Van welk ras is deze "dader"?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9339
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door castratenkoor »

Bella drukt zich misschien een beetje onhandig uit maar ze heeft wel gelijk.

Alleen is het geen aanval tegen jou KoosjeCato. Jij zet geen extra kittens op de wereld, jij haalt er twee uit het asiel. Prima.

Dan zou ik me ook aangevallen kunnen voelen want ook ik haal kittens uit asiels en opvang, nooit volwassen katten.
Dat doe ik bewust, ik heb nou eenmaal een grote groep van 8. Een kitten wordt probleemloos geaccepteerd, een volwassen kat zou chaos betekenen. met risico op gezondheidsproblemen van bv ouwe Sjaak, die al in geleende tijd zit.
Dat doe ik mijn katten niet aan, dus ik kies bewust als er een kat weg valt, voor een kitten.

Ik voel me niet aangevallen door Bella haar opmerking.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door KoosjeCato »

;-) ik zei ook een beetje aangevallen, ik steiger en bries niet hoor. Maar niet iedereen die kittens wil, stimuleert het kattenbestand. Zoals het er nu stond, en misschien ben ik wel heel erg aan het muggenziften hoor, kwam het op mij over alsof iedereen die kittens wil, zorgt voor kattenvermeerdering. Is in zekere zin ook zo, want er zijn helaas veel te veel mensen die zich niet inlezen in een kat (of welk dier dan ook) en smelten voor het babykopje van het dier. Maar als het dan groter wordt issie opeens niet meer zo leuk. Nee, hoe dieren in asiels belanden weet ik allemaal wel, daarom heb ik ook een tijd lopen tobben met de vraag oudere kat/kitten. Normaal denk ik namelijk, ach, die jonge dieren krijgen toch wel een huis, moeiteloos en ben ik geneigd juist de dieren die wat meer vragen in huis te nemen. Dus heb ik een fret met chronische middenooronsteking waar ik een paar keer per jaar het land voor doorkruis en altijd weer een rib minder mag tellen (heb ik voor haar over, hoor, echt waar!) maar heb ik mezelf 'getrakteerd' op kittens, met in mijn achterhoofd de gedachte dat er oudere katten zijn die ook een huisje verdienen. :oops: Vond het heel erg lastig om dat naast me neer te leggen en het in huis halen van oudere katten aan mensen met wat meer geld (student he) over te laten, vandaar dat ik dus eventjes reageerde. ;) Ik heb dus bewust gekozen voor asielkittens, die ook een huisje nodig hebben en nu ben ik dat huisje geworden ^_^
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Anne »

Ik vind volwassen katten leuker als kittens. Je kunt dan ook echt bewust op karakters kiezen.
Ik heb ivm een groep katten de laatste tijd vooral kittens geintroduceerd.
De laatste keer, drie weken geleden, eindelijk weer eens een volwassen kat.
Dat is achteraf gelukkig goed gegaan, maar je moet wel stalen zenuwen hebben
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Dafpoetser »

Kittens zijn (laten we eerlijk zijn?) GEWELDIG leuk, en supergrappig. Maar de jouwe komen uit een asiel, dus je hoeft je niet aangevallen te voelen, je hebt twee prachtdiertjes een huis gegeven, ipv een hok....Volwassen katten hebben karakter, inderdaad, heeft ook wel iets!
Maar geniet jij nou lekker van je jonge grut! Je hebt het bewust gedaan, en bewuste keuze gemaakt.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
KoosjeCato
Lynx
Lynx
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 mei 2011 14:21
Locatie: Amsterdam ZO
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door KoosjeCato »

^_^ Genieten van mijn jonge grut doe ik zeker. :-D
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door marline91 »

op zich.. snap ik die knetter wel.. het lijkt mij ook leuk om een nestje te hebben.. maarja.. er komt zoveel bij kijken (denk ik)
maar ik wil katers denkik.. en dan 2 kittens uit asiel.. en dan noem ik ze TJ en PONTUS, xD
tenminste.. als de namen erbij passen..

alleen op mijn vorige werkplek, hadden ze 7 katten, allemaal uit 1 familie.. en dat katertje deed het steeds met zijn zusjes.. en ze krijgen telkens nestjes.. dus.. incest kittens, en dat vind ik ook heel zielig..
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door nellebel »

nou dat een kater het met zijn zusjes doet is niet zo zielig, dat hebben die niet in de gaten dat het hun broertje is hoor. maar het feit dat ze biljven fokken dat is zielig. bij een kat is zwanger worden en zijn niet zo rozegeur en maneschijn als bij mensen hoor (al zal bij ons de bevaslling ook geen lacherdje zijn, heb geen kinderen).
HEt is al zielig om een poes steeds krols te laten worden en een aanslag op het lijfje van de poes. en de katers is het ook geen pretje voor. hormonen die gieren door je lijf, hierdoor sneller weglopen en in gevechten komen.
En als je kittens leuk vind, die zitten er in het asiel genoeg.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Mirjam86 »

