Europese Korthaar

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Europese Korthaar

Bericht door Spookysil »

Hallo Allemaal,

Misschien een domme vraag en vergeef me als ik mensen beledig :oops: , maar is een Europese Korthaar een echt ras? of is dat de algemene term voor kruisingen?
Op Charlie's paspoort staat namelijk dat hij een Europese Korthaar is, is hij een kruising?

Groetjes, Silvia
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Europese Korthaar

Bericht door pearlsofpassion »

Het is ook een echt ras, maar wordt vaak als term gebruikt voor htk, niet terecht dus.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Europese Korthaar

Bericht door Spookysil »

Oke, wat zal Charlie zijn?
Als hij een kruising is, heeft iemand een idee/vermoeden wat hij mogelijk is? (pure nieuwsgierigheid ;) )

Afbeelding
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Europese Korthaar

Bericht door pearlsofpassion »

:lol: Charlie is volgens mij nu eens een echt allegaartje :-)
Een rasechte htk! :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Europese Korthaar

Bericht door Lovecat »

Dat denk ik ook Valerie!

Net als Dexter die is ook lekker 100% htk! Mosa vind ik wat weg hebben van een Rex met zijn smalle bouw & koppie, giga-oren en rattestaartje, maar dat is ook een gewoon htk-tje.

In vele htk's zit toch wel een beetje ras, je hebt ook langharige htk's, maar dan denken mensen al meteen dat het een ras is :P
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Europese Korthaar

Bericht door Spookysil »

Hehe oke :lol: wij noemen een kruising altijd een Como hier dat vuilniszakken merk :D
Het maakt me niet uit, het is een geweldig katje, dus dan vindt ik ras niet belangrijk :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Europese Korthaar

Bericht door pearlsofpassion »

In de meeste katten zit wel ergens een ras in (ergens een voorouder een raskat), maar het is niet steeds gemakkelijk te zeggen welk ras.
Zo denk ik ook dat Luis een raskat redelijk dichtbij in zijn voorouders (1e of 2e graad) moet hebben door zijn kleine ogen die redelijk dicht bij elkaar staan, en zijn erg stevige bouw... maar vind maar eens welk ras...

En van Kleintje haar kopje zou ik zo zeggen dat ze een britse korthaar in haar voorouders heeft (ook redelijk stevige poes), maar ik ken nu toevallig haar ouders en die waren echt wel gewone htk's... Haar moeder had een heel ander snoetje (maar wel dezelfde manier van kijken :-P ), en haar vader heb ik natuurlijk niet zo goed bekeken (woonde wat verder in de straat) maar het is mij ook nooit opgevallen dat hij speciaal was en ze heeft haar kleur van hem.

In Cuzco zie ik soms iets oosters, en op andere momenten dan weer niet... En met opgroeien verandert dat ook constant.
Zolang ze maar mooi en lief zijn... Er zal altijd wel iets in zitten, maar wat, dat zullen we wel nooit weten...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Europese Korthaar

Bericht door Spookysil »

Hehe nee inderdaad, we komen er nooit 100% achter :D Ik denk dat Charlie iets van Britse Korthaar heeft, qua bouw en haardikte, en hebben Britse Kortharen ook niet altijd een 'glimlach?' want die heeft Charlie ook :-P
Ach, het zal altijd een gissing blijven, maar het houd een mens bezig he :lol:
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Europese Korthaar

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm, dat denk ik nou net helemaal niet! Hij heeft een veel slanker kopje dan een britje! En grotere oren en zijn lange snoetje...
Alles behalve dat denk ik... Britjes kijken gemakkelijk 'chagrijnig'...
Cuzco 'glimlacht' ook de hele tijd. En hij heeft ook zeker niets brits in zich!

Je kan eens op de kattensite bij de katterassen kijken, maar meestal wordt je daar niet veel wijzer van ... maar je leert er de rassen wel wat mee kennen ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Spookysil
Poema
Poema
Berichten: 239
Lid geworden op: 22 sep 2010 02:17
Locatie: Genemuiden

Re: Europese Korthaar

Bericht door Spookysil »

Oke dan doe ik dat, meer informatie is altijd leuk :D
Groetjes van Silvia een nieuwsgierig snufje van Charlie en een nieuwsgierig kefje van Lucy.

Gizmo 09 01 10 Nanny 29 12 10 Spooky 21 03 12
Plaats reactie