Maine coon

Voor alle vragen over raskatten en aanverwante zaken.
Plaats geen oproepjes voor dekkaters, nestjes of kittens
Plaats reactie
Zoep
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2010 22:24
Locatie: België (naast Baarle-nassau)

Maine coon

Bericht door Zoep »

Hey!

Ik ben hier nieuw. Maar had een vraag ivm de prijs van een kitten. We hebben al een aantal cattery's aangesproken voor een kitten. Nu had een van de cattery's hun prijs al gezegd voor een poes 650 euro voor een kater 750 euro. We hebben ook een bevriende cattery en die vraagt 800 euro. Nu wacht ik natuurlijk op reacties van de andere cattery's maar wat hebben jullie betaald?

We willen een kitten tegen de zomer daarom zijn we nu al opzoek naar goede cattery.
FFF
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:07

Re: Maine coon

Bericht door FFF »

Voor zover ik weet zijn de prijzen die jij noemt voor een goede main coon uit een cattery normaal.
Main Coon is een vrij duur ras. Bijvoorbeeld een goede britse korthaar zit rond de 500-600 euro.

Factoren zijn natuurlijk: vraag & aanbod, kwaliteit van de ouderers, kwaliteit van de kittens, populairiteit van de cattery, etc.

Wij hebben uiteindelijk niet naar prijs gekeken maar naar de cattery waar we het beste gevoel bij hadden. Natuurlijk is het een hoop geld, maar je weet wat je wil en wat je uiteindelijk koopt. Het beestje is toch zo'n 15 jaar bij je.
Zoep
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2010 22:24
Locatie: België (naast Baarle-nassau)

Re: Maine coon

Bericht door Zoep »

De prijs maakt ons ook niet zoveel uit. Maar er zijn talloze cattery's dat ik niet weet welke een goede is.
FFF
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 okt 2010 16:07

Re: Maine coon

Bericht door FFF »

Tja, dat blijft denk ik lastig. Soms worden er aangeraden, maar die mensen hebben vaak die ene goede ervaring met die bepaalde cattery dus kunnen ook niet vergelijken.

Zelf denk ik dat je af mot vragen wat je met de kat wil (gewoon gezellig in huis, shows, fokken etc).

Wij hebben erg geselecteerd op de advertenties, hieruit maak je vaak op wat de passie is van de fokker, taalfouten doen het bij mij slecht, hoeveel nestjes hebben ze per jaar, wat zijn de ouderdieren en hoe zorgvuldig zijn die geselecteerd. Hoe groeien ze op, binnen of in een ren buiten etc.

Wat misschien ook niet verkeerd is: hoeveel keuze heb je?
Wij hebben dus pas de kittens uitgezocht en die fokker had toevallig 2 nestjes. Wij hadden uit 1 nestje eerste keus en zijn er gewoon een half uurtje tussen gaan zitten. Uiteindelijk zie je (uit een stuk of 10 kittens) dan echt de verschillen in karakter. In het begin zijn ze "allemaal mooi"maar uiteindelijk heb je toch een specifieke keuze gemaakt. Ik dnek dat hetzelfde geldt voor het uiterlijk.
Zoep
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2010 22:24
Locatie: België (naast Baarle-nassau)

Re: Maine coon

Bericht door Zoep »

We kunnen kiezen uit 2 nestjes (voorjaar). En tijdens de zomer kon hun andere poes ook een nestje krijgen. (waren echt pracht kittens uitgekomen) Ze had ons heel goede informatie gegeven waar we moesten opletten. Eventueel een andere cattery waar ze met honden opgroeien. Het ene nestje zaten waarschijnlijk ook polykittens bij. Ze worden op alles getest maar ik ga in December eens een bezoekje brengen aan de cattery. Ze leven ook bij hun binnen. Heb ook nog even een link gekregen daar eens opzien.
Plaats reactie