Japanse bobtail

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Japanse bobtail

Bericht door longy »

Hebben een van de forumleden hier een Japanse bobtail? Voordat ik onze HTK hebben wilde ik graag een Japanse bobtail hebben. Maar ik heb geen idee waar je die zou kunnen halen, importeren uit Japan of zo haha maar ik kon geen cattery vinden in NL die ze hebben.

Enige ervaring met deze beesies?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Japanse bobtail

Bericht door Ms Maaike »

Hier vind je meer over de kat. Weet niet waar ze gefokt worden in Nederland. Vind de korte staart maar raar eerlijk gezegd.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

http://www.kurilianbobtail.nl/

herkomst: De Kurilian Bobtail is een natuurlijk voorkomend ras ,en leefde geïsoleerd voor ongeveer 150 jaar over een keten van vulkanische eilanden bekend als de Koerilen. In Rusland zijn er verschillende documenten die betrekking hebben op deze korte staart katten , die mee genomen werden van de eilanden door de leden van het leger in het midden van de twintigste eeuw.Dit ras is niet bekend buiten zijn geboorteland .De Kuril Eilanden die lopen van het meest oostelijke punt van Rusland tot de top van het Japanse Hokkaide eiland . De populatie van de kat is klein en het wordt beschouwd als een zeer zeldzaam ras .De Kurilian Bobtail heeft de neiging om slechts een nestje per jaar in het wild te krijgen en heeft gemiddeld 2 of 3 kittens in een nestje.In zijn natuurlijke , wilde omgeving , is deze kat een uitstekende zwemmer en visser, en ook een uitzonderlijke ratten vanger. Maar ook houden ze je huis vrij van vliegen, spinnen en andere insecten.


als ik op japanse bobtail goegel - zou jij trouwens ook kunnen doen - dan kom ik geen Ned adressen tegen.. maar wel begripsverwarring want bovenstaand tiepje komt dus ook in Japan voor ....
en ja hoor, ook via marktplaats en dat soort sites kun je bobtails kopen..

en je andere vraag: er zit rechtsboven een zoekfunctie en daarmee is het erg makkelijk en snel om dingen op het kattenforum te weten te komen, bv of er iemand een bobtail heeft..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Japanse bobtail

Bericht door eveline1982 »

Volgens mij zit de cattery van de site die Adriana aanwees in krimpen van de lek. in ieder geval dat begreep ik uit de site :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Japanse bobtail

Bericht door longy »

Erm ben je boos of zo Adriana?

Ik heb natuurlijk zelf al gezocht op google en marktplaats maar ik had het dus niet kunnen vinden. Thanks voor de informatie maar ik bedoelde de Japanse bobtail zoals die beschreven staat op deze site, en niet de Kurilian bobtail. En nee, op marktplaats kon ik de Japanse bobtails ook niet vinden en ik vond ook nergens dat ze in NL gefokt worden. Vandaar dat ik even vraag of mensen hier er wel een hebben :)

Ik vind dat staartje best wel leuk eigenlijk xD
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

;-) wel nee, hoezo zou ik boos zijn? maar ik mag toch wel schrijven dat jij zelf ook wel even kunt speuren hier en daar? zeker als bv ik met het intypen van een paar kreten vrij makkelijk allerlei info naar boven hengel? en ik mag je toch ook wel verwijzen naar de zoekfunctie hier op de site?
ik vermoed dat jouw japanse bobtail elders in de wereld ook anders heet en wat onderscheidt die japanse, die dus ook op het japanse eiland hokkaido voorkomt, van alle andere bobtails?

en de vraag die veel vaker wordt gesteld is:
ga je 100% voor het uiterlijk? en wat zou verder zo specifiek aan zo'n bobtail kunnen zijn?
en heel nuchter.. als ze al zo zeldzaam zijn, dan zijn ze ook niet te betalen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Japanse bobtail

Bericht door Sifra »

Als je op Nekomo cattery zoekt op Google krijg je een aantal catteries in de USA. Misschien dat je van daaruit weer andere zoektermen vindt om verder te speuren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Japanse bobtail

Bericht door longy »

Ja ik heb al wel zo'n idee dat hij niet bepaald goedkoop zou zijn aangezien ze zo schaars zijn hier. Misschien een idee om een cattery te beginnen in de toekomst? Hahaha jk. Ik voel me wel tot hun uiterlijk aangetrokken. Ze zien er uit als gewone HTK katten maar dan met een andere staart :)

Oh Nekomo cattery.. Ik zal zo wel eens rondkijken, bedankt! xD
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

het gaat je dus puur om uiterlijk, .. maar je hebt toch niet een dier om zijn staartvorm?
:roll: en een cattery beginnen omdat ze hier zo schaars zijn..??
;-) enig idee wat daar allemaal bij komt kijken? maar missch laagvliegende gedachte... :pdtfly2:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Japanse bobtail

Bericht door BillyJean »

Ik denk dat de cattery een grapje was...en inderdaad, als het om de staart alleen is, dan zit er vast wel ergens een kat met geamputeerde staart in het asiel op je te wachten. Veel goedkoper, zelfde uiterlijk..:-)
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
longy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jan 2013 17:00

Re: Japanse bobtail

Bericht door longy »

lol Moet alles gelijk zo serieus worden genomen? :P Staat toch niet voor niets "Haha jk (just kidding)" bij. Bovendien vind ik het niet eens zo gek idee hoor. Ik ben heus niet de enige die een Jap bobtail leuk vind. Jammer dat er geen cattery is in NL, anders had ik ze graag even in het echt willen zien :(

BJ: haha klopt! Zeker weten veel goedkoper XD
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Japanse bobtail

Bericht door Ms Maaike »

Mja, voor een kat is het nogal handig om een staart te hebben (gebruiken ze met balanceren en corrigeren in het rennen). Geen staart (of een stompje) komt mij zo geknutseld over dat ik twijfel over de rest van de gezondheid van zo'n kat.

Oja, ik wist ook niet wat 'jk' betekent. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Japanse bobtail

Bericht door BillyJean »

Een cattery lijkt mij een heel dure grap. De katten zullen van ver ( arme beesten) moeten komen. En voor dekken zullen de poezen ook veel moeten reizen. Of je moet zelf in katers investeren. Inteelt gluurt hier om de hoek ben ik bang. Lijkt mij onbegonnen werk bijna. Zitten er fokkers in Europa?
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Poespoesminoes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2012 11:34

Re: Japanse bobtail

Bericht door Poespoesminoes »

Helaas ken ik ook geen fokkers. Wat ik je aanraad is inderdaad te googlen naar buitenlandse catterys, en wie weet kun je op die manier steeds wat dichter bij nederlandse grond komen (duitsland misschien, is toch al even dichterbij dan Amerika etc :P)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Japanse bobtail

Bericht door Adriana »

jk longy lijkt me niet serieus en heeft geen idee waarover ie het heeft.. haha just kidding!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie