Heilige Birmaan

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Petra84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2013 19:06

Heilige Birmaan

Bericht door Petra84 »

Hallo,

Ik heb een misschien wat eigenaardige vraag. Wij hebben een Heilige Birmaan van bijna anderhalf. Het lijkt haast alsof hij geen pijn voelt. Hij loopt overal tegen aan en niet zacht tegen de verwarming je hoort gewoon de verwarming trillen en een "pong" geluid. Ook loopt hij heel hard van de trap af en slaat de laatste 3 treden over.
Kan het zo zijn dat hij totaal geen pijn voelt?

Groeten,

Petra
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Heilige Birmaan

Bericht door Sifra »

Mensen die geen pijn voelen, lopen meestal verminkingen en infecties op. Zij voelen bijv. niet dat iets heet is en lopen ongemerkt brandwonden op. Heeft jouw kat wel eens wonden aan poten of kop? Dat zou iets kunnen zeggen over ongevoeligheid. Dat hij geen pijn aangeeft bij een botsing met een voorwerp zegt niet veel, want de meeste katten laten niet gauw merken dat ze pijn hebben.
Waarom loopt hij trouwens overal tegenop? Is het zo'n onbesuisde lomperd, is hij onhandig of ziet hij slecht? Dat zou ik dan eerst wel eens willen weten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Heilige Birmaan

Bericht door Zuri »

Mijn Birmaantjes zijn best een beetje lomp en vallen ook wel eens van de vensterbank of vliegen wel eens uit de bocht als ze te hard rennen. En vervolgens doen ze alsof dit helemaal zo bedoeld was, haha. Suffies.

Maar ik sluit me aan bij Sifra. Is die van jou ook een suffie of is er misschien een medische Oorzaak? Als hij echt overal tegenaan loopt kan het zijn dat hij misschien slecht ziet ofzo. Als je daaraan twijfelt kun je het beste een dierenarts om advies vragen.
En zonder medische oorzaak heb je waarschijnlijk zo'n lekker lomp ongeleid projectiel in je huis rondcrossen ;)
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Heilige Birmaan

Bericht door eveline1982 »

Het zou iets neurologisch kunnen zijn. Maar lees net dat birmanen waarschijnlijk brokkemakers zijn ;) . Als je het niet vertrouwt zou ik hem even laten na kijken bij de da.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
peggy72

Re: Heilige Birmaan

Bericht door peggy72 »

Die van ons knalt ook overal tegenaan, laat zich express ergens vanaf vallen. Denkt met de peterbaldjes mee te kunnen springen......en dat gaat dan mis. Bij ons wordt een hoop opgevangen door de flinke bos haar die ze heeft. Leuk vindt ze het ook van de trap af te rennen en zich op het eind te laten vallen.....of over de honden heen springen en zich dan voor hun voeten te laten vallen. Die van ons is dan ook echt gewoon lomp....ze doet het er gewoon om. Ik heb geen idee wat het normale formaat is van een heilige birmaan maar die van ons is het formaat cocker spaniel. Wat ik begrepen heb is dat dit soort gewoon lomp is.
Petra84
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2013 19:06

Re: Heilige Birmaan

Bericht door Petra84 »

Volgens de dierenarts is hij volledig gezond. Het lijkt wel een jonge hond...zo aan de reacties te lezen is het niet eigenaardig.
Plaats reactie