Van welk ras is deze "dader"?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door silfje »

ja zou ik best willen, in mijn vraag hoe groot wordt een bengaal staan recente foto's. ik ben nog steeds enorm blij met deze drukke katjes :) vandaag zat buri een hele tijd op schoot en dat was pas de tweede keer sinds we haar hebben dat ze op schoot zat.
(na de eerste keer is ze het vertrouwen kwijtgeraakt omdat we de dag erna oogdruppels moesten geven en ze dit helemaal niet leuk vindt)

Florence zit overdag elke keer binnen enkele seconden nadat ik ben gaan zitten op schoot, ze is een draaideurschootzitter :)

Het is ook zo gezellig hoe ze je sochtends op zitten wachten en je dan zowat de trein laten missen omdat florence zo lekker op schoot zit, en je haar niet weg wilt jagen maar toch snel je veters wilt strikken :)

ze mogen sinds vorig weekend onder toezicht in de computerkamer. Er staat ook een aquarium dus zonder toezicht kost me wat visjes :)
het is veel gezelliger als ze ook in dezelfde kamer kunnen zijn als je computert.

ik vind een kat verkopen als halve pers of halve bengaal en er dan de helft van een voorwaardige raskat voor vragen geldklopperij. In mijn ogen is een halve raskat geen raskat.
toch is het wel makkelijk om het over een halve pers te hebben om het type aan te duiden, want ik had dat verhaal van haar meegekregen en later toen ik kattenrassen aan het uitpluizen was zag ik dat persen sneller erfelijke hartkwaaltjes kunnen krijgen dan gemiddeld.
Omdat het halve persen zijn liggen de hartkwaaltjes waarschijnlijk aan het pers gedeelte. Het is in dat geval wel van invloed dat de rasloze katten halve persen waren.

zij wil nu ook in de toekomst een raskat van een verantwoordelijke fokker omdat deze katten eerder gescreend worden op erfelijke aandoeningen dan katten uit gewoon een nestje van een particulier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Adriana »

er is al heel erg veel geschreven over wel/geen raskat, maar je hebt volgens mij een Siamees of een Coontje of een Britje of Bengaal of Rus. en geen anonieme raskat, ik bedoel je gaat voor het specifieke ras en ja, dat kost geld.
soms heeft dat met uiterlijk te maken maar het kan ook zijn dat je op het karakter valt.
wij hebben uiteindelijk nu Rusjes, niet omdat ik grijs zo'n mooie kleur vind maar om hun slimheid en ondernemingslust. en ik houd van een slanke stroomlijn en korte, gladaanliggende zachte vacht. maar ik heb het altijd over mijn bengels en nooit over mijn raskatten, ik vind dat zo'n onzin en het gaat om de katzels ..
en gezondheid is ook kwestie van geluk hebben met een kat en goed en juist verzorgen. want sommige kwalen kun je kweken, ik bedoel heb je zelf ook wel in de hand, bijvoorbeeld met het juiste voer en goed drinken.
moet wel lachen om de kreet 'toezicht', denk je dat je katzels kunt opvoeden? (hebben we ook veeeel topics over....) en fijn dat het zo goed gaat met jullie aanwinsten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door castratenkoor »

silfje schreef: ze mogen sinds vorig weekend onder toezicht in de computerkamer. Er staat ook een aquarium dus zonder toezicht kost me wat visjes :)
het is veel gezelliger als ze ook in dezelfde kamer kunnen zijn als je computert.
Die begrijp ik niet - ik heb een 400 liter aquarium in de woonkamer. Met 8 katten die het gehele huis regeren. Kost me nooit visjes.......
En Timo zit er uren voor te loeren. de bank staat zelfs zo dat hij er mooi voor kan zitten als hij op de rugleuning van de bank zit.
Ze liggen er ook graag op, lekker warm van de lampen.

