Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door pearlsofpassion »

De mijne schreef wel HTK.
Maar vele asielen spreken ook steeds van europese kortharen (zelfs bij langharige katten :roll: ) en dan komen er hier mensen die echt serieus denken dat ze dan een raskat hebben.
Sorry, moet ik altijd erg mee lachen... :lol:

Ik vind ook dat het niet zou mogen. Zo doe je de echte europese kortharen toch echt wel geweld aan vind ik...

En dan onlangs zag ik op een site een kat die toch wel duidelijk minstens een kruising pers was, volgens mij kon het wel eens een raszuivere zijn. Zo'n korte neus :shock: En daar stond dan ook europese korthaar bij. Dat vond ik echt te gek voor woorden. En dan een kitten die een tekening had zoals een heilige birmaan vaak heeft, maar met wit op de neus (ik weet niet juist hoe dat heet) maar wel de mooie witte sokjes. Ook die werd gewoon europese korthaar genoemd.
Maar dan komt er een poes binnen met lang haar en points en is het plots een raszuivere heilige birmaan. :shock: Sorry, dat zag ik er echt niet in!
Waarom laten ze rassen niet gewoon achterwege bij asielen? Ze weten er toch niets van, tenzij er een stamboom meekomt, en dan zet je dat toch gewoon bij opmerkingen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Adriana »

voor veel mensen - en lees hier de bijdragen op het Forum - is het heel wervend om iets van ras bij hun htk erbij cadeau te krijgen..
en asielmw's zijn gebaat bij zoveel mogelijk gouden mandjes, dus ach.. wil je er een pers in zien.. of een nobo?
vooruit.! en het klinkt natuurlijk wèl: type noorse boskat. of andere bladibla..
en daarmee doen we al die andere htk's zo vreselijk veel tekort.. en het lijkt me zo'n onzin..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Aziraphale »

pearlsofpassion schreef:Voila ze, Helsinky, dat begrijp ik volledig! ;-)
Maar jij probeert er natuurlijk ook geen volledig raszuivere in te zien, en dat doen er wel veel wel natuurlijk... :eshifty:
Wie dan? Ik kan dat in dit topic echt niet terugvinden.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Dafpoetser »

raskat, geen raskat....wat kan het schelen...

Is het niet zo dat de "asbakkies" over het algemeen een veel guitiger bekkie hebben? Dat is mijn ervaring, en ik prijs mezelf gelukkig met mijn (ex) straatschoffie.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Anne »

Wat is eventueel de toevoegende waarde voor jou als het blijkt dat het inderdaad een raskat is?
Is het omdat je het gewoon graag wilt weten of word je er dan extra blijer om of zo iets?

Anyway, ik ben elke dag superblij met al mijn lieverdjes hier en het maakt mij niet uit of het raskatten zijn, ik kies ze uit met mijn gevoel en dat vind ik veel belangrijker
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Dafpoetser »

Touche Anne, jij zal ook geen prijzen winnen met je een-oog en driewielertje, maar wat zijn ze geweldig!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Aziraphale »

Anne schreef:Wat is eventueel de toevoegende waarde voor jou als het blijkt dat het inderdaad een raskat is?
Is het omdat je het gewoon graag wilt weten of word je er dan extra blijer om of zo iets?

Anyway, ik ben elke dag superblij met al mijn lieverdjes hier en het maakt mij niet uit of het raskatten zijn, ik kies ze uit met mijn gevoel en dat vind ik veel belangrijker
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar ik snap ook dat je het leuk vindt om te weten waar je kat zijn genen vandaan heeft. Vooral omdat er veel karaktereigenschappen mee gemoeid zouden kunnen gaan. Ik wil bijvoorbeeld ook graag weten waar mijn familie vandaan komt, wij hebben erg veel buitenlandse invloeden er doorheen 'gekruist' haha. Zou mijn 'kattige' kant dan toch komen door mijn Spaanse bloed?! :lol:
Maar dat is toch niet erg, om de interesse te hebben? Maakt je kat of je familie er niet minder lief om :) Ik vind dit topic door bepaalde mensen een bepaalde kant op gedrukt, dat geeft niet want daar is het een forum voor. Maar de TO vraagt iets heel nogmaals over haar lieve kat en legt duidelijk uit dat het gewoon interesse is. Nu worden er weer druk geïnsinueerd wat ze dan zou bedoelen en dat vind ik vervelend.
Laatst gewijzigd door Aziraphale op 22 jul 2011 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Aziraphale
Poema
Poema
Berichten: 302
Lid geworden op: 05 sep 2010 20:00
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Aziraphale »

Dafpoetser schreef:Touche Anne, jij zal ook geen prijzen winnen met je een-oog en driewielertje, maar wat zijn ze geweldig!
:lol: :lol: :lol:

Ze zijn ZO mooi en lief!
Liefs van Corine en een Afbeelding van Bo, Bella & Borre
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kater een raskat of vergis ik me?

Bericht door Anne »

Dank jullie!! :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie