Raskat of niet?

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Jonas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 11:52

Raskat of niet?

Bericht door Jonas »

Beste, sinds een weekje hebben we een kat.

Deze is komen 'aankloppen' bij ons thuis. Elke keer hebben we ze terug buiten gezet in de hoop dat ze terug zou keren naar haar baasje. 's Avonds kroop ze op ons dak en bleef ze gedurende 2 dagen maar aan ons huis staan. We hebben de buurt afgezocht maar deze kat blijkt van niemand te zijn. :???:

We hebben ze besloten te houden, spullen aangekocht aangezien het zo'n schatje is.
Ik schat dat ze rond de 7 a 8 maanden is. (Nogmaals veel verstand heb ik niet van katten!)

Ik weet niet zeker of het een 'raskat' is ze heeft volledig dezelfde blauw grijs vacht en groen geelachtige oogjes.

Hieronder een paar fotos die hopelijk wat duidelijkheid geven :grin:

http://users.telenet.be/sanoj/de%20kat%20005.jpg
http://users.telenet.be/sanoj/de%20kat%20008.jpg
http://users.telenet.be/sanoj/de%20kat%20010.jpg
http://users.telenet.be/sanoj/de%20kat%20018.jpg
http://users.telenet.be/sanoj/de%20kat%20025.jpg

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Raskat of niet?

Bericht door Cari »

Hallo Jonas, welkom!
Of het een raskat is, weet ik niet. Blauwe (grijze) katten kunnen ook gewoon htk (huis/tuin/keuken) katten zijn. Adriana is expert in Blauwe Russen, misschien kan zij er iets van zeggen. In ieder geval is ze heel mooi :grin: . Denk je eraan haar snel te laten castreren, ze zit wel zo'n beetje rond die leeftijd, denk ik.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Raskat of niet?

Bericht door Lidaju »

Is ze ook niet gechipt?
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Jonas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 11:52

Re: Raskat of niet?

Bericht door Jonas »

Bedankt, ja we denken er aan haar snel te laten castreren. ;-)
Volgende week gaan we een keer langs de dierenarts voor een controle.. je weet maar nooit!

Geen idee of zo gechipt is, mijn gevoel zegt van niet maar hoe kan je dit nagaan? Zoals ik al zei volgende week waarschijnlijk naar de dierenarts voor een controle. In elk geval als dit iemand zen kat is, ze loopt hier al ong 1.5 weken rond had die persoon allicht iets meer moeite moeten doen :P
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Raskat of niet?

Bericht door Peet »

Ze is wel heel mooi.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Raskat of niet?

Bericht door Adriana »

dag Jonas en welkom ;-) op het Forum met je blauwgrijze schoonheid!

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=645
wij hebben een aantal blauwe russen en daar lijkt je poes het meeste op, ranke bouw, hoog op de poten, dichte vacht, smalle voetjes, groenige ogen.
kijk even bij karakter bij een rasbeschrijving van de Blauwe Rus, vaak beetje verlegen, mensgericht, doorgaans vrij slim, heel rustig en heel klein beetje teruggetrokken, lief en zachtaardig.
fijn dat je volgende week met haar naar de dierenarts gaat, die kan kijken of ze gechipt is met het uitleesapparaatje. dat wordt dan toch nog wel spannend..
nog een kleine tip: zet je voer- en drinkbakje op een verhoging van ongeveer 10 cm dan hoeft ze niet zo diep met haar hoofd voorover om te eten en drinken. bij katten met een redelijk vooruit stekende neus loopt die op deze manier vol met water en dat drinkt niet lekker. als ze hun kop wat meer horizontaal kunnen houden gaat dat veel beter en makkelijker.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Jonas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 11:52

Re: Raskat of niet?

Bericht door Jonas »

Bedankt Adriana.

Ik had al eens gekeken in mijn vriendin haar kattenboek en ik vond al dat ze het meeste bij een blauwe rus aansloot. In het karakter kunnen we ze zeker terugvinden. Ze is zeer mens gericht (ze wilt steeds maar op me komen liggen!), af en toe heeft ze van die kleine speelse aavalletjes, kan zeer hoge springen en lopen als een bliksem, maar het grootste deel van de tijd is ze zeer rustig en slaapt ze liefst bij 1 van ons onze benen.

Ook nog eens bedankt voor de tip met het drinkbakje dit zal ik zeker doen.
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Raskat of niet?

Bericht door Lidaju »

Bij de dierenarts kunnen ze controleren of de kat gechipt is.

Als mijn kat weg loopt en hij loopt bij iemand aan, dan krijg ik hem ook alleen maar terug als de mensen die hem vinden hem controleren op een chip. Zeker als het een raskat zou zijn is er volgens mij ook meer kans dat de kat wel ergens een eigenaar heeft.
Zo niet, dan wens ik je veel plezier met je nieuwe kat.
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Jonas
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2010 11:52

Re: Raskat of niet?

Bericht door Jonas »

Als ze gechipped is (wat ik betwijfel) brengen we ze zeker terug.

Anyways bedankt ;)
Iris90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:40

Re: Raskat of niet?

Bericht door Iris90 »

Wij hebben ook al een paar maand een poes uit het asiel gehaald. Volgens het asiel een kruising Noorse boskat. Zouden jullie dat kunnen beoordelen van een foto?
Iris90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:40

Re: Raskat of niet?

Bericht door Iris90 »

Hier 2 foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Raskat of niet?

Bericht door castratenkoor »

De blauwe lijkt mij een blauwe rus en de driekleir een turkse angora. Ik zou bij de da laten nakijken of ze een chip heeft en dan navraag doen/laten doen of ze vermist is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Iris90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:40

Re: Raskat of niet?

Bericht door Iris90 »

Ze komt uit het asiel en had geen chip. :) Ze hebben haar in het asiel dus laten chippen. We hebben dus werkelijk geen idee wat voor kat het is.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Raskat of niet?

Bericht door pearlsofpassion »

Een boskat lijkt het me niet...
Misschien inderdaad angora, maar kan ook iets helemaal anders zijn... Denk wel dat het een kruising is, de kleur is ook ongewoon...

Dat mooie grijze katje lijkt mij wel ouder dan 8 maand... Het kopje is toch echt al fors... Als ze een zwerver was, kan je het moeilijk beoordelen. Die kater die wij gevonden hadden schatte ik eerst ook maar zo oud maar had ook wel een forse kop en hij bleek anderhalf te zijn...
Dus gewoon even mee naar de DA, die kan je vertellen hoe oud ze is. Kan je direct afspraak maken voor castratie, want dat is zowiezo wel tijd...
Prachtig beestje wel!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Iris90
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:40

Re: Raskat of niet?

Bericht door Iris90 »

Ze heeft wel haar tussen de pootjes net als boskat. :)
Plaats reactie