En als je over een paar jaar echt eens een nestje mee wilt maken: meld je aan als gastgezin bij het asiel!
Ga ik ook doen als mijn rakkers wat groter zijn. Dan kan je een gevonden moeder met haar kittens opvangen tot ze groot en sterk genoeg zijn om naar het asiel te gaan en geadopteerd te worden.
Op die manier heb je een nestje meegemaakt, maar zet je niet nog meer ongewilde kittens op de wereld.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door marline91 »

ja prezies het is ook wel heel zielig dat die katten en maar babys en maar babys krijgen.. lijkt mij maar vermoeiend al die koters opvoeden hihi, maar ook inderdaad sneu voor de kittens, want die zullen uiteindelijk geen huis vinden.. tenminste.. het zou lang duren.
ik snap dat broers en zussen katten niet door hebben dat ze familie zijn, maar inteelt kittens zijn tog helemaal niet gezond? Of is dat alleen bij mensen zo?
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Mirjam86 »

Nee bij katten is er ook een verhoogde kans op allerlei ziektes.
En precies wat jij zegt! Vaak zijn het zelf ook nog maar kinderen, kittens van 7 maand die al kittens krijgen...
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door marline91 »

ik vind het wel slecht als mensen die katten gewoon hun gang laten gaan
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9339
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door castratenkoor »

Ik ook - hoe meer mensen voor de leuk een nestje doen - hoe meer katten er over blijven en afgemaakt moeten worden.

Het is niet een kwestie van het misgunnen van leuk een nestje.
Als men verstandig door denkt en het resultaat in ogenschouw neemt, realiseert men zich misschien op die manier moedwillig mee te werken aan het kattenoverschot.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
marline91
Poema
Poema
Berichten: 229
Lid geworden op: 20 jul 2011 14:57

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door marline91 »

afmaken, arme beestjes..daar kan ik echt niet tegen, maar er zijn ook vet veel mensen, kunnen daar niet wat minder van Haha :D xD
Groetjes van Marline, Manja, en de viskes
Pocahontas
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 jul 2011 13:32

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Pocahontas »

De dader lijkt erg op een ocicat. Maar is dit natuurlijk niet, want zo''n kat laat je meestal niet vrij op straat lopen. Al helemaal niet ongecastreerd, aangezien (ras)poezeneigenaren een hoop geld moeten neertellen voor een dekking met een raskat. Op www.herplaatsing.nl staan toevallig 2 ocikatten, de 2e heeft vrijwel de zelfde kleur als de dader. Spotted komt niet heel veel voor. Minder dan gemarmerd en effen. Je kan wel een spotted kitten krijgen.Overigens heb je deze dader gezien maar poezen kunnen meerdere keren gedekt worden door verschillende katers.
knetter75
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jun 2011 20:37

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door knetter75 »

@ pocahontas thanks ;-) voor het eerste normale bericht hier!!

De ocikat die je bedoeld is inderdaad een erg mooie kat zeg!


Na 3 pagina vol ge.... :argue: kom ik hier toch nog even terug....

Kijk ik snap sommige meningen best maar die kan je ook anders overbrengen dan meteen met de botte bijl te gaan hakken. :pdtdrv: Ik ben een dierenliefhebber en zal zorgen voor de kittens en een goed huis vinden anders gaan ze niet weg....

En na onderzoek vanaf mijn kant (dmv het vinden van de eigenaresse van de kater) weet ik wat ik nu in handen heb.


Ik zal jullie nu even op de hoogte brengen:

Ondertussen is deze totse mevrouw:

Afbeelding

onder mijn oog bevallen van 2 schitterende kittens:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


De vader deze kerel:

Afbeelding

volgens de "kenners" :lol: hier een gewone HTK blijkt dus een wel een raskat te zijn.... :pdtow: :pdtow: :pdtow:
En nu is de hamvraag wat is het er dan voor een.....:?:

zal ik het antwoord dan maar geven....


100% bengaal :shock: :shock: :shock:

ja inderdaad ....

nou dat was eigenlijk wel de mededeling hier geloof ik, buiten dat het met de kittens heel erg goed gaat....


groeten knetter75
Plaats reactie