Is mijn Sphynx zwanger?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door castratenkoor »

Dit is een forum voor kattenliefhebbers. Indien je raskatten wilt fokken, daar zijn andere forums voor.
Slip-oeps nesten, nee daar zijn we niet dol op.
Misbaksels fokken met hangoren, haarloos, korte teckelpootjes, stopkontakt-neuzen.
Moet je helemaal zelf weten als je daaraan mee wilt doen. IK hou er niet van dieren moedwillig
te verknoeien. Als je daar geen negatieve reacties op wilt, moet je niet op dit forum posten.
Dan zoek je je heil op forum voor misbaksels.
Je kunt mensen niet dwingen anders te gaan denken, omdat jij er andere ideeën op nahoudt.

De trouwe forum-gangers zijn mensen die katten in huis hebben, veilig tuinafsluitingen maken,
wegwerpkatjes opvangen.
Voor het vermeerderen van katten zijn talloze forums. Google er even op los zou ik zeggen.
Dat zou betekenen dat wij onderzoek moeten verrichten voor jouw vragen en antwoorden.

Je kunt mensen niet dwingen antwoord te geven op vragen m.b.t. fokken.
Dat is net zoiets als dat je een vraag stelt over hoe bak ik een meergranen-brood op een slagersforum.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door BillyJean »

"dat is trouwens één van de redenen dat ik niet op kattenforums kom"

??? en wat denk je dat dit is???

en we mogen hier reageren zoals we willen, zoals wij denken, dus schrijf niet "en nu wil ik géén reacties...enz enz " "graag u onthouden van reactie " Mogen we dat zelf bepalen ??

van dit soort opgelegde eénrichtigverkeer hou ik niet echt.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door castratenkoor »

Helemaal mee eens Elly. Lien88 komt nieuw een forum op en zal dan wel even de regels aanpassen.........
Als ze inspiratie heeft te moderaten - zou ik zeggen richt zelf een forum op.
Zeker weten dat ze dan geen last van mij zal hebben.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door BillyJean »

ik heb de hele topic nog eens doorgelezen, maar de reacties vind ik heel normaal en niets negatiefs aan.
Ik vind het niet vreemd, om aan iemand te vragen, die 150 km met haar kat rijdt om die te laten dekken , waarom ze nog nooit naar de DA is geweest.
Ik vraag me af wat er meer stress geeft: logeren bij de dekkater of naar de DA toe voor een medische controle.
Vooral als je zegt een cattery te zijn, dan mag je verwachten om serieus voor je katten de juiste zorg te zoeken. Je kunt en mag er niet vanuit gaan, dat zolang er weeën zijn, er nog een jong aankomt. Weeën kunnen ook stoppen en kittens achterblijven.
Maar deze topic is al oud, en er is nooit teruggekoppeld, wat ik ook al jammer vind.

En ik vind het juist heel goed hoe er wordt gesproken over een nestje nemen, en de katten uit het asiel ...

Met schaamrood op de kaken zal ik nu bekennen dat ik ook het naïeve idee had opgevat om een jonge Brits Korthaar te kopen en daar af en toe een nestje mee te nemen, leek me zo schattig. Toen ik hier kwam lezen, werd mij direct duidelijk hoe naief dit van mij was en dat het niets, niets zou toevoegen aan het kattenbestand. Bij de fokker waar ik was geweest, kreeg ik al snel door dat het , ondanks de prachtige Britjes, om de poen ging, iedere maand heeft ze wel een nestje.
Daarom heb ik nu volwassen katten gekozen, want ook door een kitten te kopen hou je het fokken in stand
Nu mijn zoon en schoondochter een kat willen, heb ik ze kunnen overtuigen om ipv een kitten een volwassen kat uit het asiel te halen. Ik ben blij dat het forum hier mij aan het denken heeft gezet en heeft voorkomen dat ik nog meer kittens in de wereld heb gezet
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door Adriana »

oeps, heb verschrikkelijk zitten lachen om vooral Dinie's reactie. je bent in vorm zeg!
heb vanmorgen vroeg hierop gereageerd en ook weer weggehaald, want ach..
veel te mooi weer.. k dacht, t zakt wel weg.... niet dus.... hi :lol: hi :lol:

moeten we hier nu nog een keer de discussie gaan voeren over het "bestaansrecht" van grof met inteelt elkaar geknutselde peterbalds en sphynxen? (heb alleen zo'n medelijden met die lieve dieren, die met zoveel handicaps op de wereld worden gezet, omdat de baasjes... :-( !)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het volmondig eens.
Ik weet ook niet waar dit allemaal op slaat hoor.

Er is trouwens antwoord gegeven op ts haar vraag en dan kan je nu net hetzelfde antwoord krijgen: We weten het niet!!
Punt.
Daarmee is de kous af. We hebben geen of erg weinig ervaring met nestjes en we hebben daar een goede reden voor. Waarom zouden we die niet mogen delen?
Ikzelf heb wel ooit en nestje gehad maar had liever op voorhand geweten waarom dat geen goed idee was. Het is niet omdat jijzelf dat niet vind en toch aan het fokken vasthoudt, dat iedereen zo is.
Sommige mensen , zoals Elly dus, zijn blij dat ze ontdekken hoe fout ze bezig zijn en hun leven kunnen beteren. Dus wat is er verkeerd mee om dat even uit te leggen zodat mensen tenminste die kans krijgen?
Wat is er uberhaupt verkeerd mee om ervaringen over het onderwerp waarover je een vraag stelt te delen, of gewoon uit te leggen waarom je de vraag niet kan beantwoorden?

En waarom stel je hier een vraag waarvan je weet (uit voorgaande berichten) dat we het antwoord niet weten?
En waarom kom je ons hier onmiddelijk veroordelen op basis van 1 bericht en ervaringen op andere kattenfora? Ik geloof echt niet dat alle kattenfora hetzelfde zijn. Ik ken er bv wel eentje waar nestjes met HTK's 'fokken' een ingeburgerde hobby is en waar alle katten maar los lopen.
Niet echt hetzelfde als hier dus...

En als laatste begrijp ik dus nooit waarom mensen steeds maar moeten overtuigen dat ze toch wel kattenvrienden zijn (dat mensen in de straat dat weten, wauw... ). Sorry, maar ik snap dat echt niet!
Ik ga daar niemand van overtuigen, ik ga het zelfs niet vermelden. Ze vinden dat zo al erg genoeg in mijn omgeving zonder dat ik dat doe.
Ik merk ook dat de echte kattenvrienden die we hier op het forum tegenkomen dat vreemd genoeg zelden of nooit zeggen in hun voorstelbericht (ja, vele mensen durven zich al eens voorstellen....).
Het komt bij mij dus net minder overtuigend over als je dat zegt dan als je het niet vermeld, maar goed, misschien ligt dat aan mij...

Nu heb ik er niets op tegen dat je een andere mening hebt, echt niet!
Maar de manier waarop je hier komt binnenvallen en even uiteenzetten wat er fout is terwijl je oordeelt op 1 topic enz... vind ik niet erg gepast en dat geeft tegenkantingen. Misschien dat dat bij andere forumervaringen van je ook aan de basis van je negatieve reacties ligt. Ik weet het niet, want ik was er niet bij.
En ik zal niet dezelfde fout maken om over je te oordelen aan de hand van 1 bericht, maar mag er toch wel op wijzen wat voor een indruk je hier maakt en waarom het me tegen de borst stuit?
Dus misschien helemaal opnieuw beginnen? Vooroordelen even overboord?
Maar dat neemt niet weg dat de meesten hier tegen nestjes met katten zijn zolang er jaarlijks duizenden te veel zijn en dat we bitter weinig over nestjes weten en je dus met je vraag niet verder kunnen helpen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door Ilone »

Ãch, het zal wel een uitlokkertje zijn...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
silfje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:58

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door silfje »

ik vind het jammer dat op dierenfora soms zo fel gereageerd wordt op mensen die vragen stellen die onwetend zijn en daardoor misschien de verkeerde keus hebben gemaakt.
Soms wordt het dier/ de vraag in kwestie vergeten en wordt er gewoon geen antwoord gegeven en/of heel fel gereageerd omdat men het er niet mee eens is wat er gebeurd is, in dit speciale geval een nestje, een andere keer een dierenwinkelkonijn, pretnest etc.

Ondertussen is een dier wat met advies aan het baasje geholpen zou kunnen zijn, en er ook niets aan kan doen dat zijn/haar baasje de verkeerde keuze heeft gemaakt.

Als er een kwestie is van een zwangere kat, etc, ook al is men het er niet mee eens, geef dan temminste zo veel mogelijk advies, al is het maar een beetje of een link naar een site waar men kan helpen, en bedenk erbij dat je het voor het (zwangere)dier doet en niet voor het baasje...


Nee dit is geen kritiek op iemand, en ik kies geen partij, dit is gewoon iets wat ik even van het hart moet, omdat ik dit op dierenfora heel vaak zie. Er gebeuren nu eenmaal dingen die niet leuk zijn en niet meer terug te draaien zijn, waarbij je het baasje wel zou kunnen &^%*$% laten we de schade dan tenminste beperken door ten bate van de kat in kwestie te delen wat we weten en zo te zorgen dat de ts zo goed mogelijk voor haar nestje kan zorgen als het zover is.

Ik hoop dat het geen probleem veroorzaakt dat ik dit gevoel neerzet, want ik ben heel dankbaar voor het advies dat ik van diverse mensen heb gehad.
Ik moest het even kwijt ;-)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door pearlsofpassion »

In mijn ogen is dat zeker geen probleem.
Maar ik denk dat de meesten juist zo fel reageren omdat ze aan het dier denken.
Dat is bij mij toch zo. En zolang het baasje niet doorheeft hoe fout ze wel bezig is, is het dier ook niet geholpen. En dat is de enige reden waarom er zo gereageert wordt. In de hoop dat mensen het eens gaan beseffen en hun gedrag veranderen. Anders blijven ze toch maar hun zin doen...

Ik (ik spreek even voor mezelf) probeer zo veel mogelijk de mensen het voordeel van de twijfel te geven. Alleen wordt vaak na het eerste antwoord al duidelijk dat het niet terecht was... Erg spijtig, maar het blijkt wel vaak zo te zijn. En toch probeer ik telkens weer in het eerste antwoord vragen te stellen en ervanuit te gaan dat de topicstarter weet waar hij mee bezig is en pas als duidelijk wordt dat dat niet zo is, uit te leggen waarom het niet goed is wat hij/zij doet. Maar dat wordt vaak na een tijd erg moeilijk omdat de meeste mensen toch door blijven doen ookal wordt hen uitgelegd waarom het anders zou moeten. Meestal komen de felle reacties dan ook daarna. En los daarvan is het een probleem dat vele mensen aan dieren beginnen zonder er ook maar iets van af te weten.
Als je een kat opvangt, ok, maar als je er speciaal voor kiest. Of je laat je poes bewust zwanger worden want een nestje is leuk zonder ook maar iets van kittens of nestjes af te weten, dan ben je in mijn ogen heel erg onverantwoord bezig. Ongelukjes kunnen gebeuren, en dan kunnen we wel even mopperen, maar dan wordt er zelden zo fel gereageert (of iemand moet een slechte dag hebben).
Het spijtige is dat de meeste mensen als ze op hun fout gewezen worden helemaal geen goede wil tonen en helemaal niet willen openstaan voor het feit dat ze misschien niet helemaal de beste keuzes voor hun kat maken. Want toen ze het nog niet wisten was alles zoveel eenvoudiger en leuker!
En daar wordt je kwaad van.
Het is zowiezo iets waar de meesten van ons, als dierenliefhebbers, heel emotioneel op reageren. Logisch ook. En dan lopen de gemoederen al wat sneller hoger op.
En geloof me, daarbij hebben we echt wel het welzijn van de dieren in kwestie in gedachten en niets anders.

En zo af en toe zit er eens iemand tussen die het echt niet wist en er ook echt van wil leren. Iemand die wel het dierenwelzijn voorop plaatst en van haar nestje (of iets anders) afziet. En die topics moet je ook kunnen vinden, alleen vallen die niet zo op omdat het er dan inderdaad niet zo fel aan toe gaat.

Het is werkelijk een discussie van het kip en het ei hoor. Wat is oorzaak en gevolg? Dat mensen niet openstaan voor kritiek en goede raad, of dat er fel gereageert wordt.
En ik vrees dat het toch meestal (ik ga niet zeggen altijd, maar meestal) eerst de topicstarters zijn die het allemaal niet willen horen en vaak zelfs al op voorhand fel reageren op het moment dat wij het nog maar voorzichtig aanbrengen...
Dan krijgen we ook onze neus afgesnauwd dat we ons niet zouden moeten moeien. Maar dan denken wij inderdaad weer aan de arme katjes en niet aan de gevoelens van de baasjes...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Is mijn Sphynx zwanger?

Bericht door HelloKitty »

silfje schreef:ik vind het jammer dat op dierenfora soms zo fel gereageerd wordt op mensen die vragen stellen die onwetend zijn en daardoor misschien de verkeerde keus hebben gemaakt.
Soms wordt het dier/ de vraag in kwestie vergeten en wordt er gewoon geen antwoord gegeven en/of heel fel gereageerd omdat men het er niet mee eens is wat er gebeurd is, in dit speciale geval een nestje, een andere keer een dierenwinkelkonijn, pretnest etc.

Ondertussen is een dier wat met advies aan het baasje geholpen zou kunnen zijn, en er ook niets aan kan doen dat zijn/haar baasje de verkeerde keuze heeft gemaakt.

Als er een kwestie is van een zwangere kat, etc, ook al is men het er niet mee eens, geef dan temminste zo veel mogelijk advies, al is het maar een beetje of een link naar een site waar men kan helpen, en bedenk erbij dat je het voor het (zwangere)dier doet en niet voor het baasje...


Nee dit is geen kritiek op iemand, en ik kies geen partij, dit is gewoon iets wat ik even van het hart moet, omdat ik dit op dierenfora heel vaak zie. Er gebeuren nu eenmaal dingen die niet leuk zijn en niet meer terug te draaien zijn, waarbij je het baasje wel zou kunnen &^%*$% laten we de schade dan tenminste beperken door ten bate van de kat in kwestie te delen wat we weten en zo te zorgen dat de ts zo goed mogelijk voor haar nestje kan zorgen als het zover is.

Ik hoop dat het geen probleem veroorzaakt dat ik dit gevoel neerzet, want ik ben heel dankbaar voor het advies dat ik van diverse mensen heb gehad.
Ik moest het even kwijt ;-)
Ik ben het met haar eens :) geen woord aan toe te voegen haha..
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Plaats reactie