Japanse bobtail

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gulnara1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 22:37

Re: Japanse bobtail

Bericht door Gulnara1 »

Ik heb een cattery vaan Koerilen Bobtail. In de nabije toekomst zullen we kittens hebben. Kortom, dit is een uniek ras van kat met een zeer hoog intellect, waarvoor de eigenaar is het centrum van het universum. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn website.

http://bluesolarlynx.simpsite.nl/kurilian-bobtail
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Japanse bobtail

Bericht door Kattebeest »

Gulnara1 schreef:dit is een uniek ras van kat met een zeer hoog intellect, waarvoor de eigenaar is het centrum van het universum. Voor meer informatie verwijs ik u naar mijn website.
Heb net de website bekeken omdat ik nieuwsgierig was naar 'waarvoor de eigenaar is het centrum van het universum'. Begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed. Maar kon op de website geen informatie daarover vinden. Bedoel je dat de eigenaar erg belangrijk is voor de kat omdat hij/zij zich daar aan hecht?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

'kat is zeer eenkennig en erg intelligent.'

en verder staat de tekst stijf van de spelfouten en ik zou een beetje voorzichtig zijn en niet al te veel reclame voor je cattery maken...
t lijkt me lastig om een goeie dekkater te vinden en dit soort super eenkennigheid lijkt me niet zo positief .. want hoe moet dat als iemand anders hem/haar moet verzorgen?
er is al eens iemand over dit ras bezig geweest.... rechtsboven zit een zoekfunctie en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Japanse bobtail

Bericht door BillyJean »

Ik ben ook even gaan kijken, maar het is geen informatieve website. Ik ben niets wijzer geworden .
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Japanse bobtail

Bericht door Anne87 »

Je Nederlands is een ramp en je Engels is ook niet bepaald je van het. Ik zou er eens een google translate overheen halen. Wat wil je eigenlijk bereiken met het posten van je link?
Shimbalaya

Re: Japanse bobtail

Bericht door Shimbalaya »

longy schreef:Ja ik heb al wel zo'n idee dat hij niet bepaald goedkoop zou zijn aangezien ze zo schaars zijn hier. Misschien een idee om een cattery te beginnen in de toekomst? Hahaha jk. Ik voel me wel tot hun uiterlijk aangetrokken. Ze zien er uit als gewone HTK katten maar dan met een andere staart :)

Oh Nekomo cattery.. Ik zal zo wel eens rondkijken, bedankt! xD
Op de Belgische site van 2ehands ben ik wel 'ns Japanse Bobtailkittens tegengekomen voor slechts 200 euro.Ik betwijfel of je voor die prijs wel een rasechte Bobtail krijgt want bij de Amerikaanse catteries liggen de prijzen gemiddeld tussen de 600 en 1000 dollar.

Dat stompstaartje vind ik persoonlijk niet mooi.Maar Bobtails kunnen toch ook niet normaal lopen meen ik me te herinneren??
Hebben ze niet zo'n huppelende gang als een konijntje?
Of ben ik nou weer met een ander ras in de war? :???:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Japanse bobtail

Bericht door eveline1982 »

Denk ook dat, dat geen rasechte dan zullen zijn. Dat zijn hoogstwaarschijnlijk kittens van broodfokkers, en een kitten daar vandaan halen staat in mijn ogen, gelijk aan dierenmishandeling.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Japanse bobtail

Bericht door Anne87 »

Vraag me ook af of de gezondsheidstesten ed dan wel zijn uitgevoerd. Daar gaan ook veel van de kosten heen. Samen met natuurlijk entingen, goed voer, doktersbezoekjes, ed...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

http://www.dekattensite.nl/kattenrassen ... rtkat.html
heb maar eens gegoegeld op bobtails en daar is weer een heleboel geknutsel aan vooraf gegaan om een 'ras' te creëren! en fokkers hebben het dan vervolgens ook nog over 'verbeteren'..
zwak in de heupen kom ik bij de diverse geografische soorten tegen, dus mogelijk grote kans op giga achterhand problemen, fijn!!

het zal zijn gegaan om een dier met genetische problemen, zoals bij zoveel nieuwe rassen en daar klooien we dan mee verder.. ongeacht de mogelijke gezondheidsproblemen, die dat voor de betr dieren oplevert. en alles voor de commercie, voor de 'kijk mij nou eens een bijzondere kat hebben'-tiepjes....

mevrouw is Russisch en heeft naast een russische bobtail poes ook een russisch blauw poes. overigens wel van een Nederlandse fokker aan de naam te zien... dat wil zeggen die fokker is ook Russische..
ze heeft dus heftige fokplannen en ik kan niet zien of ze is aangesloten bij rasverenigingen/Neocat of iets dergelijks.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gulnara1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 22:37

Re: Japanse bobtail

Bericht door Gulnara1 »

Adriana schreef:'kat is zeer eenkennig en erg intelligent.'

en verder staat de tekst stijf van de spelfouten en ik zou een beetje voorzichtig zijn en niet al te veel reclame voor je cattery maken...
t lijkt me lastig om een goeie dekkater te vinden en dit soort super eenkennigheid lijkt me niet zo positief .. want hoe moet dat als iemand anders hem/haar moet verzorgen?
er is al eens iemand over dit ras bezig geweest.... rechtsboven zit een zoekfunctie en welkom op het forum!

Schrijf je perfect? Je kunt beter naar je eigen spelfouten kijken in de plaats van de anderen. Ik maak reclame. Dit is waar. Maar die is niet over mijn site maar over deze unieke ras. Ik heb katten hele mijn leven en ik kan zeker zeggen dat Kurilian Bobtail echt bijzondere en aparte ras is. Ik kan ook zeggen dat op dit moment in Nederland kunt jij meerder Kurilian catterys vinden.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

ach.. ;-) jouw Nederlands is nog altijd beter dan mijn Russisch, maar laat dan iemand anders even naar die tekst kijken! en je website zal in opbouw zijn, evenals je cattery.

we zijn hier niet zo vreselijk van de specifieke kattenrassen heb ik altijd begrepen, maar veel meer van de verzorging en het welzijn van die dieren.

bij bobtails kom ik zwakke achterhand tegen, kun je daar iets over zeggen..?
is jouw Russische bobtail poes getest? is er een rasvereniging?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gulnara1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 22:37

Re: Japanse bobtail

Bericht door Gulnara1 »

Behalve Koerilen Bobtail en Russisch Blauw heb ik nog een 11,5 jaar oude kat die ik met zijn broer gewoon op de straat in een zeer slechte staat gevonden. Zijn broer is een jaar geleden overleed. Daarom toon ik deze katten gekozen heb in de eerste plaats was en is hun gezondheid. Welzijn is het belangrijkst, mag niet uit wat soort van dier jij hebt. Koerilen Bobtail kan leven van 15 tot 20 jaar. Het is een natuurlijke ras van de katten die je nog steeds op de Koerilen eilanden in het wild kunt vinden. Ik ben lid van Felikat en ik houd alle regels dat er is.
P.S. Sorry voor mij Nederlandse taal. Ik ben nog steeds aan het leren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

een natuurlijk ras is sterk en zal ook qua achterhand dan wel goed zijn, anders waren ze er al niet meer geweest..
het lijkt me lastig om in Ned/Duitsland een goeie dekkater te vinden....

maar jouw rusje is toch niet Russisch? de moeder van mijn twee jongste russen is Russisch en éen van de broertjes wijkt behoorlijk af van de 'rasstandaard' en dat zou dus de Russische invloed kunnen zijn.. hij is ook heel veel slimmer dan zijn broer... en missch is dat ook wel een kenmerk want anders overleef je in het wild niet zo lang..

kun je wat meer foto's plaatsen van je bobtail poes? lijkt me een groot/fors ras..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gulnara1
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2013 22:37

Re: Japanse bobtail

Bericht door Gulnara1 »

Koerilen Bobtail is een zeldzaam ras. Zelfs in Rusland niet iedereen weet over hen. Daarom zijn er weinig Kurilian Bobteils. Maar je kunt altijd een geweldig dier in Rusland vinden bij deze mensen die deze ras waarderen . De katertjes zijn meestal groot. Net als alle oorspronkelijke dieren, zijn ze veel groter dan de vrouwtjes.
Mijn rusje is Russisch. Zij is een mix van Engels en Amerikaanse soorten van Russische Blauw.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

jouw rusje leek mij niet zo Russisch en dat klopte want er zitten dus nogal wat Amerikaanse en Engelse (siamezen..) genen in..
en k heb net ontdekt dat de fokkers van mijn broertjes (Caritates) ook Russische bobtails fokken... kwam trouwens nog meer fokkers tegen dus die zeldzaamheid valt al wel een beetje mee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie