzen naar mijn album: http://www.mijnalbum.nl/Album=8LM7DPDJ&Foto=UG6RRHLF
DIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGER

Groetjes van Digger
pootje van Emmy, Boris, Kitty en Maja

i.m. Balu, Garfield, Gizmo
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Albino kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ik heb er geen ervaring mee. Maar kitten is inderdaad een albino. Heeft het kitten wel een pupil in het midden? kan je die zien? zo nee is het blind.
Gebruikersavatar
Digger
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2013 22:53

Re: Albino kitten

Bericht door Digger »

Moet die pupil dan ook zwart zijn?
DIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGER

Groetjes van Digger
pootje van Emmy, Boris, Kitty en Maja

i.m. Balu, Garfield, Gizmo
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Albino kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nee volgens mij zijn die niet zwart. Je zou een wat donkerder rood in het midden moeten zien. hoe oud zijn de kittens? als het al wat ouder is zou je eens moeten kijken of het een veertje of zo volgt met zijn oogjes en anders aan je dierenarts vragen.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Albino kitten

Bericht door eveline1982 »

Klopt een rode pupil duidt op een albino. Als het echt een albino is, dan is het belangrijkste dat hij NIET in de zon komt. Ze hebben een hele lichte huid en verbranden uber snel, ook is er meer kans op huidkanker. Dus houd haar binnen. Of ze doof word is afwachten maar albino's hebben wel over het algemeen een slecht gehoor. Google even op albino kat en je zal een lijst krijgen met kenmerken en de kwalen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Digger
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2013 22:53

Re: Albino kitten

Bericht door Digger »

Vandaag met de kittens en moeder bij de DA geweest. Allen zijn kerngezond en onze albino heeft pupillen die goed reageren. Of ze net zo goed kan zien als de anderen is (nog) niet duidelijk. Ze is in ieder geval niet blind. Een zorg minder dus. Alle artsen en assistenten kwamen onze albino bewonderen. Komt ook niet zo heel erg vaak voor. Voor het consult hoefde ik niets te betalen, ze waren blij dat we langs kwamen.
Eenmaal thuis terug gekomen vielen ze alle vier in diepe slaap. 26 dagen oud en weer een ervaring rijker!
DIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGERDIGGER

Groetjes van Digger
pootje van Emmy, Boris, Kitty en Maja

i.m. Balu, Garfield, Gizmo
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Albino kitten

Bericht door Anne87 »

Hoe is het inmiddels met de albino? Ik ben wel heel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld heeft. Hoe is haar gehoor en hoe is haar zicht? En heb je nog recente foto's?
Plaats reactie