Maine coon katertje

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Maine coon katertje

Bericht door heidinuyten »

Hoi,


Mijn vriend en ik zijn eruit qua wat voor katje erbij komt.
Er zit een main coon fokker in de buurt bij zijn woonplaats, en we gaan binnenkort even kennis maken met de mensen en hun katten, zodat hun ook weten waar hun eventuele katje terecht gaat komen.

Wat is het karakter van een main coon katertje?
Hij zal uiteindelijk al 13 weken zijn en ook al ontwormd, gechipt, geent, en gecastereerd.
De kosten zijn dan 650 euro, en hij zal wel papieren hebben.

Is dit een verstandige keuze voor bij mijn dames?
Mickey ( rustig en heel lief ) -- Masha ( wat druk en dominant soms ).

Ik hoor het weer wel van jullie.

Groetjes heidi en jeroen
Lightning!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Main coon katertje !

Bericht door Ilone »

http://www.dekattensite.nl/kattenrassen/maine-coon.html

Een beschrijvingkje van het ras ;)
Misschien kan je daar al wat antwoorden uit halen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 2080
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Maine coon katertje

Bericht door Admin »

En niet alleen een beschrijvinkje, maar een meerdere pagina's tellende special met alles over de Maine Coon :-)

http://www.dekattensite.nl/kattenrassen ... denis.html
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
prulleke
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2010 12:16

Re: Maine coon katertje

Bericht door prulleke »

Hallo
Ik heb ook een maine coon TomTom ik heb hem niet gekocht maar gered want helaas zijn er nog mensen die ermee fokken zonder er bij na te denken wat een werk en kosten het geeft. Tomtom is dus bij ons gekomen ik geef verder maar geen uitleg over hoe en wat maar hij is de enige uit het nest van 4 die nu nog leeft en hij is nu al 10 jaar.
Ik heb daarom ook geen papieren van hem maar via via ben ik in contact gekomen met een iemand die er ook mee fokt en ze heeft bevestigd dat TomTom een echte mainecoon is. Maar maakt me verder ook niet uit hoor
Maar wat ik dus wil zeggen het zijn ontzettende leuke katten ze zijn rustig maar ook heel aanhankelijk en richten zich meestal tot 1 persoon en ja dat ben ik dus. Er kunnen honden bij ons binnenkomen maar dan kijkt hij even vanaf zijn plekje op de vensterbank en besluit dat het de moeite niet waard is om te reageren. Ik zal je wel aanraden om vanaf begin af aan hem te kammen en borstelen zodat hij eraan gewend raakt want anders krijgen ze gauw klitten. Vooral die van ons want die komt ook buiten en zit nu al flink in z'n wintervacht.
Zoals ik het ervaren heb na 10 jaar kan ik me geen grotere goedsul voorstellen hij vindt echt alles goed is mijn enige kat die bij da uit het mandje komt en alles toelaat.
Hij kwam bij ons toen onze hond er al was en Koosje onze kater die nu helaas niet meer leeft, maar had respect voor hun en liet het gewoon op z'n beloop gaan. We hebben er inmiddels al weer 2 katten bij maar hij vindt het gewoon allemaal goed.
Ze kunnen echt kletsen met je, nou ja ze zijn gewoon heel leuk en rustig en met een eigen karakter ik zou erzo weer 1 nemen maar heb nu al 3 katten.
Nog even een opmerking: mijn man vindt hem arrogant en vindt dat hij denkt dat hij alles kan en mag.
Meneer staat bij de voordeur, mijn man doet open en roept kom maar binnen maar Tomtom draait z'n rug naar hem toe en gaat zich uitgebreid zitten wassen na 3x roepen doet mijn man de deur dicht en dan gaat hij heel zielig op de vensterbank bij het raam staan te miauwen mijn man trapt er nog een keer in maar het zelfde verhaal. Conclusie van hem arrogant verwend beest!
Ik doe dus maar de deur open en meneer komt vrolijk binnen.
Ja zo kunnen ze dus ook zijn.
Ik moet er verder bijzeggen dat hij nog nooit iemand gekrabt heeft en als er kinderen zijn en ze willen hem pakken loopt hij gewoon weg.
Ik zou nog wel uren door kunnen gaan maar ik ben helemaal verliefd op dit ras.
Ik ben benieuwd als je hem hebt hoe het verder gaat.
Groetjes
Irene
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Maine coon katertje ( update )

Bericht door heidinuyten »

Hoi,

Inmidddels hebben we ons maine coon katertje alweer een tijdje.
Hij was rond de 13/14 weken toen we hem kregen vanuit de fokker.
En hij is inmiddels bijna 11 maanden oud en is zilver kleurig, en heet loki.

Hij is erg makkelijk qua karakter, lief en vind niks eng.
Is snel gewend aan de dames die ik al heb, en nu ook aan de hond van mijn vriend.
Lightning!
paasnini

Re: Maine coon katertje

Bericht door paasnini »

Wat leuk. Ik heb zelf twee Maine Coonkatertjes, 1 van 1 jaar en 1 van 10,5 maand. Ze zijn verslavend.
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Maine coon katertje

Bericht door heidinuyten »

Ons mannetje is inmiddels alweer bijna 2 jaar, dat word hij in december.
En hij is fantastisch, erg lief, een kroelerd, redelijk lief voor onze meiden, voor de ene liever als de andere, maar goed, hij doet ze absoluut geen kwaad, kan de ene alleen soms wel eens wat pesten, hij wil spelen maar de andere niet.
Ook gaat hij erg goed met honden, en kinderen.
Hier even een foto van hem.

Afbeelding

Ook nog even mickey en masha in het zonnetje, op deze volgorde.
Afbeelding

Afbeelding
Lightning!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Maine coon katertje

Bericht door Adriana »

wat een prachtig foto-overzicht en heerlijke katzels! ik kan me voorstellen dat je er dol op bent, vooral op die gozer met pluimpjes aan zijn oren, arrogant gedrag en prachtige pluimstaart..
foto-album aanvragen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: Maine coon katertje

Bericht door paasnini »

Heerlijke beestjes.
Plaats reactie