Misschien een idee een kat-proof aquarium te kopen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door silfje »

wij hebben een juwel 60 met een voerklepje
favo plek in deze kamer is op het aquarium
voerklepje is leuk speelobject en als ze m open krijgen gaan er pootjes het water in
Onze katten zijn 100 % bengaal :) ze zijn gek op water
we hebben een extra schaal onder de drinkbak omdat ze graag in het water petsen met hun pootjes.
het is ook een waterbak met een reservoir omdat anders door het gepets het water sneller leeg is dan wij terug zijn van een werkdag.
ik twijfel over een drinkfontein omdat het dan misschien een nog erger waterballet wordt, maar ik ze er door hun water obsessie wel een heel groot plezier mee doe.

Het is in elk geval erg schrikken als een kat met koude doorweekte poten op schoot springt :)

wanneer ik in de badkamer ben zitten ze heel bedelend naar de wasbak te kijken.
om ze een plezier te doen laat ik de kraan dan even lopen en dan drinkt florence eruit, en buri probeert dat ook maar snapt niet goed hoe je dat doet zonder nat te worden dus ze houdt maar haar hele hoofd onder de kraan. Als gevolg: een behoorlijk nat hoofd, dit vindt ze helemaal niet erg :)

als ik het kraan gedeelte aan doe van de douche proberen ze de druppels te vangen, maar als ik de douchekop aan doe dan is er opeens geen kat meer te bekennen: het water is zo erg niet maar dat gesis van de douche...

het is voor onze katjes geen probleem dat die visjes in het water zwemmen, vinden ze alleen maar leuk :)

Ik vind die katten met waterpret heel leuk, het is ook een van de in onze ogen, pluspunten van de bengaal. ik vind het alleen jammer dat ze niet mee onder de douche gaan :) (ik heb filmpjes op youtube gezien van bengalen met waterpret onder de douche en bengalen die in bad stappen :).

Keerzijde las ik ook ergens, iemands bengaal had ontdekt hoe hij de wc moest doorspoelen en hield daar de hele dag en nacht niet mee op :D Gelukkig doen die van ons dat niet :)

Een plank op het aquarium zal het "probleem" waarschijnlijk oplossen, maar dat komt nog.

Toezicht is meer dat je in kan grijpen als het mis gaat, katten kun je naar mijn mening een hoop leren maar ze zullen het altijd naar hun zin blijven proberen :)

De oude kat van mijn ouders kwam noooooit op tafel, hij probeerde het niet eens.
Sochtends stonden er wel altijd afdrukken poezenpoten op tafel, maar je zag m nooit op tafel :) Dat vind ik zo leuk aan katjes, de slimheid om het stiekem toch te doen :)

Daarom mogen onze katten gewoon op de tafel, op de kast en overal waar ze willen lopen. We proberen ze wel te leren niet op tafel te lopen wanneer wij eraan zitten want wij houden nogal van spelletjes (kolonisten van catan, carcasonne etc) en dan kunnen we deze ook thuis blijven doen .
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door jennli »

Dat laatste doen wij hier ook graag en het komt nog wel eens voor dat Jagger er dan met een dobbelsteen vandoor gaat of Pjotr zich midden op het spel laat vallen om er gezellig bij te liggen ... de lieverd ;)
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door silfje »

haha dan is het te hopen dat je nog weet hoe alles lag :D

ik probeer ze te leren dat als wij aan de eettafel zitten, zij er niet op mogen. Ben benieuwd of ze het gaan snappen
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Van welk ras is deze "dader"?

Bericht door Adriana »

katten zijn net als kleine kinderen, alleen consequent ja of nee komt (in sommige gevallen) over. 'soms wel en dan weer toegestaan' niet vereist vrij veel denkwerk voor een kat.

de mijne kijken me eerst aan bij enigszins verboden acties en als ik met mijn hoofd schud en zachtjes ook nog nee zeg, dan stellen ze hun actie vaak uit..
en als ik niet in de buurt ben dan is het niet leuk meer, want dan levert het geen aandacht meer op..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie