Is Balou een kruising britse korthaar?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door nellebel »

mijn gijs heeft heel duidelijk een heel andere vacht als guusje (en mijn vorige katten). hij is extreem zachtharig en hee landere structuur. verder ook zo'n rood hummeltje. daar werd van gezegd mogelijk noorse boskat, maar ik weet het ook niet. hij is vrij klein qua hoogte dan en heeft korte dikke pootje, ik vind hem wel wat op balou lijken.
Afbeelding
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door pearlsofpassion »

Bij Gijs zal je zeker nog moeten afwachten hoe hij evolueert. En vaak zal je er zeker helemaal niet achter komen?
Niet alle kruisingen zijn zo duidelijk.

Zo is Sara van Marjan ook een kruising Turkse Angora (haar moeder was raszuiver), maar dat zie je toch niet? Zij heeft ook zo'n andere vacht zegt Marjan, maar verder?
Gijs zal vast ook wel fors uitgroeien, zo ziet hij er inderdaad ook wel uit. Net als Luis. Maar dan weet je nog niets. :lol:

(ik moet echt dringend nog eens aan recente foto's van Luis geraken, want jullie weten gewoon niet waar ik over spreek... :-()
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door Chiquita98 »

nellebel schreef:mijn gijs heeft heel duidelijk een heel andere vacht als guusje (en mijn vorige katten). hij is extreem zachtharig en hee landere structuur. verder ook zo'n rood hummeltje. daar werd van gezegd mogelijk noorse boskat, maar ik weet het ook niet. hij is vrij klein qua hoogte dan en heeft korte dikke pootje, ik vind hem wel wat op balou lijken.
Hij lijkt zeker wel op Balou!
Dus halve britjes bestaan niet? Ah vind het net zo leuk om een beetje te pochen dat hij ook een half britje kan zijn :-P
De bolle wangetjes heeft ie misschien niet maar toch heeft hij een veel ronder koppie dan de anderen. Omdat hij als kitten ernstig ziek is geweest en op een gegeven moment nog maar 600 gram woog loopt ie qua groeit misschien nog wat achter. Hoewel ik denk van niet, want hij heeft het flink ingehaald. En ik vond zijn kleur ook uniek.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door Mirjam86 »

Je kan nog altijd met hem blijven pochen hoor! Het blijft een knapperd!
En officieel bestaan halve Britten misschien niet, maar voor leken heet dat wel zo als een Brits Korthaar met een HTK heeft gepaard...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door pearlsofpassion »

Nou, het lijkt me wel dat hij het ingehaald heeft. :-)

Ik heb het niet gezegd, maar ik dacht het wel, maar hij lijkt me wel zwaarder dan Luis op die leeftijd. :lol: Een lekker hangbuikje, zo lijkt het toch... ;-)

Ach nee, kruisingen zijn inderdaad niet officieel, maar HTK betekend toch gewoon dat het geen officieel ras is en dat blijft een kat zonder stamboom nu eenmaal altijd. ;-)
Daarnaast blijven ze toch uniek. :-)

Het lijkt me een prachtige knuffelbeer. Geniet er maar van. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door nellebel »

ach laten we het erop houden dat mijn gijs (en balou en de anderen vast ook) van het ras zijn: lekker zachte knuffelkont.
op zich is het leuk om te weten waarom hij zo anders is (ook de stand van zijn oortjes, heel klein en meer boven op het koppie als aan de zijkant, en ook zijn snoetje veel minder spits als guusje), maar verder maakt het me niet uit.
hij blijft mijn grote kleine knuffelbeer.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door Robijn »

Om antwoord te geven op je vraag: Ja, Balou heeft duidelijke uiterlijke kenmerken van een Brit! Mooi katje!
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door BillyJean »

wat een schatje, wat een mooie poes en ik zie wel wat britten-trekjes . in mijn foto-album zie je mijn britjes
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Is Balou een kruising britse korthaar?

Bericht door Chiquita98 »

ohhhh Elly wat een dotjes. Balou lijkt qua kleur wel op fayline. Ik zie wel heel veel gelijkenis inderdaad. Alleen zijn koppie is wat minder vol en plat dan de hare. Maar die pootjes precies zo. Nooit geweten dat britjes zo mooi konden zijn :-o
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie