Stamboom

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stamboom

Bericht door Dinky »

Roos en Minousch schreef:Een stamboom is wel helangrijk want dat is het bewijs dat je een raskat hebt
En wat is daar zo belangrijk aan? Zoals Adriana al eerder zei heeft een stamboom (en dus het bewijs van raskat) geen meerwaarde tenzij je er mee gaat fokken.
Het paspoort van de dierenarts heeft meer waarde dan de stamboom omdat daar (een deel van) de medische geschiedenis in staat.

Een dierenarts kan in elk geval nakijken op chip. Dan heb je het chipnummer en is het mogelijk om hem op jouw naam te zetten. Zou ik zeker doen! Mocht de poes een keer ontsnappen en ze wordt gevonden dan kunnen ze gelijk contact met jou opnemen (dierenambulance kan chip ook uitlezen).

Belangrijkste is dat de poes bij jou op haar gemak is (anders komt ze niet op bed liggen) en gezond is.
En anders kan je eens googelen op de naam van de meneer waar ze weg komt en bij rasverenigingen navragen of hij daar bekend is aangezien hij dus blijkbaar nestjes met haar heeft gehad. Wanneer die nestjes stamboom mee hebben gekregen dan moet dat bekend zijn bij een rasvereniging.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Stamboom

Bericht door ayla »

Ik zie ook geen meerwaarde in het hebben van een raskat of een gewone HTK..
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Cerna

Re: Stamboom

Bericht door Cerna »

Ik citeer ook even :smile: :
Roos en Minousch schreef:Een stamboom is wel helangrijk want dat is het bewijs dat je een raskat hebt
Aan wie wil je dan wat bewijzen wanneer je er niet mee fokt?
Ik weet dat ik raskatten heb, maar heb ze omdat ik het mooie katten vind met een fijn karakter die goed bij me passen (ben ook behoorlijk kieskeurig :lol: ), maar ze zijn me niet meer waard dan alle HTK's die ik gehad heb en nog heb (Cerná). En wanneer ik visite heb duw ik ze echt de stamboom niet onder de neus, zo van "kijk eens, échte raskatten!"
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stamboom

Bericht door Adriana »

:lol: jeetje, jongens, boeven, luister! .. en dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb.....
jullie zijn raskatten en jullie gaan je de komende tijd goed gedragen, hoor je..?
anders wapper ik elke dag met jullie stamboompapieren om het je in te peperen en tussen jullie grijze oortjes te krijgen...

en ggioyodljdshjogtt gaaaa van mijn toetsenord af en rap een beet dhdgsdgjbn je..! :lol:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Stamboom

Bericht door Sifra »

Kapsones hebben ze, die grijze stamboommonsters van jou. ;-)
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie