Karakter blauwe rus

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Karakter blauwe rus

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me bij Adriana aan, ik zou je ook adviseren voor 2 kittens te gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet beide rusjes te zijn. Mijn Bob is met Bram een rode HTK - kater opgegroeid. En die zijn nu bijna 8. Twee kittens kunnen samen heerlijk dollen en klieren. is voor je volwassen katten ook veel beter.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Karakter blauwe rus

Bericht door Robijn »

Ik adviseer je ook dringend om niet voor 1 kitten, maar om voor 2 kittens te gaan.
In het verleden heb ik ook de fout gemaakt om 1 kitten bij een oudere poes te zetten, en heb de kitten uiteindelijk moeten herplaatsen omdat de poes werd geterroriseerd door het kittenkatertje..
Ik zou noooooit meer 1 kitten nemen, en zéker niet als deze een Aziatische achtergrond heeft, zoals een Siamees, een Oosters Korthaar of een Blauwe Rus; die zijn zo (stress)gevoelig! Da's vragen om problemen...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Re: Karakter blauwe rus

Bericht door Danielle1001 »

Bedankt voor jullie eerlijke reacties!

Ik ben nu goed aan het overwegen wat we gaan doen. Die andere 2 zitten elkaar nu veel in de haren nu t kleintje weg is. Of ze liggen steeds bij elkaar of ze zitten achter elkaar aan... :shock:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Karakter blauwe rus

Bericht door Adriana »

hier sjezen ze ook achter elkaar aan en liggen bij elkaar, hier vind ik dat normaal.

wat bedoel je met 'elkaar in de haren zitten'?
is dat vechten, klauwen uit, haarvlokken in de rondte, blazen, oren in de nek, met poot uithalen, boven op elkaar springen en met achterpoten klauwen en zo?

als ik het goed lees dan wil je voor jezelf een schootkat.
maar het zou wel handig zijn als-ie goed met de andere katzels kon opschieten en dat is altijd lastig..
matchen op latere leeftijd is sowieso lastig en een kater/poes-combi is mijn ervaring is nog lastiger.. je hebt gelijk en het is goed om eerst nog eens heel erg rustig na te denken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Danielle1001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:19

Re: Karakter blauwe rus

Bericht door Danielle1001 »

Het is broer en zus en ze kunnen absoluut niet zonder elkaar maar nu die kleine weg is doen ze beetje anders tegen elkaar. Misschien rangorde weer bepalen? Ze kunnen af en toe echt bij elkaar de haren uittrekken en echt vechten. Maar dat gebeurt zelden. En gebeurt nu ook niet. Nu zitten ze elkaar meer beetje met pootje aan te tikken wel oren in de nek en dan gaat de 1 weg voor de ander en later liggen ze weer samen.

Ze zijn wel lief geweest hoor toen die kleine kwam. Ze hebben ook een tijdje bij mn moeder gewoond omdat wij tijdelijk geen huisje hadden en ik terugging naar mijn moeder. Die had 2 katten en een hond. Ging binnen een paar dagen goed (tot onze opluchting en verrassing)
Plaats reactie